Sapphire 1950 xt word te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 10:52
Mijn kaart word veel te warm. Als ik game rond de 95 graden. Soms krijgt hij door de warmte ook artifacts onder het game. Paar streepjes ofzo. maja als hij bv 70 garden word gaat me fan 30%. En bij 80 garden 65%draaien. Ik wil dat hij dat eerder doet. kan je dit veranderen? In rivatuner zie ik al waarden staan maja die kan je niet veranderen. Weet iemand hoe dat werkt?

Gr,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RivaTuner is voor Nvidia-kaarten en niet voor Ati-based kaarten.

Heb je al gezocht naar tools/drivers voor je Ati-kaart, bijvoorbeeld op de site van Sapphire of Ati?

*edit*
Google geeft me meerdere hits van temperaturen rond de 85-90 graden dus echt een buitenbeentje ben je voorlopig niet.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 07-12-2007 16:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Bij 120 gr. gaat het pas mis voor de Ati, dus je loopt nog niet echt grote risico's.

Kijk goed of de airflow goed is in je kast. Sommige PC's hebben een 'luchttrechter' voor de CPU in de kast gemonteerd (voor aanvoer lucht naar CPU koeler) maar dit zorgt meestal voor een warmere GPU, want dit mist een stuk verse airflow en de hitte kan niet meer onbelemmerd naar de bovenkant van de kast stijgen en de veel warmte blijft dan dus bij de GPU hangen.

Als je AtiTray download kun je veel bijstellen en dus ook wanneer de fan sneller gaat draaien. Kortom, dat is een oplossing. Maar kijk zeker even naar de airflow in je kast.

• StormRider
Ohh bedankt :) mmm welke programma zou ik dan moeten nemen. Want om me fan 100% continue te laten draaien is ook niet te doen(herrie)

gr,
MAX3400 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:55:
RivaTuner is voor Nvidia-kaarten en niet voor Ati-based kaarten.

Heb je al gezocht naar tools/drivers voor je Ati-kaart, bijvoorbeeld op de site van Sapphire of Ati?

*edit*
Google geeft me meerdere hits van temperaturen rond de 85-90 graden dus echt een buitenbeentje ben je voorlopig niet.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Rivatuner -> naar 'power user' tabblad -> Rivatuner \ fan uitklappen -> autofanspeedcontrol een 3'tje geven

Rivatuner opnieuw opstarten (moes het zelf een paar keer doen), en je kan die voorgemaakte %'jes veranderen.

Pentaxiaan

• StormRider
Ohh k:)
ff instaleren
Edgarz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:01:
Bij 120 gr. gaat het pas mis voor de Ati, dus je loopt nog niet echt grote risico's.

Kijk goed of de airflow goed is in je kast. Sommige PC's hebben een 'luchttrechter' voor de CPU in de kast gemonteerd (voor aanvoer lucht naar CPU koeler) maar dit zorgt meestal voor een warmere GPU, want dit mist een stuk verse airflow en de hitte kan niet meer onbelemmerd naar de bovenkant van de kast stijgen en de veel warmte blijft dan dus bij de GPU hangen.

Als je AtiTray download kun je veel bijstellen en dus ook wanneer de fan sneller gaat draaien. Kortom, dat is een oplossing. Maar kijk zeker even naar de airflow in je kast.

• StormRider
zozo wat een tips zeg, ik heb genoeg om ff te gaan proberen. Wat een tips !! :) dankje
SirNobax schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:01:
Rivatuner -> naar 'power user' tabblad -> Rivatuner \ fan uitklappen -> autofanspeedcontrol een 3'tje geven

Rivatuner opnieuw opstarten (moes het zelf een paar keer doen), en je kan die voorgemaakte %'jes veranderen.

• StormRider
Ohh de tip van jou zocht ik :) Bedankt v00r de hulp :)
Gr,
guido
SirNobax schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:01:

Pagina: 1