WMP11 | ASF stream werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Sinds een aantal weken werken de Windows Media Streams via bijvoorbeeld uitzendinggemist of vara DWDD niet meer.

In eerste instantie kreeg ik de melding dat mijn codec niet goed was. Ik heb daarop gekeken en de codec werd keurig in het lijstje genoemd wordt dus mijn Nimo codec pack opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Even goed gekeken naar de vinkjes in WMP11 maar die staan goed. Na wat instellingen her en der te hebben gewijzigd krijg ik nu de melding dat het protocol niet juist is. Instellingen van WMP weer bekeken maar niks raars. Op internet en op GoT is wel veel te lezen over problemen met WMP11 en ASF bestanden maar een echte oplossing is nog niet echt duidelijk geboden.

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Heeft niemand anders hier last van? :'(

Verwijderd

WM9 codecpack van MS installeren.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik had er ook opeens last van. Na enkele uren verspild te hebben aan codecs downloaden, installeren, mediaplayer updaten, downgraden, etc... bleek het hier aan één enkele !@#@$$#@% instelling te liggen in WMP zelf (ik heb versie 10):

File>Tools>Options>tabblad Player>Connect to the internet (overrides other commands). Deze was uitgevinkt, na het aanvinken werkt alles weer!

Waardeloos, het meest vreemde is dat ik helemaal niet aan de instellingen ben geweest. Vermoed dat het met een windows update is meegekomen, maar een andere computer waarop ook alle update zijn geinstalleerd had het probleem weer niet... blijft vaag... ach ja...