just to be sure

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ok ,ik heb van de week een PIII-866 en een golden orb gekocht. Had met standaard cooler wat probleempjes met temp( volgens bios en Asus probe)

Nu zit er een Golden Orb op, nieuwe bios geflashed en de temperatuur is nu 36 idle en 46 - 50 graden stressed naar een uur UT spelen. ( volgens MBM )

Lijkt me goed toch???

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

jaah, kan toch eigenlijk geen probleem zijn dan (hoewel het desondanks wat aan de hoge kant is, maar ja, mijn AMD700 @850 loopt idle 26 graden en intensief gebruik +/- 36 graden).

grtz 8-)

Verwijderd

Hi,

Ik zou misschien toch een vette koeler kopen want 50 graden is hoog voor een CPU. Tegenwoordig kom je er bijna niet meer onderuit, maar een CPU kan heel gemakkelijk smelten bij dergelijke temperaturen. Ik raad je aan om te zorgen dat je temperatuur onder de 45 graden blijft, dan leeft je CPU ook wat langer.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Toen ik die golden orb er niet op had zitten was die 6 graden warmer, dus de temperatuur is wel naar beneden gegaan

Verwijderd

Jaaa, maar het ligt er inderdaad aan hoelang je met de processor wilt doen......blijkbaar niet erg lang :)

grtz 8-)

Verwijderd

Zijn er niet andere koelers beschikbaar? Anders moet je ff met die zaak bellen waar je je compu vandaan hebt.

Misschien een cooler die veel sneller draait of een betere koellichaam heeft?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ik heb de cooler eraf gehaald, dat coolplaatje is netjes ingedeukt door de core van de proc. Zit er muurvast op, en kan maar op 1 manier geplaatst worden. De golden orb heeft zo'n bajonetsluiting. Eerst de klemmen op de socket en en dan vastdraaien.

Maar ja, ik ga eerst 3dmark laten draaien, en als mijn heatsink warm wordt, weet ik zeker dat hij goed bevestigd is.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:31
De meeste AMD's worden stressed (met }:O ofzo) rond de 50 graden, idle gaan ze een heel stuk koeler werken, zo'n 30 graden. Intel worden niet zo warm, stressed iets van 40 tot 45 graden en idle weet ik niet, het scheelt geloof ik niet zoveel, iets van 35 tot 40 graden.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
klopt, idle loopt ie op 34- 36 graden, stressed tussen 46 en 50 graden.

Eerst ff heatsink voelen na 3dmark. Als de heatsink niet warm is heb ik dus een probleem.

Maar met de standaard cooler was de temp ook al hoog, dus zal het niet gewoon aan de CPU liggen????

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 12:35 schreef Wibber het volgende:
Hi,

Ik zou misschien toch een vette koeler kopen want 50 graden is hoog voor een CPU. Tegenwoordig kom je er bijna niet meer onderuit, maar een CPU kan heel gemakkelijk smelten bij dergelijke temperaturen. Ik raad je aan om te zorgen dat je temperatuur onder de 45 graden blijft, dan leeft je CPU ook wat langer.
GELUL GELUL GELUL, ik weet niet waar al die onzin vandaan komt maar ik ben benieuwd...
de procecoren van tegenwoordeg kunnen juist veel hogere temperaturen aan dan vroeger, 70 graden is zorgelijk maar niet dodelijk dodelijk zit rond de 100, mijn TB is 89 geweest (dont ask) en werkt nog perfect 800@1000, 50 is gewoon iets hoger dan gemiddeld, 40 is ok 30 en lager is super
Pagina: 1