[SMB] Ene schijf wel benaderbaar andere niet.

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje te klooien met Samba en Sharepoints. Ik heb op mijn Maccomputer twee schijven geshared staan in SMB: Archief 1,4 TB en Video Output.
Gister kreeg ik het probleem dat ik niet meer de Video Output schijf kon benaderen via mijn windowscomputer. Naar wat klooien met smb.conf werkte het in een keer wel, alleen vandaag werkt het weer niet. In smb.conf staan de volgende gegevens over de schijven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[Video Output]
path = /Volumes/VideoStorage 1TB/Video Output/Muxed Output
comment = Muxed Output
browseable = yes
read only = yes

[Archief 1,4 TB]
path = /Volumes/BACKUP 2/Archief
comment = Archiefschijf
browseable = yes
read only = Yes
;Created by SharePoints

Het rare is is dat mijn Archiefschijf wel gewoon te benaderen is vanuit Windows. Mijn vraag is waarom is de ene schijf wel te benaderen en de ander niet, aangezien beide instellingen toch hetzelfde zijn.
Wat misschien zou kunnen, is dat er van de Video Output schijf nu een hele sloot data naar een andere schijf worden gekopieerd, zou dit van invloed kunnen zijn op een niet werkende verbinding?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Mmm de oplossing denk ik gevonden. Door gegevens in smb.conf aan te passen gingen de gegevens botsen met die van Sharpoints. Shares stonden er dubbel in e.d. Alles weer in Sharepoints aangepast en nu werkt het wel weer. De reden waarom ik in smb.conf ben gaan editen was het feit dat ik het idee had dat Sharepoints niet goed functioneerde, maar blijkbaar zat ik er naast.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'