[Asus]Recovery DVD vind Asus systeem niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Toen ik mijn Asus laptop aankocht, kreeg ik een recovery DVD mee, om Vista te "recoveren". Het probleem is dat wanneer ik de DVD in m'n DVD-RW station steek, deze mooi begint met het laden van Windows bestanden, en vlak daarna, wanneer ik in de grafische omgeving zit, geeft de DVD me doodleuk de melding dat ik niet beschik over een Asus systeem ! Hoe kan ik dit oplossen ?
Moet ik met een of ander programma de lock verwijderen ? Of is er een andere manier ? Google geeft me spijtig genoeg bijna geen enkel resultaat dat bruibaar is... Weten jullie iets ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

een stuk sneller, maar niet zo heel bekend is tijdens het opstart proces op, ik dacht f9 drukken.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:21:
een stuk sneller, maar niet zo heel bekend is tijdens het opstart proces op, ik dacht f9 drukken.
Op F9 drukken tijdens het laden van de Vista bestanden ? Of wanneer je eventjes het groene Vista balkje ziet verschijnen ? En wat gebeurt er dan ? Zal het eventjes proberen...

• Petervanakelyen
OK, als ik voordat de DVD de bestanden begint te laden op F9 druk, komt er een scherm waar ik alleen Windows Setup kan kiezen. Als ik deze optie kies, begint de DVD met het laden van Vista bestanden en krijg ik (weeral) deze melding:

Your system was not an Asus system
Click OK to reboot.

En dan kan ik dus alleen rebooten.
Geen oplossing voor het probleem dus...
Zou ik echt die "lock" moeten gaan verwijderen ? Maar hoe dan ?

Verwijderd

nja een lock bestaat niet (zoals bij telefoons)

Die f9 functie moet werken, je krijgt inderdaad een soort dos omgeving, daar op enter drukken en dan start de recovery. Doe het eens zonder dvd er in?

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:45:

Die f9 functie moet werken, je krijgt inderdaad een soort dos omgeving, daar op enter drukken en dan start de recovery. Doe het eens zonder dvd er in?
Ik bedoel met lock dat de DVD is beveiligd zodat je hem niet zou kunnen gebruiken op een non-asus systeem. Omdat ik wel over een Asus systeem beschik, maar de DVD zegt van niet, moet ik misschien met een of ander programma de beveiliging verwijderen ?

Trouwens, als ik op F9 druk zonder DVD start Vista gewoon... Wat is de bedoeling dat er gebeurt ?
En met DVD erin op F9 drukken kan ik alleen Windows Setup kiezen...

Nog iemand iets anders gevonden ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:45:
Jawel, tot op zekere hoogte dan. Gebeurde bij XP ook al overigens. SLP varianten werken met een OEMBIOS.BIN bestand waarmee motherboard-specific BIOS strings worden vergeleken met wat je in je PC hebt zitten.

Maar dit lijkt me bij uitstek iets wat je bij ASUS hoort neer te leggen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1