Maffe dvd-schijfjes in de vidotheek

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hola,

Ik woon nu een poosje in Spanje en ging gister ff naar de lokale videoheek ziet ik een hoesje met een melding erop dat die niet op een pc afgespeeld kan worden... Dus ik even vragen, bleek inderdaad het geval te zijn (m'n spaans is nog niet zo goed namelijk) en het meisje van de videotheek liet me het dvd-schijfje zien waar het om gaat... flinterdun buigbaar schijfje....

Nu staan m'n tv nog in nl en kijk dus dvd's op m'n laptop... Ik vraag me af of die dingen echt niet op een pc af te spelen zijn, vind het nogal een vreemd verhaal want volgens mij zijn de loopwerken van vele standalone dvdspelers niets anders dan de pc loopwerken...

Heeft iemand deze schijfjes al eens gebruikt?

Ik denk dat ik toch maar eentje huur om eens te proberen, ik heb namelijk nog een blanko schijfje, dus enkel de dvd beschermlaag, en zat te denken van: als ik die nu gewoon er bovenop leg om toch tot een bepaalde dikte te komen... mss werkt het wel, ben enkel bang dat ze mss op verschillende toerentallen gaan draaien en dat het krassen veroorzaakt. Maar als de speler ze goed opelkaar gedrukt houd zou het kunnen werken, wat denken jullie?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik weet het ook niet :/ wel vreemd dat er blijkbaar verschil in kan zitten :?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Dat het in een laptop slim-drive niet werkt, kan ik me nog iets bij voorstellen, maar in een gewone 3.5" dvd-speler zou het moeten werken. Anders doet een stand-alone het ook niet...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 15:06
Het lijkt me, dat als dat op de verpakking staat, het klopt. Is ook wel eens zo geweest met NL audio CD's, die ook niet in een CD-ROM/DVD-ROM wilden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
ja idd, op een slimline klik je het schijfje zeg maar, daar zal die dus geen grip op krijgen.

//edit - das dus onzin zo lijkt ;) heb geprobeerd maar klikt'em netjes vast.... ik heb de slede maar niet dicht gedaan.

Ik heb ook een gewone pc hier, dus moet wel goed gaan lijkt me.. ik probeer het vanavond gewoon ff ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door ocdaan op 07-12-2007 18:37 ]

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Maar dat laatste lag toen aan de CD-ROM spelers, want betere/duurdere stations pakte die dingen gewoon wel.

[ Voor 4% gewijzigd door temp00 op 07-12-2007 15:51 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 10:20
en wat ga je doen als het schijfje breekt oid? heb wel eens een cd gehad die is geknald in me drive, daar wordt je ook niet vrolijk van..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je zo'n goedkope Cyberhome of kloon daarvan hebt zit er een gewone DVD drive in die ook in een pc gaat.
Dus dan zou hij daar ook niet in werken :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
misschien heeft het te maken met het aantal toeren.
standalone draaien op 1 speed

cd/dvdrom draait op 52 speed

zo''n dunne dvd zal te warm worden in de 52 speed?

of zeg ik nu iets doms? :p

...less is more

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Klinkt héél plausibel (als het daadwerkelijk zo is)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Tommzz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:51:
en wat ga je doen als het schijfje breekt oid? heb wel eens een cd gehad die is geknald in me drive, daar wordt je ook niet vrolijk van..
ahhh een beetje risico moet je af en toe durfen nemen nietwaar ;)

prijzen liggen hier toch later, dus worse-case senario zal wel meevallen, wil hun kop wel eens zien als ik een schijfje terug breng in 100 stukjes hahahaha

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:55:

Warmte zal het probleem niet zijn, if any, dan zal het probleem het vervormen zijn bij zo'n dunner exemplaar.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter

hey dat zou nog best eens kunnen ja....

er zijn toch proggies om de drive op langzamere toerentallen te laten draaien, word het al een stuk veiliger om t eproberen iig... zal ff op zoek gaan...

edit @ hierboven - warmte gloof ik ook niet zo maar de integriteit van die dingen kan natuurlijk wel een stuk lager liggen... daar zat ik meer aan te denken iig, als het al zo is natuurlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 07-12-2007 16:01 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Redelijk "dom" want ook optische stations van een PC zullen de draaisnelheid terug (kunnen) schroeven als er geen noodzaak is om een schijfje op 52x te lezen.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een nieuw soort medium is waardoor je minder snel een kopie kan trekken met iets als UltraISO omdat je nu dus de kans loopt om bij 48x rippen de DVD aan gort te draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• funk-e
ocdaan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:59:
[...]

hey dat zou nog best eens kunnen ja....

er zijn toch proggies om de drive op langzamere toerentallen te laten draaien, word het al een stuk veiliger om t eproberen iig... zal ff op zoek gaan...
ja, nero drivespeed bijvoorbeeld

...less is more

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zo redelijk dom vind ik het niet want als je een schijfje in het optisch station van je pc doet gaat hij eerst op volle toeren draaien. Voor zo'n dun schijfje is dat korte moment misschien net fataal.

• funk-e
MAX3400 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:59:
[...]

Redelijk "dom" want ook optische stations van een PC zullen de draaisnelheid terug (kunnen) schroeven als er geen noodzaak is om een schijfje op 52x te lezen.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een nieuw soort medium is waardoor je minder snel een kopie kan trekken met iets als UltraISO omdat je nu dus de kans loopt om bij 48x rippen de DVD aan gort te draaien.
ja dat begrijp ik, maar het overgrote deel dat bij de videotheek komt is geen tweaker.
op veel dvd's zit ook een kopieerbeveiliging, dit betekent niet dat je hem niet kan kopiëren.
temp00 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:01:
Zo redelijk dom vind ik het niet want als je een schijfje in het optisch station van je pc doet gaat hij eerst op volle toeren draaien. Voor zo'n dun schijfje is dat korte moment misschien net fataal.
met drivespeed ingesteld op 1x zal dit niet gebeuren volgens mij

[ Voor 21% gewijzigd door funk-e op 07-12-2007 16:03 ]

...less is more

Verwijderd

Het zal wel gewoon een multisessie ding zijn dat net een andere header of zo heeft. Als je een fatsoenlijke brander hebt dan leest ie 'm gewoon. En anders wel met IsoBuster.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Net ff Nero DriveSpeed geinstalleerd..

4x of 8x voor dvd-video?

//edit - oops 4x en 8x etc zijn voor cd, voor dvd gaat'ie idd vanaf 1x

En wat is de 'spin down time'? tijd die de speler neemt om het schijfje tot stilstand te brengen.. zo komt het op mij over iig!

//edit 2 - data dvd's wil die niet meer inlezen maar net ook ff een dvd-film geprobeerd en dat werkt wel mooi... dus moet lukken zonder risico's te nemen lijkt me zo....

En ik hoor idd de dvd niet meer opspinnen... nice!

Thanx guys

[ Voor 46% gewijzigd door ocdaan op 07-12-2007 16:17 ]

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
haha grappig hoor, heb net ff paar filmpjes gehaalt waaronder 'het maffe schijfje' dus en speel'em nu zonder problemen af... speeddrive wel ingeschakeld voor de zekerheid.... cooool ;)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
funk-e schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:02:
[...]
met drivespeed ingesteld op 1x zal dit niet gebeuren volgens mij
Inderdaad, maar de niet-tweaker heeft hier nog nooit van gehoord, dus vandaar dat de waarschuwing terecht op het schijfje staat. Bij een standalone heb je geen risico omdat die nooit sneller dan 1x speed zal draaien, bij PC heb je daadwerkelijk wel een risico.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:19:
[...]

Inderdaad, maar de niet-tweaker heeft hier nog nooit van gehoord, dus vandaar dat de waarschuwing terecht op het schijfje staat. Bij een standalone heb je geen risico omdat die nooit sneller dan 1x speed zal draaien, bij PC heb je daadwerkelijk wel een risico.
Dan nog; als zo'n DVDtje PC-content bevat; hoe ga je dat dan ooit zien/bekijken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:22:
[...]

Dan nog; als zo'n DVDtje PC-content bevat; hoe ga je dat dan ooit zien/bekijken?
Denk eerder dat is 'speciale' versies zijn die hoofdzakelijk tegen het 'kopieren' worden gebruikt mbv je PC. Kan je natuurlijk ook nog gewoon je DVD speler aansluiten op je PC, maar het houd het grut van 'even op mn PC kopietje draaien' groep aardig tegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1