Toon posts:

8800 GTS geeft alleen zwart wit beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb pas een computer aangeschaft met een 8800 GTS videokaart. Deze probeer ik via de TV out aansluiting op een TV aan te sluiten maar ik krijg alleen zwart wit beeld.

Ik heb alle op internet te vinden suggesties geprobeerd: PAL instellen ipv NTSC, composiet selecteren ipv SVHS en ook de verzadiging hoger instellen. Geen enkele methode had enig effect, naar composiet schakelen leidt tot helemaal geen beeld meer.... zo mogelijk nog slechter dan zwart wit. Een man in een electronicawinkel suggereerde dat het kan liggen aan een lage kwaliteit svhs kabel die ik gebruik om de videokaart aan de TV te verbinden. Leek met vergezocht en onwaarschijnlijk, maar heb het toch een hoge kwaliteit svhs kabel geprobeerd, en uiteraard werkte het niet.

Het enige dat ik nog kan bedenken is het volgende. De TV OUT van de videokaart is een 8 pin uitgang (eingelijk 7 pin, plus een brede plastic pin). Daarin past perfect een SVHS 5 polige stekker (of eigenlijk 4 polig plus een brede plastic pin), en die gebruik ik dan ook (door de winkel die de computer aan mij heeft gekocht werd deze kabel aangeraden). Zou een 8 polige stekker die verloopt naar een 5 polige SVHS die dan in het scart blok wordt gestoken (en scart blok weer in TV gestoken) een optie? Of een 8 polige stekker die verloopt naar een composiet stekker die vervolgens in het scart blok wordt gestoken (en scart blok weer in TV gestoken)? Ik weet dat deze opties nogal onwaarschijnlijk klinken, en kans klein is dat dat de oplossing is.... maar ik kan niets meer verzinnen....

Heeft iemand ideeen om kleuren beeld op mijn TV te krijgen?

Alvast bedankt.

Adios

Ronald

Verwijderd

Heb je de meest recente drivers van Nvidia al gedownload & geinstalleerd?
En onder welk OS draai je?

Verwijderd

Is het een buis tv of een flatscreen ?

Ik had namelijk ook zo'n probleem gehad, ik heb 2 kleine buistv's geprobeerd en ik kreeg toen alleen maar zwart wit beeld, toen ik het op een flatscreen uitprobeerde deed het mooi met kleuren

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
ik heb dit ook nog gehad met een oude videokaart.

ik heb het kunnen oplossen met een setting op tv te veranderen.

in mijn tv's menu kon ik kiezen wat signaal over de aansluitingen kwam.
denk dat ik toen de s-video heb ingesteld op RGB ipv iets anders.
misschien moet je daar eens kijken...