[Vista] Toegang: Alleen lokaal

Pagina: 1
Acties:
  • 13.610 views sinds 30-01-2008

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb een draadloos netwerk met een mimo XR router. Nu heb ik een windows XP erin hangen en deze krijgt netjes een ip via de draadloze netwerkkaart en kan op internet.

Echter heb ik zojuist 2 nieuwe dell pc's binnen gekregen en deze probeer ik nu op het netwerk te krijgen. Dus ik heb 2 Sitecom WL151 kaarten aangesloten op de Dell's echter krijg ik de melding:
Toegang: Alleen lokaal
of:
Toegang: Alleen beperkte verbindingsmogelijkheden.

Ik krijg wel netjes een ip, subnetmask en gateway. Echter krijg ik gewoon geen verbinding naar het internet.

Nu zie ik toevallig ook net dat het niet mogeljik is om de router te pingen of andere pc's op het netwerk. Router staat standaard ingesteld en geen firewall oid enabled.
Kan alleen het lokale IPV4 ip pingen van de pc zelf. Naar buiten lukt niet, zelfs niet op het netwerk dus.

Er is geen firewall oid op de pc aanwezig wat dit kan blokken. Iemand een idee????

Verwijderd

Misschien staat de macfilter aan van je router? Maar jah vista is bagger met netwerk. Ik had ook een keer helemaal geen internet meer nadat ik syteem herstel had gedaan werd alles weer goed, maar dit is wel offtopic. Kijk ook wat je channel is. Ik kon met channel 8 bijvoorbeeld geen ip ontvangen maar channel 10 gaat goed.

• prantiC
Nee macfilter staat ook uit. Channel is 11. Moet ik dat ook ergens in Vista instellen? Dat ben ik namelijk nergens tegen gekomen maar dat zou hij volgens mij zelf moeten oppakken??

[ Voor 73% gewijzigd door prantiC op 07-12-2007 13:51 ]

Verwijderd

Draai je sitecom software op vista? kijk of er nieuwere drivers zijn. Je netwerk opnieuw instellen wil ook helpen met vista. Daar is een handige wizard voor in de netwerk centrum.

• prantiC
heb het netwerk al 100 keer opnieuw ingesteld en sitecom troep er al afgegooid.

Heb alleen maar ipv4 verbindingsmogelijkheden: lokaal

hoe kan dit grrrrrrrr

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mij was de oplossing het toekennen van een vast IP adres. Ik had sporadisch hetzelfde probleem met mijn onboard netwerkkaart en na het toekennen van een vast IP adres (in plaats van één te ontvangen via DHCP) was het opgelost :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Probeer eens het ipadres (+mask etc) dat de vistacomputer krijgt te vervangen door het ip dat de xp-computer krijgt. XPcomputer moet dan uitstaan. Krijg je dan wel internet? Of gaat je router dan mekkeren (ik ken dat merk niet).

• prantiC
helpt helaas ook niet, heb een vast ip toegekend en het ip van mijn xp pc terwijl deze uitstaat maar werken ho maar. Het lijkt mij iets lokaals op die !@#!@#!#@ Vista pc.

Ik ben er nu al vanaf 11 uur mee bezig maar er zit geen schot in :(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Uitschakelen van ipv6 voor je netwerkverbinding?
Lijkt me dat je netwerk toch ipv4 is.

En anders je drivers van je netwerkkaart eens updaten.

[ Voor 25% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-12-2007 14:23 ]

• prantiC
ipv6 heb ik uitgeschakeld, ipv4 alleen ingeschakeld. Heb nu ook de nieuwste drivers van de sitecom site gebruik voor Vista.

Blijft aangeven: toegang: alleen lokaal.

Lijkt toch echt op een instelling in Windows Vista? (Ps ik gebruik de business versie)

Iemand een idee????

[ Voor 4% gewijzigd door prantiC op 07-12-2007 15:53 ]

• prantiC
Zit nu een beetje te surfen op google en zie dat er erg veel mensen hier last van hebben maar zo te merken nog geen oplossing. Iemand hier bekend mee of misschien dat dit in een update van ms opgelost is? (Heb geen mogelijkheid om pc aan de netwerkkabel te hangen en om dus een SP te installeren :( )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stel eens een andere DNS server in ipv de lokale DNS-server.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

prantiC schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:23:
Zit nu een beetje te surfen op google en zie dat er erg veel mensen hier last van hebben maar zo te merken nog geen oplossing. Iemand hier bekend mee of misschien dat dit in een update van ms opgelost is? (Heb geen mogelijkheid om pc aan de netwerkkabel te hangen en om dus een SP te installeren :( )
Halve waarheid maar probeer eens op een andere manier eerst deze laptops een volledige WindowsUpdate te laten uitvoeren (ow, en SP is nog niet uit) en daarna te kijken of ze gaan werken.

Heb je al gekeken in je eventlog of iets dergelijks waarom er geen IP verkregen kan worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Vista heeft nog een 'betere' firewall dan XP, zet deze eens uit en probeer het dan weer eens.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• prantiC
firewalls staan al uit en het zijn geen notebooks maar desktops.

Ook heb ik al geprobeerd zelf een ip toe te kennen + gateway + dns server maar ook dat helpt helaas geen hol

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Mijn broertje heeft dezelfde draadloze netwerkkaart. Gebruik hiervoor de Sitecom drivers van de site van Sitecom. Dit werkt prima :) Dus misschien toch een driver-issue?

Edit: sorry niet goed gelezen, had je al geprobeerd...

[ Voor 14% gewijzigd door RooN op 07-12-2007 17:38 ]

smile an everlasting smile

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het probleem alleen draadloos of ook bedraad?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400

MAX3400

prantiC schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:32:
firewalls staan al uit en het zijn geen notebooks maar desktops.

Ook heb ik al geprobeerd zelf een ip toe te kennen + gateway + dns server maar ook dat helpt helaas geen hol
Wat voor machine het ook moge zijn; totdat je misschien de mogelijkheid hebt om te kijken of je via UTP wel een IP-adres krijgt (en dus mooie verbinding over het netwerk of naar buiten), kunnen we wel uren blijven denken (of vloeken) dat WLAN niet werkt.

En nu? Wachten tot een Tweaker een one-in-a-million-solution heeft? Of creatief een andere oplossing bedenken om die PC's beter/anders aan de praat te krijgen?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Downgraden naar XP zou ik zo zeggen, kun je nog aanvragen bij Dell.

Of de Sitecom kaartjes omruilen voor andere kaartjes die wel duidelijk Vista gecertificeerd zijn.

Staan de aanwezige NIC's in de Dell desktops al uit, dit kan soms (Windows 2000/XP) soelaas bieden.

[ Voor 65% gewijzigd door ODF op 07-12-2007 18:01 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• prantiC
Inmiddels heb ik het via bedraad netwerk geprobeerd en dan werkt het wel gewoon.

Zo raar dat de verbinding als goed/uitstekend wordt bestempeld maar het toch gewoon niet doet!?!?!?!?!?!

Zitten wachten doe ik trouwens niet, ben nu al anderhalve dag bezig maar bedankt voor het vertrouwen MAX3400

• MAX3400

MAX3400

prantiC schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:47:
Inmiddels heb ik het via bedraad netwerk geprobeerd en dan werkt het wel gewoon.

Zo raar dat de verbinding als goed/uitstekend wordt bestempeld maar het toch gewoon niet doet!?!?!?!?!?!

Zitten wachten doe ik trouwens niet, ben nu al anderhalve dag bezig maar bedankt voor het vertrouwen MAX3400
Welk vertrouwen?

Sorry, maar ik lees eigenlijk dat je je blind staart op een WLAN-kaart met drivers die niet/zelden werken terwijl de systemen voor de rest wel op het netwerk kunnen met een UTP-kabel. De simpele conclusie die ik, op basis van je eerste vraagstelling, dan kan trekken is dat de Sitecom-kaarten en Vista of niet met elkaar kunnen babbelen of dat er instellingen nodig zijn die niet 1-2-3 in Vista bekend zijn voor deze kaartjes.

Heb je misschien de mogelijkheid om een meer gangbaar merk WLAN-kaart te proberen of misschien de installatie van de kaarten te voltooien zonder UAC en zonder enige beveiliging whatsoever op de machines?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je al geprobeerd om wireless te connecten zonder wep/wpa versleuteling enzo? als dat wel wil zit het in de beveiliging. Ik meen me een laptop te herinneren die ik eens moest fixen (was wel xp) waar de beveiling op router wpa-psk tkip was, en hij stond op wpa-psk aes (aes of iets anders, maar geen tkip in ieder geval). die laptop had ook beperkte verbinding, sleutel was wel goed. toen ik m op tkip zette was probleem opgelost.

• w.admiraal
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Had hetzelfde problem met m'n Toshiba U300 met Vista, met een Artheros wireless adapter. Kwam erachter dat de internet protocol instellingen van de WLAN niet op automatisch toekennen van zowel het IP-adres als de DNS server adres stond. 8)7

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heel fijn, maar daarvoor had je dit oude topic toch niet hoeven te kicken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.