Toon posts:

Genoeg watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers.
Ik heb een klein vraagje.
Ik wil komende maand(ben bijna jarig) een nieuwe pc gaan kopen. Alles heb ik al op het oog en dat wil ik ook gaan halen, alleen heb ik nog 1 klein vraagje en dat is. Haal ik heb wel met 350/400watt?
Dit ga ik erin zetten:

Cpu: Q6600

mobo: Gigabyte p35-ds3r

ram: GeiL 2 GB DDR2-800

optische drivers: een dvd brander

Kast+voeding: een Aopen QF50D(350watt) of een QF50H(400watt)

hdd: Samsung SpinPoint T166 500gb

gpu: ATI HD3850

Als het NIET gaat lukken, hebben jullie dan een goed alternatief? Het mag natuurlijk ook een losse kast + voeding zijn en kunnen jullie mij vertellen hoeveel watt ik dan nodig heb.

Alvast heel erg bedankt :*)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd

wat voor voeding is het Q-tek sweex antec coolermaster ? dat maakt nogal verschil namelijk

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 22:32
ik raad minimaal 450 aan, misschien is dat nog te weinig

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:17:
wat voor voeding is het Q-tek sweex antec coolermaster ? dat maakt nogal verschil namelijk
Die van de Aopen, ik weet nie hoeveel, ik moet nu eten en ben er in een half uurtje weer:P

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Zoals Job ook al zei: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Of doe anders de PSU Calculator.
Kom op, beetje tweaker kan dit zelf ook wel vinden...

Verwijderd

psu caluclater zou ik niet doen, dan kom je dadelijk op 800 watt ofzo en dat is hoogstens overdreven , ik zou voor 400 watt 500 a-merk voeding gaan , je kan het ook eerst proberen met je huidige voeding gaat het niet , instabiel, ectr , dan kun je nog altijd overstappen op een betere

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
martin.diederik schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:17:
ik raad minimaal 450 aan, misschien is dat nog te weinig
Ach ja, de meeste computer winkels zouden ook maar meteen een 800 watt voeding aanraden. De meeste overschatten het gebruik echter zwaar, deze PC heeft verbruikt zo'n 300 watt en heeft meer dan genoeg aan een 450 watt voeding.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

theodouma schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:21:
De Antec BasiQ en de Coolermaster eXttremepower zijn beide goede en simpele voeingen welke zo goedkoop kunnen zijn omdat ze geen fancy (lees dure) dingen bevatten als modulaire kabels, led verlichting, ultra hoog rendement enz. Het zijn beide twee simpele en goede voedingen waar je zeker geen miskoop aan kan doen.
Zie bovenstaande quote, en dan kun je de kast zelf uitzoeken :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:45:
psu caluclater zou ik niet doen, dan kom je dadelijk op 800 watt ofzo en dat is hoogstens overdreven , ik zou voor 400 watt 500 a-merk voeding gaan , je kan het ook eerst proberen met je huidige voeding gaat het niet , instabiel, ectr , dan kun je nog altijd overstappen op een betere
Dit is onzin, de PSU Calculator is voor mij altijd vrij nauwkeurig geweest. Bovendien is 800W onzin, ding wil ook wel prima draaien op 400W.

Voor de gein even die calc gedaan, ziehier het resultaat. In plaats van een 3850 een 8600GTS genomen, die komen onder load bij elkaar in de buurt.
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9657/psucalces6.png

Verwijderd

Topicstarter
Ej bedankt, ik ga het ook is met die PSU calculator proberen(nog nooit van gehoord, maar 1x moet de 1ste keer zijn) Ik zal jullie op de hoogte houden. Ze zeggen wel dat die Aopen een goede voeding heeft (a-merk) dus die misschien met 400 watt?

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:56:
[...]

Dit is onzin, de PSU Calculator is voor mij altijd vrij nauwkeurig geweest. Bovendien is 800W onzin, ding wil ook wel prima draaien op 400W.

Voor de gein even die calc gedaan, ziehier het resultaat. In plaats van een 3850 een 8600GTS genomen, die komen onder load bij elkaar in de buurt.
[afbeelding]
Als ik die PSU Calculator moet geloven lukt het dus makkelijk als ik er een 400watt van aopen in doe, nou ik zal nog wel even verder kijken, maar alvast bedankt dus :*)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:32

Theo

moederbord

Bitage schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:56:
[...]

[afbeelding]
het probleem mret die calculatoren is dat ze vrij onduidelijk zijn. Men vult erg gemakkelijk verkeerd zo'n calculator in en dan kom je op veel te hoge waardes uit. In het" Welke voeindg heb ik nodig deel 15/16/17/18" ben ik vaak genoeg mensen tegen gekomen welke uitwamen op (bijv) 550 watt voor een systeem terwijl ik maar op 350 uitkwam.. (andersom is ben ik nog nooit tegengekomen, dat een calcul;ator veel te weinig aanraad)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

Dit is een gevalletje Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 en gaat dus op slot :). Handig bij de zoektocht naar de juiste voeding is om bij het lezen van reviews te kijken wat men voor systeem 'erachter' heeft hangen. Dan kun je een inschatting maken welke voeding met een bepaalde soort hardware overweg kan. Ook zou je naar reeds geassembleerde systemen (bv. in signature van mede-Tweakers, profielen, etc.) kunnen kijken, daar valt veel van af te kijken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.