[Vista] Nieuwe PC, diverse problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skaljee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Vorige week, vrijdag 30 nov, heb ik mijn nieuwe pc in gebruik genomen, draaiende onder Vista.
Helaas heb ik continue problemen met internetten; soms laadt hij sites traag of zelfs helemaal niet, soms loopt IE7 vast, soms doet-ie het ineens wel ‘gewoon’ oké (wel trager dan ik gewend ben).

Inmiddels heb ik de volgende foutmeldingen gekregen, sinds dat ik ‘m heb:

Zaterdag 1/12/2007
“Hostproces voor Windows-services is gesloten.
Preventie van gegevensuitvoering (DEP) heeft Hostproces voor Windows-services gesloten om uw computer beter te beveiligen.”

Begin deze week nog een keer een dergelijke melding:
“Hostproces voor Windows-services werkt niet meer en is gesloten.
Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.”

Zaterdag 1/12/2007
“De TCP-instelling is compatible met de router.
TCP-instelling die niet compatibel is met de router, uitschakelen.”

Bovengenoemde meldingen verschijnen niet meer, maar internet loopt dus niet lekker.
Dagelijks krijg ik meerdere malen de melding dat Windows Verkenner het niet doet (ook nog). Vervolgens krijg ik een venster waarin wordt aangegeven dat hiervoor een oplossing is en dat ik Performance and reliability pack # KB938979 kan installeren om het euvel te verhelpen. Helaas biedt dit geen soelaas.

Het gaat om een Intel Core 2 Duo 2,33 GHz met Vista Home Premium, 3GB
Er staat nu McAfee Security Center op, de firewall van Windows is uitgeschakeld.
Ik gebruik een router van Zyxel, 2602HW 61-c

Kan iemand me helpen met het oplossen van deze problemen?

Groet,
Sheila

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

Had je dit probleem op dezelfde pc eerder niet? En was dat onder xp?

Heb je al eens een andere netwerkkaart/driver geprobeerd? Al keer je anti virus uit geschakeld?

Loopt je geheugen soms vol in de taskmanager? Hoeveel cpu belasting krijg je van IE op je cpu?

Wat doet firefox?

Gaat downloaden wel met normaale snelheid?

Wat krijg je met verschillende speedtesten? qua download/ping enzovoorts?

[ Voor 20% gewijzigd door William/Ax3 op 07-12-2007 13:24 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Kan ook iets malware-achtig zijn, en die melding van Windows Verkenner werkt niet meer, heeft elke Vista gebruikende tweaker wel al eens gezien ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:50
DEP-probleem: herinstaller of installeer de laatste drivers voor de videokaart eens. Dit lost in veel gevallen het probleem op

TCP/IP-probleem: zet IPV6 eens uit

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet of je een Codec pakket hebt geinstalleerd, maar het uitschakelen van 'show thumbnails' in folder options heeft voor mij de verkenner crashes opgelost. DEP kun je gewoon helemaal uitschakelen, doordat dit aanstond bij mij had ik erg veel gezeur met zelf geschreven programmatjes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
hamer???

• skaljee
Sorry allen, dat ik niet eerder van me liet horen.
Vanmiddag was echt een drama. Kon maar op één site tegelijk internetten en dan nog crashte IE keer op keer.
De reacties geprint en doorgenomen.
Toen werd mijn aandacht ineens gevestigd op een verstopt schermpje bovenin; als ik daar met de muis naar toe ga, verschijnt het menu van (volgens mij) de geluidskaart. Ik heb 'm weggeklikt (op het kruisje) en toen mijn verbinding was weer in orde (geïntegreerde Sound Blaster Audigy, Advanced HD-software). Vorige week heb ik de cd-rom geïnstalleerd.

Ik had al eerder de software van McAfee uitgeschakeld (problemen bleven ongewijzigd), met Firefox had ik dezelfde problemen, downloaden ging redelijk maar niet zoals voorheen. Met mijn vorige pc deze problemen niet gehad.

Speedtest is nu oké (in tegenstelling tot vanmiddag):
Download 23527 kb/s
Upload 780 kb/s
Ping 140 ms

Vanmiddag was het:
Download: 22680 kb/s
Upload: 125 kb/s
Ping: 940 ms

Groot verschil in upload en pings? Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Verder lopen er zo'n 108 processen (CPU gebruik 3-14%), fysiek geheugen 43%. Ik weet hier te weinig van om goed te kunnen zien of dit oké is of niet.

IPV6 had ik begin v/d week al uitgezet; had het idee dat dit wel hielp.

Is het aan te bevelen DEP helemaal uit te schakelen? Waar doe ik dit?
En waar kan ik 'show thumnails' uitschakelen? In XP wist ik e.e.a. redelijk goed te vinden, maar voel me nu echt een groentje....

[ Voor 5% gewijzigd door skaljee op 07-12-2007 21:29 ]

• Petervanakelyen
Verder lopen er zo'n 108 processen (CPU gebruik 3-14%), fysiek geheugen 43%. Ik weet hier te weinig van om goed te kunnen zien of dit oké is of niet.
Nee, dat is dus niet normaal... 108 processen... 8)7

• skaljee
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:40:
[...]

Nee, dat is dus niet normaal... 108 processen... 8)7
Oké, duidelijk... maar wat nu?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

skaljee schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:43:
[...]

Oké, duidelijk... maar wat nu?
kijken welke processen er lopen eventueel screen shot van maken en deze beeindigen verder kijken wat voor processen het zijn / spyware / virussen etc. --> je verzoeken een anti-virus / spyware prog erover te laten gaan.

Be nice, You Assholes :)

• skaljee
3DDude schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:48:
[...]

kijken welke processen er lopen eventueel screen shot van maken en deze beeindigen verder kijken wat voor processen het zijn / spyware / virussen etc. --> je verzoeken een anti-virus / spyware prog erover te laten gaan.
Kan ik zonder problemen processen zelf beëindigen?
Vind het moeilijk in te schatten wat wel oké is en wat niet... Heb je tips?

• skaljee
Helaas blijf ik problemen houden met mijn PC.
Kunnen jullie mij adivseren wat te doen?
Of opnieuw Vista installeren, of eerst de door mij geïnstalleerde software verwijderen, zodat duidelijk wordt welk programma met Vista conflicteert?

Verwijderd

Je kan al de processen in je task-manager die je verdacht lijken eventjes in google ingeven.. Als er dan eentje bijzit die het hele systeem verklooit, dan zal je em zo wel vinden zeh..

• skaljee
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:29:
Je kan al de processen in je task-manager die je verdacht lijken eventjes in google ingeven.. Als er dan eentje bijzit die het hele systeem verklooit, dan zal je em zo wel vinden zeh..
Oké... ben ermee begonnen. Heb een aantal HP-processen beëindigd (de software van HP conflicteerde ook op mijn vorige PC, maar niet zo heftig als nu), en internet is weer oké. Zal de rest van de processen checken op google.
Hoe kom ik voorkom ik dat de processen wederom starten?

• Petervanakelyen
skaljee schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:48:
[...]

Oké... ben ermee begonnen. Heb een aantal HP-processen beëindigd (de software van HP conflicteerde ook op mijn vorige PC, maar niet zo heftig als nu), en internet is weer oké. Zal de rest van de processen checken op google.
Hoe kom ik voorkom ik dat de processen wederom starten?
Draai een Anti-Spyware programma zoals Spybot S&D.
Je kan, om er voor te zorgen dat bep. processen NIET opstarten wanneer Vista start, in je zoekfunctie van Start het volgende typen:

code:
1
msconfig

en dan bij het tabblad opstarten kan je kiezen welke processen je wilt laten starten en welke niet !

• skaljee
Inmiddels weer wat wijzer: als ik mijn webcam (Logitech Quickcam Messenger) heb gebruikt (met Skype), is mijn verbinding weer traag. Bij het beëindigen van de processen in taskmanager, gaat het vervolgens weer goed.
Wat zou ik hieraan kunnen doen? De webcam is Vista-compatible...

• skaljee
Niemand een idee? :'(
Pagina: 1