Externe batterij voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:32
Na bijna 2 jaar begint de batterij van mijn labtop mij in de steek te laten. Nu was ik aan't kijken naar een nieuwe batterij. En hierbij kwam ik dus ook een externe batterij tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Gewicht en grootte maakt niet zo héél veel uit. Ik gebruik het meer stationair waar ik geen spanning heb. Nml. voor op een kar, voor in een winkel rond te gaan voor stock op te nemen. Nu heb ik wel een energie zuinige labtop (msi mega book S270). Deze gaat zo'n 3u mee op de standaard batterij. En hiervoor zoek ik dus een externe batterij. Zodat ik toch een 6u kan werken op de laptop. Is er iemand die hierin iets kan aanraden? Of iemand die hiermee enige ervaring heeft?

alvast bedankt

Verwijderd

labtob, labtop, laptop. pick one ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Het is de HK niet :P
[end of flauwmodus]

☻/
/▌
/ \

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 3 uur doet met de standaard batterij, waarom duw je er dan geen 8cell in, die steekt wel iets uit, maar doet het 2x zo lang als de standaard batterij (de standaard haalt in mijn S260 zo'n 2 uurtjes, de 8cell doet het 4 uur).

Verwijderd

offtopic:
Nee allemaal fout, het is een laptob

Ontopic: Niet alle laptops hebben een aansluiting voor een extra batterij. Is een 2e batterij kopen niet gewoon een optie en je werk opslaan en wisselen als de 1e leeg is?
Een andere optie misschien een UPS of een omvormer van 12-220V voor de autoaccu.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 17:17 ]

• Exception
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:14:
[...]

offtopic:

Ontopic: Niet alle laptops hebben een aansluiting voor een extra batterij. Is een 2e batterij kopen niet gewoon een optie en je werk opslaan en wisselen als de 1e leeg is?
offtopic:
Volgens mij is het toch echt laptop! Het is toch ook desktop?

• IceBlue
  • Laatst online: 07:32
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:13:
Als je 3 uur doet met de standaard batterij, waarom duw je er dan geen 8cell in, die steekt wel iets uit, maar doet het 2x zo lang als de standaard batterij (de standaard haalt in mijn S260 zo'n 2 uurtjes, de 8cell doet het 4 uur).
Er steekt volgens mij een 8cell in. Maar deze begint te slijten. hij houdt het nog maar +/- 1u uit. Dat wisselen zou ik willen vermijden. Volledig uit, volledig opstarten inloggen in het netwerk = +/- 10min = tijdverlies. +Hoe laadt je zo'n 2de batterij op?

En bij aankoop van een nieuwe labtop kan je met de 2de batterij ook niets meer. Dus daarmee mijn vraag. Iemand op de hoogte van een goede externe batterij? En liefst iets gebruiksvriendelijk. Dus geen auto batterij of zo (hoe ga ik zoiets opladen???).

Labtop of laptop, jullie mogen zelf kiezen. Maar is dat belangrijk? :?

merci voor de replies! ;)

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Voor een autobattery zijn laders te krijgen.

Het is wel een goede optie. als je toch op een kar rijdt kun je dat inbouwen.

En van 1 auto accu kun je die laptop heel wat uren gebruiken voordat je hem meot opladen ;)

En zelfs een omvormer is niet nodig er zijn ook 12v naar laptop voltage adapter (18-19V geloof ik?)

http://www.replacedirect....op/msi/megabook-s270.html ;)

http://www.halfords.nl/NL...26422&subCategoryId=26442

http://www.halfords.nl/NL...26422&subCategoryId=26443

En klaar :)

Desnoods kijken of alles 2e hands verkrijgbaar is, die laatste 2 zowiezo denk ik :)

[ Voor 37% gewijzigd door luccie op 07-12-2007 18:40 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:14:
[...]

offtopic:

Een andere optie misschien een UPS of een omvormer van 12-220V voor de autoaccu.
De S270 heeft geen aansluting voor een externe voeindg, echter kun je wel gewoon een extra voeding aansluiten op de 19 volt plug welke je in de laptop steek om hem te laden. deze dingen kun je bijvoorbedl hier bestellen.

Als de laptop op een kar komt te staan en je heb wat ruimte op die kar kun je ook een 12 volt (auto)accu op de kar zetten met een laptoplader voor in de auto (=12 volt). je heb dan een vrij goedkope oplossing om het heel erg lang uit te houden op de accu aangezien deze accu's gemakkelijk 100Ah kunnen zijn. Dit is 1.200 watt (even ter vergelijking, jouw 8 cell accu is 70 watt..)

Nu met WP, PV, EV en PC

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
theodouma schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:46:
[...]
...
Als de laptop op een kar komt te staan en je heb wat ruimte op die kar kun je ook een 12 volt (auto)accu op de kar zetten met een laptoplader voor in de auto (=12 volt). je heb dan een vrij goedkope oplossing om het heel erg lang uit te houden op de accu aangezien deze accu's gemakkelijk 100Ah kunnen zijn. Dit is 1.200 watt (even ter vergelijking, jouw 8 cell accu is 70 watt..)
Een autoaccu is usally iets van 45-60Ah. Dan is ie ook nog enigszins compact. Zwaar blijven ze wel, maar goed, met een goede kar moet dat geen probleem zijn. Zoiezo is dat aanzienlijk hoger dan je laptopaccu, die is iets van 4Ah. (4400mAh). Omvormer van 12 naar 19V (=meeste laptops) kost je 10 eur ofzo op Ebay. Via 220 heen en dan je bestaande adaptor kan ook, maar levert meer verlies op (12v -> 220 is rendementsverlies, en terug ook weer

Auto-laptop laders heb je tegenwoordig voor 3x niets, 60W versie (wel ff kijken of dat genoeg is voor je lappie) kost 12 dollar (=8 eur) incl verzenden ( http://cgi.ebay.com/Unive...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem )

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2007 23:18 ]

Pagina: 1