Toon posts:

OCZ XTC koeler maakt contact met 8800 ultra.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft heb ik er dus last van dat ik mijn nieuwe geheugenkoeler van OCZ niet kan plaatsen zonder dat de koeler contact maakt met onderdelen op de videokaart.
Ik vroeg me dus af of het veilig is om em zo op te starten, of dat het materiaal geleid en de koeler dus niet geplaatst kan worden.
foto van de situatie: Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/RP044558.jpg

De koeler raakt de kaart dus echt aan, hoop maar niet dat ik al iets beschadigd heb.
Wat moet ik dus doen? Aanzetten of niet?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 02:45
Niet aanzetten! Je maakt dan sluiting vermoed ik!

Wat je wel kan doen is op het stalenkapje ducttape plakken zodat het niet geleid

Slecht ontwerp btw van die koeler dan.

Is dus niet vierkant zie ik

[ Voor 87% gewijzigd door wimpie007 op 07-12-2007 17:00 ]

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Als die koeler uit metaal gemaakt is zou ik de pc niet aanzetten maar een andere oplossing zoeken. Je vga kaart zou wel eens snel defect kunnen zijn. Is er geen mogelijkheid om dat metalen kapje dat er lijkt op te zitten eraf te halen?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Als je van vroegtijdig vuurwerk hou moet je hem nu aanzetten ja.

Douw, er anders een stukkie karton o.i.d. tussen, is al een heel stuk veiliger.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 07-12-2007 16:56 ]

Pentaxiaan

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Even een stukje zwarte isolatietape op de OCZ cooler plakken? Zolang de druk niet groot is tegen de kaart, dan kan dat wel een oplossing zijn lijkt me :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan gaat t feestje niet door. Tenzij ik de kaart in het onderste SLI slot druk (Asus P5N32-e SLU plus) Neem aan dat ie dan gewoon automatisch op 16x draait, ik zal t eens proberen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

mvds

Totally awesome!

Je kan dat kapje er wel afhalen, maar dat is de koeler voor het geheugen :) Dat wil je dus niet, maar een stukje tape ertussen kan wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de snelle reacties. ik heb nog wel wat van dat plakbare isolatierubber liggen maar das een beetje dik.en ben bang dat er dan iets beschadigd. probeer em wel eerst in het onderste slot.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 13:22
Als de printplaat niet warm wordt, dan kan je een plastic folie tussendoen, dan heb ik je geen kans op sluiting.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kakaroto schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:16:
Als de printplaat niet warm wordt, dan kan je een plastic folie tussendoen, dan heb ik je geen kans op sluiting.
En na een paar weken niet goed schoonmaken, wordt je koeler iets warmer en kom je over het "smeltpunt" van het plastic? Handig... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:10

Format-C

Tracing Rays

Ik zou die koeler terugsturen.

Wat een rommel!

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Dit is toch very Simpel, nooit en te nimmer aanzetten en ook niks proberen met stukjes ertussen. Dit gaat 100 % mis. Is gewoon de foute koeler.
Heb je hem wel goed gemonteerd ?

Verwijderd

Niet moeilijk doen en je Ultra in het onderste slot steken?

Verwijderd

denk aan het verhaal van de moederbord afstand busjes , als je die er niet tussen hebt dan maak je ook sluiting , dus tape is een oplossing, MAAR de kaart wordt redelijk heet , je kan beter een karton of zoiets dergelijks er tussen doen, als je tape gebruikt die het dan wel dik, anders heb je kans dat de soldeer puntjes van de kaart door het tape prikken, en dan heb je als nog sluiting

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb er dus wat van het rubber tussen gedaan en hij loopt momenteel weer, onderste slot heb ik em niet ingehad want dan moest ik weer een fancontroller verplaatsen en daar had ik geen zin in. Ik hoop maar dat dat spul niet smelt, zou niet zo fijn zijn.
Foto's van het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/j1y47319.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/oL547356.jpg

Tnx voor de tips.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 17:29
Wat is nou belangrijker, een werkje van een vijf minuten - uur, whatever - of een videokaart van 700 euro naar de KLOTEN helpen? Zet dat ding NU in het onderste slot, of ik bel de politie. Videokaartmishandeling!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
coptician schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:34:
Wat is nou belangrijker, een werkje van een vijf minuten - uur, whatever - of een videokaart van 700 euro naar de KLOTEN helpen? Zet dat ding NU in het onderste slot, of ik bel de politie. Videokaartmishandeling!
Hehehehe, het is wel waar, ik zou deze situatie ook niet vertrouwen, en ik denk ook niet dat je een nieuwe van die winkel krijgt als ze er restjes gesmolten tape ofzo op zien zitten...

Ram dat ding gewoon in je onderste slot en kijk hoe hij draait ( of zoek op internet op of dat ook een 16x slot is. )

En btw, waar is zo'n achtelijk grote memory koeler voor nodig ? als je ze niet overklokt en dergelijke dan worden ze toch niet al te heet, ik heb m'n geheugen 100 Mhz sneller draaien als normaal en ze worden nog niet heet genoeg om m'n vingers te branden.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 14:36

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Fatal Mind schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:39:
[...]

Hehehehe, het is wel waar, ik zou deze situatie ook niet vertrouwen, en ik denk ook niet dat je een nieuwe van die winkel krijgt als ze er restjes gesmolten tape ofzo op zien zitten...

Ram dat ding gewoon in je onderste slot en kijk hoe hij draait ( of zoek op internet op of dat ook een 16x slot is. )

En btw, waar is zo'n achtelijk grote memory koeler voor nodig ? als je ze niet overklokt en dergelijke dan worden ze toch niet al te heet, ik heb m'n geheugen 100 Mhz sneller draaien als normaal en ze worden nog niet heet genoeg om m'n vingers te branden.
nee ik snap het nut ook niet echt, mijn 667mhz mem loopt nu ook @ 900Mhz, en die worden ook niet gloeiend heet oid

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, volgens mij kan het weinig kwaad zo, heb wel een vastloper gehad maar dat heb ik wel vaker met Vista. Verder nog geen artifacts ofzo gezien. Ook is het onderste slot wel een 16x, maar als ik em daar in doe kan ik de fancontroller dat erin zit nergens kwijt en moet ik weer nieuwe verlengkabels gaan kopen en zo. Heb ook even een vlammetje onder dat rubber gehouden maar lijkt niet echt snel te gaan branden, zelfs als ik het vlak boven de vlam houdt. Dus daar ben ik niet bang voor. En echt veel nut heeft het misschien niet, maar vind t er wel geinig uitzien.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 14:22
Liever lui dan moe? Je kan niet zeggen dat niemand je gewaarschuwd heeft...

The devil is in the details.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 15:41
Mensen mensen, wat een ophef hier! Een stukje plastic (plakband voldoet ook) is gewoon een isolator, en daar loopt dus geen stroom door. Ik weet niet wie heeft gezegd dat het 100% mis zou gaan, maar kijk er eens op een reele manier naar. Plastic/karton/papier etc geleiden allemaal geen stroom, en kun je er dus probleemloos tussen stoppen.

En smelten zal het ook niet, want het smeltpunt van plakband/plastic ligt een stuk hoger dan de temperaturen van videokaarten bereiken (ooit een koeler van een graka af zien smelten? xD), en het ontbrandingspunt van papier ligt ergens in de 200 graden. Dus dat gaat gewoon probleemloos werken.

Overigens heeft hij het nu gewoon gedaan en blijkt het probleemloos te werken. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd :)

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Verwijderd

Topicstarter
Heb em toch maar in het onderste slot gezet, had niks te doen en wil zin om beetje te ouwehoeren, was verder ook inderdaad niet bang om het te slopen maar is wel wat netter nu :P
Kan nu ook wat lucht over mn northbridge koeler laten waaien met die flexibele fan, is ook mooi meegenomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/fAW28975.jpg
Pagina: 1