p35 neo2 FIR Drive probleem

Pagina: 1
Acties:

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 20:05
Ik heb sinds gister een p35 neo2-FIR van MSI, dit i.c.m. een Intel 6750 en 2x1024mb A-DATA Vitesa extreme.

Hiernaast heb ik 2x 80gigabyte s-ata hdd's en een dvd brander. De drives heb ik altijd in raid0 gehad en dat wil ik dus nu weer, alles werkt en gaat goed, ik krijg raid menu en al, maar wanneer ik een ide apparaat (mijn dvd brander) aansluit, dan is ineens mijn raid menu weg en worden mijn s-ata schijven niet meer als raid gezien maar als gewone enkele hardeschijven.

Ik heb zoeen beetje alle mogelijkheden geprobeerd, s-ata 3/4, 5/6 maar helaas, Ik heb ook s-ata 7 dat is een andere chipset of iets degelijks, maar hier kan ik nergens iets over terug vinden, erg onduidelijk op de msi site.

Hoe kan ik een raid opstelling krijgen en een werkende dvd brander ?

Alvast bedankt

I take my twist with a shout !

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:16

Dani86

AeroGeek

Kijk in de Bios, waarschijnlijk verandert ie "Configure SATA as RAID" naar "Configure SATA as IDE".

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 20:05
n00bdani86 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:46:
Kijk in de Bios, waarschijnlijk verandert ie "Configure SATA as RAID" naar "Configure SATA as IDE".
Ik heb al wat in de bios lopen neuzen, daar heb ik bijv de optie: disable ide, dan krijg ik dus wel het intel sata menu, maar als ik deze enable dan verdwijnt hij weer, configure sata heb ik op RAID staan, niet als AHCI of als IDE.

I take my twist with a shout !