Toon posts:

Exchange gebruiker ontvang geen mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met exchange....

Wanneer ik een gebruiker een mail stuur krijg ik een Postmaster failure terug met de volgende melding:

Reporting-MTA: dns;jupiter.<domain>.local
Received-From-MTA: dns;<domain>.local
Arrival-Date: Fri, 7 Dec 2007 17:15:59 +0100

Final-Recipient: rfc822;naam@<domain>.LOCAL
Action: failed
Status: 5.1.1

Het lijkt wel of de mail niet verstuurd word naar naam@domein.nl maar naar naam@domein.local

De omgeving is:
Win 2003 SBS

Bij de overige gebruikers in het netwerk werkt alles wel prima.

Heeft iemand eenig idee waarom de mail bij 1 gebruiker niet aankomt en bij de rest wel?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je het mailadres van de gebruiker in zijn account wel goed staan dan? :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Check de settings voor die persoon in Exchange system manager. Mogelijk staat SMTP niet aan voor het outside domein, maar alleen voor het lokale domein.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De overige gebruikers ontvangen wel mail in het zelfde domein.

En bij account settings staat het e-mail adres goed ingevuld, netjes met .nl erachter. Bij active dir. usr. en comp. staat bij de gebruiker op het tabblad exch. mail adress twee smtp servers. zowel met domein.local als domein.nl waarvan de laatste op primaire staat.

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter

Hoe kan ik dat zien speciek voor 1 persoon? Kun je misschien aangeven waar ik dat kan vinden in Exchange sysytem manager?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:01:
@gambieter
Hoe kan ik dat zien speciek voor 1 persoon? Kun je misschien aangeven waar ik dat kan vinden in Exchange sysytem manager?
Ik ken alleen Exchange 2003, niet specifiek SBS2003. Ik kijk meestal niet in System Manager, maar in AD users and computers, en controleer daar de bindings van de specifieke user en vergelijk ze met degenen waar het wel werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
na even wat gestoeit te hebben met de virtual smtp en virtual pop3 connector ontvangt niemand mail meer.

In het logboek staat de volgende melding:

Er is geprobeerd om e-mailberichten door te sturen naar ontvanger <gebruiker@domein.nl>. De e-mailberichten kunnen niet woren bezorgd, omdat de e-maildomeinnaam an de ontvanger niet overeenkomt met de lokale e-maildomein.

Is dit misschien een bekende melding??

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
Niet teveel stoeien dan ;)

Draai de wizard CEICW opnieuw? Veel gebruikt antwoord hier, maar in standaard sbs omgevingen is het echt een aanrader. Niet alleen staan de instellingen dan gelijk goed, maar kun je er later weer op terugvallen zonder dat er allerlei handmatige instellingen teniet gedaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets had ik zelf ook al in gedachten... Maar hoe staat het dan met de exchange mailboxen op de server?

Blijven die wel bestaan dan, of gaan die verloren?

Verwijderd

Die blijven gewoon bestaan, het enige dat de CEICW wizard doet is instellingen weer goed zetten.

• hanziboy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-07-2008
Yeps, zelfde probleem hier.

Ik krijg geen enkele mail meer buiten naar een bepaald domein...

ik denk dat ik dat domein ooit hebingevult in de wizard bijde vraag van de geregistreerde domein naam .. "Domeinnaam voor e-mail" .. ik heb de wizard al verschillende keren op nieuw gedraaid en dat veld dan blanco gelaten maar zonder succes.

krijg mail steeds terug met 5.1.1 code omdat hij ze niet kan posten. wildat dus volgens mij intern doen. Daar bestaat dat adres natuurlijk niet maar wel op het internet.

Bedankt voor de moeite!!!

Groetjes Hans

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
hanziboy schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:46:
Yeps, zelfde probleem hier.

Ik krijg geen enkele mail meer buiten naar een bepaald domein...
Dus je hebt niet hetzelfde probleem. Bij jouw is het alle mails, terwijl de ts het met één gebruiker had. Wellicht een nieuwe post maken? (en als dat het enigste is wat je zelf geprobeert hebt.. Voor algemene verzendproblemen zijn er wel veel posts en mogelijke oplossingen).
Pagina: 1