Ik heb de volgende situatie.
1 x Windows 2003 Small Business Server (Intel Xeon 3.0Ghz 2 GB RAM SATA 2 schijven RAID-5 opstelling)
15x Windows XP SP2 (verschillende configuraties)
Nu is het openen van een map op de server (noemen we even \\server) zeer traag. Het duurt van 5-30 sec. voordat de inhoud van een map verschijnt.
Nu heb ik natuurlijk al zelf wat dingen geprobeert.
- Met een client bestanden van >100MB gekopieerd van server naar client. Dit gaat gewoon met de verwachte snelheid van een 100MBit netwerk.
- WireShark laten draaien en gekeken of er evt. problemen zouden opduiken. Helaas geen gekke dingen.
- CPU Utl. ligt tussen 5-20 %, lijkt met dus ook niet het probleem
- Memory is genoeg aangezien hij nauwelijks hoeft te swappen.
- Hardeschijven draaien goed. Getest met DIAG tool van seagate.
- Verder wat rond gezocht hier op het forum en Google natuurlijk, maar echt het antwoord krijg ik niet gevonden.
Hoop dat iemand een idee heeft want ik heb er geen meer.
1 x Windows 2003 Small Business Server (Intel Xeon 3.0Ghz 2 GB RAM SATA 2 schijven RAID-5 opstelling)
15x Windows XP SP2 (verschillende configuraties)
Nu is het openen van een map op de server (noemen we even \\server) zeer traag. Het duurt van 5-30 sec. voordat de inhoud van een map verschijnt.
Nu heb ik natuurlijk al zelf wat dingen geprobeert.
- Met een client bestanden van >100MB gekopieerd van server naar client. Dit gaat gewoon met de verwachte snelheid van een 100MBit netwerk.
- WireShark laten draaien en gekeken of er evt. problemen zouden opduiken. Helaas geen gekke dingen.
- CPU Utl. ligt tussen 5-20 %, lijkt met dus ook niet het probleem
- Memory is genoeg aangezien hij nauwelijks hoeft te swappen.
- Hardeschijven draaien goed. Getest met DIAG tool van seagate.
- Verder wat rond gezocht hier op het forum en Google natuurlijk, maar echt het antwoord krijg ik niet gevonden.
Hoop dat iemand een idee heeft want ik heb er geen meer.