Linux proxy configureren voor ICQ en NetMeeting

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yeps, ik ben het alweer met een volgende vraag :)

Ik heb hier een Linux proxy servertje staan (RedHat 7 - Squid proxy) om kabel internet te delen over meerdere computers in het netwerk. Dat werkt perfect trouwens. Iedere PC in het netwerk die ik wil laten surfen kan dat via de proxy.

Echter problemen komen bij specifiekere taken zoals NetMeeting en ICQ File Transfer. De clients krijgen dan steeds een foutmelding in de stijl van 'could not connect'.

Heeft dit iets met de proxy instellingen te maken (Squid), of louter met de poort instellingen van ipfwadm (of whatever welk commando dat beheert :).
Ik ben nog niet zo thuis in Linux networking, snappie.
Iemand die me kan zeggen wat ik moet doen, of eventueel een site waar ik voorbeelden kan vinden?

Verwijderd

Om gebruik te maken van ICQ via een proxy, moet je op die proxy SOCKS 5 geinstalleerd hebben, maar vraag me niet hoe dat moet...

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad. Deze toturial legt goed uit hoe je het voor elkaar kunt krijgen d.m.v. ipchains
http://www.linuxbeginners.nl/stories.php?story=4

Verwijderd

Of kijk op http://www.linuxdoc.org in de masq howto voor redhat 6.0

icq werkt via ipchains veel beter dan via proxy (spreek uit ervaring)

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 07:02
Het ligt er dus aan.

Heb je icq99 of lager, gebruik dan port forwarding (i.v.m. file transfers). De Socks proxy laat geen file transfers toe maar is wel makkelijker in gebruik.

Gebruik je 2000 of hoger. Dan heb je geen proxy of port forwarding nodig. ICQ2000 gebruikt het AIM protocol ipv het ICQ protocol en dat is qua connectie heel relaxed. Dan hoef je alleen maar wat instellingen te veranderen in je ICQ namelijk:
(ff uit m'n blote hoofd he)
login.icq.com port 4000 (hoewel 5190 ook moet werken)
keep connection alive

dan wel firewall gebruiken maar geen proxy

en onder de user setting gebruik je server settings.

Ik krijg het met ICQ2000b zo wel voor mekaar, een vriend van me met 2000a lukte het niet. Gewoon klooien met de settings in ICQ.