Toon posts:

Hoe heten deze kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik wil graag een paar verlengkabels kopen voor mijn creative t6100 5.1 speakerset, maak ik weet niet hoe deze heten. Hier zijn de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3825/ietsanderspu1.jpg Deze komt uit de rechterspeaker

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/756/tulpzc6.jpg Deze komen uit alle andere speakers, heet dit niet een tulp-kabel?

hier de full res foto:
http://img220.imageshack.us/img220/9310/picture020xu7.jpg

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:15
De onderste is in ieder geval een een tulpstekker. De benaming voor de bovenste weet ik niet.

AULXJMHR

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx :D
Bestaan er wel verlengsnoeren voor die andere?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 15:52 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:25

Sebazzz

3dp

Zoek maar eens op DIN ;)
Maar het is waarschijnlijk een propietary kabel, en misschien is de pinout dus anders.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
srry, wat is DIN?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

die bovenste is zeker geen standaard din kabel! die hebben meestal 5 pinnen. Dit zijn er veel meer.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het andere plugje is een mini-din, 9 polige female zo te zien.
Dit soort kabels zijn niet kant en klaar te koop.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:25

Sebazzz

3dp

Zoeken... ;) Een tweaker behoord zelf moeite te doen.
Wikipedia, Google, ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector

[ Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 07-12-2007 15:55 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 19:25
Het is een soort din/s-video aansluiten, waarschijnlijk is dit de aansluiting die loopt naar je volume knop ?:)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Duitse Industrie Norm.

This footer is intentionally left blank

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Het DIN is de Duitse versie van het ANSI of in NL NEN.Lid van de ISO. Ze hebben diverse standaarden voor kabels vastgelegd, in de audiowereld gaat het daarbij afaik vaak om bijvoorbeeld oudere aansluitingen en platenspelerkabels enzo.

Als je een verlengsnoer wilt maken hoef je alleen een passende stekker(combinatie) te vinden, over pin-outs enzo hoef je je in zijn geheel niet druk te maken. Zoek in de grote catalogi of op internet naar de stekkers met het juiste aantal gaten in het juiste aantal rijen met de juiste diameter. Bijna altijd is het wel een (semi)standaard onderdeel, voor goedkope dingen zoals speakersets gaan ze geen nieuwe stekker laten maken.

[ Voor 54% gewijzigd door begintmeta op 07-12-2007 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er lopen naar de front-L, rear-L, rear-R, center speakers tulps maar naar die aan de rechter voorkant niet. Daar zitten een heaedphone jack en een volume knop op

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 16:03 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Als je die stekkers niet kan vinden kan je eventueel de kabels doorknippen, aantal aders tellen, naar de bouwmarkt gaan, draadjes halen en met wat knup en knipwerk de kabel verlengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alles behalve handig dus ik ga ze niet doorknippen, want mij kennende gaat het helemaal verkeerd en eindigt het in een nieuwe speakerset kopen.
En ik ben de garantie dan ook kwijt denk ik

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
ik ben ook niet handig, maar dit valt wel mee hoor. zolang je niet kruiselings gaat verbinden gaat er niets mis. Maar inderdaad, garantie ben je dan kwijt. Ik vind ook dat ze bij veel surroundsets of speakersets belachelijk korte snoeren geven. Vooral bij surround heb je in een beetje huis toch gauw een metertje of 20 nodig als je niet wilt dat je snoer volledig in het zicht schuin door de kamer getrokken moet worden, maar gewoon netjes langs de plinten weg wilt werken.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Garantie kwijt is ook aar de vraag denk ik (maar er zitten hier op GoT een aantal heel wat wijzere mensen dan ik op dat gebied), tenslotte heeft het doonemen van een draadje niet direct veel te maken met andere delen van het product, garantie op het draadje is natuurlijk een andere zaak.

Al een passende stekker gevonden? Ik herken hem niet zo 123, maar ik ken dan ook weinig stekkers.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mar2zz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:26:
ik ben ook niet handig, maar dit valt wel mee hoor. zolang je niet kruiselings gaat verbinden gaat er niets mis. Maar inderdaad, garantie ben je dan kwijt. Ik vind ook dat ze bij veel surroundsets of speakersets belachelijk korte snoeren geven. Vooral bij surround heb je in een beetje huis toch gauw een metertje of 20 nodig als je niet wilt dat je snoer volledig in het zicht schuin door de kamer getrokken moet worden, maar gewoon netjes langs de plinten weg wilt werken.
Uh, no offense hoor maar verwacht je nou van een dergelijke 'speelgoed fabrikant' dat hij bij alle speakers even 20 meter snoer gaat leveren?
Enig idee wat dat met de prijs van een dergelijk setje doet?

En dan blijkt alsnog dat die 20 meter net 2 meter te kort is en mag je alsnog naar de winkel voor een verlengstuk of langer stuk. Zonde van het geld en materiaal.
Ik ben het eens met hoe 'ze' het doen: lever het minimale erbij, de rest mag de koper zelf regelen.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 07-12-2007 16:36 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff mailtje naar de customer support gestuurd.
En sorry jongens, maar doorknippen wil ik echt niet aan beginnen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je niet af met wat tulpverlengstukjes?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is nu geïnstalleerd, alleen loopt nu vanaf mn rechterspeaker een kabel naar links, langs de centerspeaker, waar er een tweede bijkomt.
Dan langs de linkerspeaker waar er een derde kabel bij de bos komt en gaat dan zo onder mn bureau weg naar de sub.

Wel veel kabels nu voor me, maar het doet het wel goed
voodooless schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:59:
Kun je niet af met wat tulpverlengstukjes?
Nee, want uit de rechterspeaker komt een vage kabel dat geen tulp en ook gen 3.5mm is

Ik vind het wel best zo, maar toch bedankt

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 22:17 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt ook nog stekkers zoeken natuurlijk, maar als je tevreden bent is het al goed natuurlijk.
Pagina: 1