Ik heb een "lego camera" -- eigenlijk een Logitech Quickcam. Op de site van Logitech staat een link naar Quickcam drivers voor Vista 64bit, maar deze werken niet. Ik kan ze wel installeren maar de webcam wordt niet gevonden. Ook andere drivers (van XP, de originele op een cd'tje (win98 & 2000), ...) werken niet.
Nadat ik die Logitech Quickcam drivers en programma's heb geinstalleerd, kan ik via apparaatbeheer drivers toekennen aan de webcam die in de verschillende submappen van "C:\Program Files (x86)\Logitech\QuickCamWebInstall\Drivers\x64" zitten. Hiervan werkt geeneen, maar het zijn wel de enige die ik tot nu toe heb kunnen laten "geïnstalleerd worden" door Vista.
Vista herkent de camera al volgt (Hardware-id's):
USB\VID_046D&PID_0850&REV_0100
USB\VID_046D&PID_0850
(dat zou zijn: VID = logitech en PID = Quickcam Web (?) )
Vista staat in dualboot met Windows XP Pro 64bit, maar kan ik ook geen drivers onder laten werken (64bit...). De webcam heeft wel gewerkt onder WinXP Home&Pro 32bit.
Weet iemand wat ik kan doen om deze webcam te laten werken?
RoaldFre
Nadat ik die Logitech Quickcam drivers en programma's heb geinstalleerd, kan ik via apparaatbeheer drivers toekennen aan de webcam die in de verschillende submappen van "C:\Program Files (x86)\Logitech\QuickCamWebInstall\Drivers\x64" zitten. Hiervan werkt geeneen, maar het zijn wel de enige die ik tot nu toe heb kunnen laten "geïnstalleerd worden" door Vista.
Vista herkent de camera al volgt (Hardware-id's):
USB\VID_046D&PID_0850&REV_0100
USB\VID_046D&PID_0850
(dat zou zijn: VID = logitech en PID = Quickcam Web (?) )
Vista staat in dualboot met Windows XP Pro 64bit, maar kan ik ook geen drivers onder laten werken (64bit...). De webcam heeft wel gewerkt onder WinXP Home&Pro 32bit.
Weet iemand wat ik kan doen om deze webcam te laten werken?
RoaldFre