[Vista] HP CM1017 & Vista HP

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18
De opstelling is als volgt:

1x HP CM1017
1x HP Notebook 6710b
1x HP Pavilion Elite

Apparaten zijn splinternieuw en zitten in een netwerk. De laptop en vaste pc hebben beide Vista erop staan. De bedoeling is om via het netwerk te kunnen printen.

Ik probeer via de cd van HP de printer te installeren, maar ik krijg de melding dat de printer niet gevonden kan worden. Als ik een lokale printer instel, en vervolgens de poort probeer te wijzigen naar TCP/IP en het IP van de printer invul loopt het complete systeem vast.

Ik kan de printer pingen en kan op de webinterface komen.

Er is gebeld met HP maar ze weten geen oplossing en kunnen dus ook niet helpen. Op de site van HP staat dat de printer compatible is met Vista.

Alle software die iets tegen zou kunnen houden is tijdelijk uitgeschakeld.

Iemand die mij kan helpen?

edit: typfoutje

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik probeer via de de van HP de printer te installeren, maar ik krijg de melding dat de printer niet gevonden kan worden. Als ik een lokale printer instel, en vervolgens de poort probeer te wijzigen naar TCP/IP en het IP van de printer invul loopt het complete systeem vast.
Ik neem aan dat je de driver cd bedoelt ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• T i M
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:52:
[...]
Ik neem aan dat je de driver cd bedoelt ?
Ik bedoel inderdaad de CD. Heb zojuist nog even gezocht naar mensen met hetzelfde probleem. Als er Vista drivers beschikbaar zijn voor de printer, zoals in mijn geval, dan zou het moeten werken.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als er Vista drivers beschikbaar zijn voor de printer, zoals in mijn geval, dan zou het moeten werken.
Volgens de HP site zou je printer "supported" zijn, raar dat het niet wil werken (eigenlijk niet zo raar, er gaan zo vaak dingen mis op PC's...)

EDIT: Op deze afdeling zou je drivers kunnen vinden... Misschien dat er een updated versie beschikbaar is ?

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-12-2007 15:23 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus op allebei de systemen kan je geen enkele connectie krijgen met de printer zonder dat beide systemen errors geven of vastlopen?

Als dit splinternieuw speelgoed is, zou ik dit eens goed gaan bespreken met de leverancier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• T i M
Zoals in de TS staat, HP zegt het niet te weten en daarmee is het gedaan volgens hun ...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

T i M schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:28:
Zoals in de TS staat, HP zegt het niet te weten en daarmee is het gedaan volgens hun ...
Geen idee wie de leverancier is geweest maar is het dan niet handig/zinvol om daar een klacht neer te leggen dat er spullen worden verkocht van merk X die niet kunnen samen werken en dat de fabrikant geen idee heeft waarom niet?

Kort door de bocht; als ik hier (werk of prive) iets bestel van merk X en de hele bende weigert te werken, gaat het linea recta retour naar de leverancier en dan zoek ik wel wat anders uit. Ja, daar is soms wat wilskracht voor nodig van "de consument" maar soms is dat de enige manier waarop bepaalde merken kunnen communiceren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• T i M
Ik heb de spullen zorgvuldig uitgekozen. Alles is compatible met elkaar, dus ik ga de leverancier daar niet op aankijken. Het probleem zit hem in Vista, met een XP laptop kan ik probleemloos printen.

Ik weet zeker dat hier een oplossing voor te vinden is.
Pagina: 1