Is het mogelijk om de embedded videos van youtube e.d. optioneel te maken? Met 100 posts/pagina is op mijn niet eens zo heel trage systeem Het Grote Filmpjes Topic! volledig onmogelijk te bekijken. De video's als link vond ik een stuk prettiger.
Als je een topic opent met die naam, denk je niet dat je er dan wel een beetje om vraagt om veel filmpjes te zien? 
Ik bedoel, ik ben met je eens dat eerste paar seconden het wat langzaam scrolled, maar het is niet alsof het ook allemaal tegelijkertijd gaat streamen ofzo.
Ik bedoel, ik ben met je eens dat eerste paar seconden het wat langzaam scrolled, maar het is niet alsof het ook allemaal tegelijkertijd gaat streamen ofzo.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Pentium IV - 2.4 GHz, 1 GB RAM, linux, firefox. Loopt hopeloos vast op de eerste pagina, bij 100 posts per pagina. Dat is geen langzaam scrollen, het doet 't gewoon niet.moto-moi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:13:
Als je een topic opent met die naam, denk je niet dat je er dan wel een beetje om vraagt om veel filmpjes te zien?
Natuurlijk verwacht ik een hoop filmpjes in zo'n topic. Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om daar een instelling van te maken? Alle icons, ondertitels, icq-icoontjes en dergelijke kun je uitzetten, maar van een filmpje kun je geen link krijgen, het is altijd embedded flash.
Hmm, misschien is het ook gewoon even een kwestie van geduld hebben bij dat topic?
Ik kan die eerste pagina (100ppp) prima openen in Firefox (WinXP weliswaar) op een pentiumM 1.4GHz, met maar 768 MB geheugen. Kan gewoon prima snel scrollen en de filmpjes die geladen zijn ook gewoon vast bekijken ondertussen dat de rest geladen wordt. Ja het duurt inderdaad minuten lang voordat de hele pagina geladen is, maar kan nu niet echt zeggen dat het vast loopt. Alleen het switchen tussen tabs wil niet meer met de muis (CTRL+TAB werkt nog wel).
Misschien dat Linux er wat meer moeite mee heeft, of dat er in Firefox met bepaalde instellingen nog winst te halen is, maar het is volgens mij in het algemeen niet zo dramatisch als dat jij het stelt?
Als het een kleine moeite is om zo'n feature te knutselen is het misschien wel een goed idee, maar of het echt noodzakelijk is?
Ik kan die eerste pagina (100ppp) prima openen in Firefox (WinXP weliswaar) op een pentiumM 1.4GHz, met maar 768 MB geheugen. Kan gewoon prima snel scrollen en de filmpjes die geladen zijn ook gewoon vast bekijken ondertussen dat de rest geladen wordt. Ja het duurt inderdaad minuten lang voordat de hele pagina geladen is, maar kan nu niet echt zeggen dat het vast loopt. Alleen het switchen tussen tabs wil niet meer met de muis (CTRL+TAB werkt nog wel).
Misschien dat Linux er wat meer moeite mee heeft, of dat er in Firefox met bepaalde instellingen nog winst te halen is, maar het is volgens mij in het algemeen niet zo dramatisch als dat jij het stelt?
Als het een kleine moeite is om zo'n feature te knutselen is het misschien wel een goed idee, maar of het echt noodzakelijk is?
[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 07-12-2007 19:32 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Heb 'm een tijdje open laten staan, maar dan knalt firefox er gewoon uit. Kan best aan mijn systeem liggen, maar uiteindelijk gaat 't daar natuurlijk niet om.Orion84 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:30:
Hmm, misschien is het ook gewoon even een kwestie van geduld hebben bij dat topic?
Mijn vraag is gewoon of er naast de opties om bijv. plaatjes wel/niet te resizen, icoontjes wel/niet te tonen, codeblokken wel/niet in te vouwen, er ook een optie kan komen om embedded video als link te tonen. Als dat technisch lastig is, prima, dan leg ik me daarbij neer. Maar voor mij zou 't handig zijn, en wellicht voor meer mensen.
Athlon 3800+ (dus 2Ghz), 2GB ram, Linux, Firefox, loopt niet vastPooh schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:21:
Pentium IV - 2.4 GHz, 1 GB RAM, linux, firefox. Loopt hopeloos vast op de eerste pagina, bij 100 posts per pagina. Dat is geen langzaam scrollen, het doet 't gewoon niet.
Je kan flashblock installeren, dan heb je volgens mij de functionaliteit die jij wilt zonder dat wij er weer een setting bij hoeven te maken?Natuurlijk verwacht ik een hoop filmpjes in zo'n topic. Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om daar een instelling van te maken? Alle icons, ondertitels, icq-icoontjes en dergelijke kun je uitzetten, maar van een filmpje kun je geen link krijgen, het is altijd embedded flash.
Bij mij crashtte firefox alleen op pagina 9 (met 50 ppp). Als ik eerst /last kies en dan pagina 9 crasht firefox niet. Firefox crashtte trouwens direct op deze pagina, dus na openen zag ik apport naar 100% CPU gaan en als ik apport uitschakel is firefox direct weg.
Ik heb een Athlon 3800+ (dual core) met 1GB ram en linux.
Ik vermoed dat het probleem niet zozeer in de pagina zelf zit, maar eerder in een combinatie flash en firefox onder linux. Ik krijg soms ook wel 20 meldingen dat adobe flashplayer het zaakje erg traag gaat maken als hij doorgaat.
Ik heb een Athlon 3800+ (dual core) met 1GB ram en linux.
Ik vermoed dat het probleem niet zozeer in de pagina zelf zit, maar eerder in een combinatie flash en firefox onder linux. Ik krijg soms ook wel 20 meldingen dat adobe flashplayer het zaakje erg traag gaat maken als hij doorgaat.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Ja, en ik kan ook plaatjes blocken, of allerlei andere plugins schrijven die precies doen wat de instellingen al doen. Maar flashblock is niet heel handig: als ik alle flash block op t.net, block ik ook de banners, en dat mag niet. En als ik alles block van youtube, wordt youtube zelf weer onbruikbaar. Nogmaals: als 't technisch lastig is, laat maar lekker zitten, maar als 't simpel is, zie ik niet in waarom hij niet tussen de andere opties zou mogen. Je kunt tientallen voorkeuren opgeven over icoontjes, codeblokken, menueffecten, imageresizing en wat niet al, en dan zou deze 'weer een setting erbij' zijn? Als ik die lijst zo eens bekijk is 't nooit de bedoeling geweest zo min mogelijk settings te hebben.moto-moi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:27:
Je kan flashblock installeren, dan heb je volgens mij de functionaliteit die jij wilt zonder dat wij er weer een setting bij hoeven te maken?
Technisch moeilijk zal 't niet zijn om bij iemand die de optie uit heeft staan een url te maken van dat binnen de video-tag.
Maargoed, zoals al gezegd weet je bij dat topic sowieso dat je filmpjes gaat zien. Maar wat daar nog eens bij komt is dat je 100ppp gebruikt. 100 posts is niet niks, zeker niet als je een filmpjes-topic opent en 'maar' jouw systeem hebt. Als je 50ppp, of het standaard 25pp draait, zul je geen problemen hebben.
Maargoed, zoals al gezegd weet je bij dat topic sowieso dat je filmpjes gaat zien. Maar wat daar nog eens bij komt is dat je 100ppp gebruikt. 100 posts is niet niks, zeker niet als je een filmpjes-topic opent en 'maar' jouw systeem hebt. Als je 50ppp, of het standaard 25pp draait, zul je geen problemen hebben.
We gaan je niet dwingen om flash te installeren, dus flashblock mag gewoonPooh schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:49:
[...]
Ja, en ik kan ook plaatjes blocken, of allerlei andere plugins schrijven die precies doen wat de instellingen al doen. Maar flashblock is niet heel handig: als ik alle flash block op t.net, block ik ook de banners, en dat mag niet. En als ik alles block van youtube, wordt youtube zelf weer onbruikbaar.
Omdat hij bar weinig toevoegd?Nogmaals: als 't technisch lastig is, laat maar lekker zitten, maar als 't simpel is, zie ik niet in waarom hij niet tussen de andere opties zou mogen.
Zo min mogelijk niet, maar ik kan er zo nog tientallen uit m'n mouw schudden en die komen echt de overzichtelijkheid niet ten goede.Je kunt tientallen voorkeuren opgeven over icoontjes, codeblokken, menueffecten, imageresizing en wat niet al, en dan zou deze 'weer een setting erbij' zijn? Als ik die lijst zo eens bekijk is 't nooit de bedoeling geweest zo min mogelijk settings te hebben.
Flashblock geeft een mooi pijltje weer in geblokte Flash-filmpjes. Zodra op dat pijltje geklikt wordt dan start de film. Ik vind Flashblock een verademing eerlijk gezegd.Pooh schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:49:
[...]
En als ik alles block van youtube, wordt youtube zelf weer onbruikbaar.
Dit is een user-generated probleem en ik zie zelf niet echt een noodzaak om hier mbv extra prefs omheen te gaan werken; het is evident dat de [video]-tag een ondersteunende tag is en dat het niet de bedoeling is om dan meteen maar elk filmpje te gaan inlinen. Zelfs in een 'post hier je filmpjes'-topic hebben gebruikers de mogelijkheid om enkel naar een filmpje te linken (daar zijn ook tags voor!)...
Intentionally left blank
Maar je hebt ook topics als De jaren '90, hoe vet waren ze? waar je daarom niet meteen enkele 10tallen filmpjes verwacht. Op mijn celeronM 1.6Ghz is dat echt niet een plezier. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om in mijn preferences de videotag uit te zetten en te vervangen door een linkje. Ik kan me eigenlijk ook moeilijk voorstellen dat het implementeren hiervan een moeilijk iets is?crisp schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:45:
Dit is een user-generated probleem en ik zie zelf niet echt een noodzaak om hier mbv extra prefs omheen te gaan werken; het is evident dat de [video]-tag een ondersteunende tag is en dat het niet de bedoeling is om dan meteen maar elk filmpje te gaan inlinen. Zelfs in een 'post hier je filmpjes'-topic hebben gebruikers de mogelijkheid om enkel naar een filmpje te linken (daar zijn ook tags voor!)...
[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 07-08-2008 15:47 ]
aannames zijn fataal. De content zoals je die ziet wordt grotendeels bij het posten opgebouwd, en niet bij het bekijken.
Sowieso zijn er mogelijkheden, als flashblock, om dit probleem te voorkomen, we gaan ons niet in allerlei bochten wringen omdat we toevallig een paar users hebben die tegen een door zichzelf opgelegd probleem oplopen
(en nee, ik ga niet je nieuwe pc betalen
)
Denied dus
Sowieso zijn er mogelijkheden, als flashblock, om dit probleem te voorkomen, we gaan ons niet in allerlei bochten wringen omdat we toevallig een paar users hebben die tegen een door zichzelf opgelegd probleem oplopen
Denied dus
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()