Toon posts:

CPU Sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nf560 moederbord met het volgende sensortype: ITE IT8716F (ISA 290h)

Ik weet dat die gedetecteerd word door kernels enz..Maar wat ik me afvraag, moet ik ergens nog een .inf file'tje wijzigen ozid?

Het lijk er nl. op dat in windows iets synchroon moet lopen maar dat niet helemaal doet..

Temps in deze context..

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Echt, wat een vreemd verhaal schrijf je. Schrijf eerst eens duidelijk wat je probleem is inc. specs erbij.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik snap er ook weinig van? Wat wil je temps uitlezen? ik zou zeggen installeer Speedfan en die zal waarschijnlijk je sensortype wel herkennen

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wetenschap dat ik in het BIOS de idle temp zie van 20 a 24C. Wat me enorm op valt is dat in verscheidene uitlees progs zoals: Everest, Speedtemp, NextSensor en Easytunepro er iets niet consistent is met de waarden in het BIOS.

Bij de genoemde progs. zie ik wel dat de sensortype herkent word, maar niet juist word uitgelezen.

Neemt U me bijvoorbeeld maar niet kwalijk dat ik begin te denken richting .inf's bijvoorbeeld.

Ik zoek gewoon een tempprog. die me realtime de BIOS-waarden geeft

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

:) De waardes in het BIOS zijn ALTIJD lager dan de waardes die je uitleest in Windows vanwege het simpele feit dat je CPU meer moet werken en dus warmer is in Windows. Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat de verschillende software onderling met andere waardes komt, het is in dat geval aan jou (door een stukje testen/research/google) om te bepalen welke het meest accuraat zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door temp00 op 07-12-2007 15:57 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
:?

Je temperatuur wordt niet juist uitgelezen dus denk je aan .inf files, wat klopt hier niet 8)7

En als je probeert moeilijke woorden te gebruiken, zorg dan in ieder geval dat je ze goed gebruikt en geen D/T fouten maakt :p

Kortom, ik snap geen drol van je verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 07-12-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:40:
:?

Je temperatuur wordt niet juist uitgelezen dus denk je aan .inf files, wat klopt hier niet 8)7

En als je probeert moeilijke woorden te gebruiken, zorg dan in ieder geval dat je ze goed gebruikt en geen D/T fouten maakt :p

Kortom, ik snap geen drol van je verhaal.
Psychologisch pc'en wat teveel denk ik, kijkend richting de dmidata wat bijvoorbeeld is uit te printen door schrijvers in negatieve zin baart hier wat zorgen. Het ozo mooie BIOS van toen wat nu niet meer gescheiden is van het O/S is an f*ck.

Laat ook maar..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:17:
[...]

Psychologisch pc'en wat teveel denk ik, kijkend richting de dmidata wat bijvoorbeeld is uit te printen door schrijvers in negatieve zin baart hier wat zorgen. Het ozo mooie BIOS van toen wat nu niet meer gescheiden is van het O/S is an f*ck.

Laat ook maar..
Leuk antwoord, iets minder uitgevoerd...

On-topic: ik heb nog nooit gehoord dat je voor een temp-sensor software moet installeren als zijnde "driver". Als je vindt/denkt dat jouw moederbord temperaturen doorgeeft die niet correct zijn, zou ik je eens adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het bord en daar je probleem voor te leggen. Misschien dat zij je kunnen vertellen dat programma X en Y altijd de goede temp uitlezen voor je of dat de sensor 95% betrouwbaar is ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je had toch zelf al een tootltje gevonden ? http://gathering.tweakers...ist_messages/1229651/last
Echt gast, probeer wat duidelijker te posten, kom je uit ZuidAfrika ofzo ?

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 14:52
temp00 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:39:
:) De waardes in het BIOS zijn ALTIJD lager dan de waardes die je uitleest in Windows vanwege het simpele feit dat je CPU meer moet werken en dus warmer is in Windows. Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat de verschillende software onderling met andere waardes komt, het is in dat geval aan jou (door een stukje testen/research/google) om te bepalen welke het meest accuraat zijn.
Niet altijd hoor!
In de bios werkt de cpu altijd op maximale snelheid (niet 100% load!), in WIndows daarentegen klokt de cpu de multiplier terug mbv. cool &quiet, waardoor ie koeler wordt.

Bij mij:
(cpu idle):

bios: 32°
windows: 25°

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

In geval van EIST o.i.d. enabled heb je daar wel gelijk in ja :)

Pagina: 1