Toon posts:

Home Server

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een paar handige programma's en/of OS om een kleine server te zette bij mij thuis
Wat wil ik allemaal kunnen doen;
- Vanop een andere locatie inloggen op de server zodat ik aan alle bestanden kan(kopieren, hernoemen,..)
- De controle overnemen van op afstand(niet in LAN)
- TS server en etc dan nog laten lopen

Iemand die mij huierbij kan helpen
thx

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

Elk Server OS voldoet hier al aan, en zelfs een
Standaard xp bak met remote desktop kan dit al. Dus kijk even wat daar dan niet goed aan is

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 23:31
Windows Home Server, waarvan de OEM-versie van de software ook los te kopen is.

http://www.microsoft.com/...wshomeserver/default.mspx

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Als eerste bijvoorbeeld een Windows 2003 server installeren.
Dan enable je Remote Desktop daarop (daarmee kun je LAN-based de server een nieuwe sessie beginnen om erop te werken).
Om dat vanuit buitenaf te realiseren, moet je op je router poort 3389 doorsturen naar het ip van de server.

Let op: dit is een simpele wijze en niet de meest goedkope (Windows 2003) en meest veilige (rechstreekse poort open).

Netter is via eerst een VPN-connectie maar ik weet niet hoever je hier in wilt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
heb met WHS al wat bezig gezete, maar met de port forwarding van mijn router loopt het toch nog een beetje in de knoei

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Jij bebt een Windows 2003 Enterprise server nodig met een domein en een Exchange 2007 mail server!!! Dubbele internet verbinding en de server aangesloten op 2 groepen (voor redundantie), enb natuurlijk elke nacht incremental backups naar een off-site locatie.

Oftewel, ga eerst eens goed nadenken wat je wilt en wat je eraan uit wilt geven (mits je nog hardware moet kopen). Een P3 1ghz met een winxp of linux installatie is voor de meeste mensen als genoeg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:49:
heb met WHS al wat bezig gezete, maar met de port forwarding van mijn router loopt het toch nog een beetje in de knoei
Dan lijkt het me een strak plan om eens een middagje een aantal FAQs op GoT en/of internet door te nemen.

Er is namelijk nogal een verschil tussen "ff een server installeren" en "ff een server beheren" en dat laatste is wat je wil maar dan zou ik "ff" weglaten en je eerst inlezen om te kijken of je uberhaupt kan bereiken wat je aan eisen gesteld hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Mishmash schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:49:
Jij bebt een Windows 2003 Enterprise server nodig met een domein en een Exchange 2007 mail server!!! Dubbele internet verbinding en de server aangesloten op 2 groepen (voor redundantie), enb natuurlijk elke nacht incremental backups naar een off-site locatie.
LOL ! Minstens :) en een grote portemonnee :)

Verwijderd

Topicstarter
heb een masjien staan thuis, P4 3GHZ, 1GB ramm, de licensies is geen probleem

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:53:
heb een masjien staan thuis, P4 3GHZ, 1GB ramm, de licensies is geen probleem
Licenties geen probleem?

Ik herhaal uit je startpost: "- TS server en etc dan nog laten lopen". Enig idee wat TS Server doet/is/moet/wil en wat dat kost?

Als het antwoord hierop nee is, maakt het weinig uit wat je aan hardware hebt staan; je kennis is niet toereikend.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
het makelijkste zou zijn dat het met winxp luk

Verwijderd

Idd ik doe het ook gewoon met winxp en een p3 1ghz 512mbram en een 120gb hdd erin. al mijn muziek draait erop. Ik verbind gewoon met extern bureaublad om dingen op de pc aan te passen. Voor de rest heb ik een map shared gedaan op de server waar ik allemaal bestanden op kwijt kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
een ts server kost geld uiteraart, maar hou dit even buiten de zaak,
het voornaamste is dat ik vanop afstand aan mijn bestanden kan en dat ik de controle kan overnemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:55:
het makelijkste zou zijn dat het met winxp luk
Dan doe je gewoon het volgende (niet naar de volgende stap eer de vorige succesvol is verlopen):
1. Zet Remote Desktop op je windows XP bak. Test dat local vanaf een andere bak in je netwerk of je dat lukt op te zetten.
2. Zet je WinXP bak om naar een vast ip-adres. (vergeet niet hem te excluden in de DHCP-server, voorkomt rare probleme). Test vanaf de xp bak ofje nog kan internetten enzo.
3. Ga naar je routerconfig en dan naar NAT. Zet alle incoming connections op poort TCP/3389 op forward naar <ipadres van je xpbak>,poort 3389. Test het vanuit buiten.
4. Klaar is Kees (?)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:57:
een ts server kost geld uiteraart, maar hou dit even buiten de zaak,
het voornaamste is dat ik vanop afstand aan mijn bestanden kan en dat ik de controle kan overnemen
dat kan in principe met ieder willekeurig OS, zolang je third party tools gebruikt zoals bijv REALvnc of tinyvnc etc.
en met TS bedoel je Terminal Server of Team Speak? :P

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
teamspeak:d

Verwijderd

has nothing 2 do with this :)

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

d'r zijn ook voldoende proggies (3th party) die dit kunnen.
denk niet dat je per sé een w2k3 oid nodig bent. Je zou bijv RemotelyAnywhere kunnen gebruiken. Daarmee kun je bestanden overblazen en de desktop overnemen. Goed, maar niet goedkoop stukje software. gebruikt de werkwijze van LogMeIn.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een server installeren kan tegenwoordig iedereen. Maar welk OS je daarvoor wil gebruiken is helemaal up2you. Windows NT4 of hoger voldoet, en dan heb iuk het nog niet over de diverse linux distro's gehad.

Al je eisen zijn hier al honderd keer voorbij gekomen, dus als je de search gebruikt moet je wel een aantal handige topics tegen komen..

Voor het portmappen hebben we een hele mooie howto, dus dat kan ook niet het probleem zijn.

Hoe dan ook: Het is me volledig onduidelijk wat je nu precies wilt. Als je hulp nodig hebt met bepaalde zaken omdat je er technisch niet uitkomt, dan kan je daar een nieuw topic voor maken maar wel in het juiste subforum. Het draaien van een server heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken..

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 07-12-2007 16:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.