Toon posts:

beeld loopt vast bij spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zondag mijn nieuwe pc draaiend. en deze week alles netjes geinstalleert.

nu ik gisteravond en vanmiddag wat spellen heb geinstaleert merkte ik dat beeld vast liep.
mijn pc

Intel E6850 processor
MSI NX 8800 GT videokaart (Nvidia chipset dus)
GA-P35-DS3 mobo.
2 gig ram
en een zalman voeding van 460 watt
dit alles draaiend met win xp pro

In eerste instantie dacht ik na geinformeert te hebben dat het aan de realtek HD audio lag, omdat ik melding kreeg van een jackplug die ingestoken werd. wat natuurlijk niet het geval was.

Drivers geupdate van realtek en videokaart, werkte ook niet.

Hierna gekeken of het wel aan audio lag dus in bios uitgezet en beeld liep weer vast.

Het zijn wat oudere spellen die ik getest heb namelijk farcry en unreal tournament 2004.

Wanneer het beeld vast loopt speelt het spel op achtergrond wel nog door, ik merk dat doordat ik 3x terug in het spel ben gekomen, en tot 3x toe verloren had.
geluid kwam wel nog met haperen door. beeld verspong af en toe, en zag dan halve levels enzo. maar spelen ging niet meer, pc reageerde nergens op.

Kan dit aan de voeding liggen of is er wat anders mis. spellen ondersteunen waarschijnlijk ook geen dualcore, maar zal niet nodig zijn gok ik. (hoewel cpu op 50 a 53% zit als ik op mijn 2de scherm tijdens het spel taakbeheer open heb staan)

kan iemand me wat aanwijzingen of tips geven wat het kan zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer eens de drivers van je videokaart te vernieuwen/herinstalleren en check ook eens de temperaturen.

Verwijderd

Topicstarter
heb al driver opnieuw geinstaleert. mocht niet baten.

ik gok niet dat het de temperatuur is, maar zeg nooit nooit. Ik zal het proberen
ik gebruik ook 3d teken paketten en heb dan nergens problemen mee, wat meer cpu vergt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net Need for speed carbon gespeeld. spel uit eind 2006 draait echt super als een treintje. alles op hoog. loopt supers, half uur gespeeld. ventilators stonden laag, later wat hoger gezet (zitten knoppen voor achterop de kast) half uur gespeeld, echt vlot geen haperingen van geluid of beeld.

speel unreal, nog geen 5 minuten en loopt weer vast. kan het tog zijn dat het ouder spellen zijn en geen dual core ondersteunen? zo ja wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 21:17 ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 11:27
draai je 32-bit of 64 bit? ik raad je namelijk aan om gewoon 64 bit te gaan draaien.. grote kans dat het probleem dan is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
mij was geadviseert om 32 bit te blijven draaien. (heb dat dus nu ook)
Dit omdat ik programmas gebruik die schijnbaar 64 bit niet, of niet goed ondersteunen.
Pagina: 1