Tagan voeding stuk door HD kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Tagan TG480-U420 en Seagate Barracuda 7200.10 320 Gbytes.
Computer wilde niet meer starten.
Voeding leek stuk.
Naar de winkel gegaan en voeding bleek inderdaad kapot.
Ik had niet zo erg veel geld meer en heb een forton source 400w gekocht.
Ingebouwd, en deed het ook niet.
Bleek dat als ik mijn HD eraf haalde het dus wel te doen.
Weer naar de winkel met de HD.
Daar blies de voeding in de winkel op nadat de HD was aangesloten dus de HD maakte kortsluiting
Vonden ze daar niet zo erg want daar zijn ze voor verzekerd, maar ik kreeg dus wel het advies die HD dus niet meer aan te sluiten (begrijpelijk)
Nieuwe HD gekocht (geen Seagate meer dus)
Wat ik niet helemaal snap is dat een voeding van deze prijsklasse dus niet gezekerd is en dat een Seagate met hun naam na een jaar al kaduuk is.
De Forton had ik dus ook al twee of drie keer op die HD aangesloten maar die is dus nog wel heel.
Tagan is ongeveer anderhalf jaar oud en Seagate zoals gezegd ongeveer een jaar.
Garantie ga ik geen gebruik van maken omdat ik geen zin heb om mijn hele huis om te keren om bonnen te vinden.
Ik koop dus deze producten gewoon niet meer.
Ik ging trouwens eens zoeken op dit forum en kwam toch wel flink wat kapotte Tagans tegen dus dit merk lijkt mij toch wel behoorlijk overschat.
Mijn vraag is of meer mensen een dergelijk probleem hebben gehad mn over kortsluiting in een HD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook zo zijn dat je oude voeding de Seagate heeft gesloopt die op zijn beurt weer andere voedingen sloopte. Als er iets doorbrand in het ding kan dat goed kortsluiting veroorzaken.

en waarom stuur je die disk niet gewoon terug, kwestie van 2 nummertjes van de disk overtikken

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 11:07

CaDje

Framedrops for life

Snap niet helemaal waarom je een nieuwe voeding hebt gekocht... De tagan van mij heeft 3 jaar garantie.

• MatMich
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:16:
Het kan ook zo zijn dat je oude voeding de Seagate heeft gesloopt die op zijn beurt weer andere voedingen sloopte. Als er iets doorbrand in het ding kan dat goed kortsluiting veroorzaken.

en waarom stuur je die disk niet gewoon terug, kwestie van 2 nummertjes van de disk overtikken
Ik had de voeding al voor de Seagate, die het maar een jaartje heeft uitgehouden, hij is zelfs nooit helemaal vol geweest :'(

• MatMich
CaDje schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:20:
Snap niet helemaal waarom je een nieuwe voeding hebt gekocht... De tagan van mij heeft 3 jaar garantie.
En dan? weer stuk na anderhalf jaar?
Ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in Tagan meer.
Het was de duurste voeding die ik ooit heb gekocht en de enige die ooit is stuk gegaan bij mij.
Kan en zal wel toeval zijn, maar toch.
Beter voorkomen dan genezen en dus geen Tagan meer voor mij.
Het was overigens ook nog eens een BTX voeding en werd best wel warm wat dus ook misschien een oorzaak is. (alhoewel de HD natuurlijk sluiting maakte, en die was helemaal niet warm).
En ik heb nogmaals echt geen zin om mijn hele huis overhoop te halen voor een bonnetje en dan kontakt op nemen met Taganen weer thuis moeten blijven voor een pakje etc. etc.
Kortom erg veel moeite voor een voeding.
Ik houd van spullen die blijven werken (zoals mijn VW Passat) en anders hoef ik ze niet meer.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik vind dit wel een raare conclusie dus jij wilt spullen hebben die nooit kapot gaan, die bestaan niet want alles gaat is een keer stuk. Je hebt gewoon pech gehad met je voeding, tagan is een van de beste merken ter wereld. Dus of het bonnetje zoeken (want dingen gaan wel eens kapot) of je koopt een nieuwe voeding? Ik heb mijn tagan voeding ook 480 watt al 4 jaar die heeft alles overleeft van 3 pc`s tot laten vallen dus slecht merk no way.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 17:48

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zegt zelf dta die Tagan de duurste voeding was die je ooit gekocht hebt, maar vervolgens wil je geen moeite ondernemen om hem onder garantie te laten vervangen voor een andere? :?
Is toch zonde van je geld? Desnoods als je niet blij bent met die voeding verkoop je hem zodra je weer een werkende hebt. Je hebt toch niet voor niets garantie? Ook op je harde schijf heb je gewoon garantie.

Ow en hij heeft wel degelijk een zekering hoor. Je moet alleen even de behuizing daarvoor open maken om hem te vervangen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MatMich
rafler schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:06:
Ik vind dit wel een raare conclusie dus jij wilt spullen hebben die nooit kapot gaan, die bestaan niet want alles gaat is een keer stuk. Je hebt gewoon pech gehad met je voeding, tagan is een van de beste merken ter wereld. Dus of het bonnetje zoeken (want dingen gaan wel eens kapot) of je koopt een nieuwe voeding? Ik heb mijn tagan voeding ook 480 watt al 4 jaar die heeft alles overleeft van 3 pc`s tot laten vallen dus slecht merk no way.
Tja een letterlijke opmerking lokt dus een nogal letterlijke conclusie uit.
Overigens zei ik niet dat ik spullen wilde die "nooit" kapot gaan, maar spullen die werken.
En een van de beste is dus niet de beste (sorry flauw)
En noem me lui, maar ik heb echt geen zin in die garantie hassle, dus laat ik het erbij en koop ik toch echt nooit meer een Tagan of een Seagate.

• MatMich
E-Vix schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:21:
Je zegt zelf dta die Tagan de duurste voeding was die je ooit gekocht hebt, maar vervolgens wil je geen moeite ondernemen om hem onder garantie te laten vervangen voor een andere? :?
Is toch zonde van je geld? Desnoods als je niet blij bent met die voeding verkoop je hem zodra je weer een werkende hebt. Je hebt toch niet voor niets garantie? Ook op je harde schijf heb je gewoon garantie.

Ow en hij heeft wel degelijk een zekering hoor. Je moet alleen even de behuizing daarvoor open maken om hem te vervangen.
Ik zie het logische verband niet in jouw eerste zin.
Maar het is inderdaad zonde van het geld en daarom zal ik geen Tagan of Seagate meer kopen om ieder risico met deze merken uit te sluiten.
Ik houd er niet van om iets te verkopen waar ik zelf niet in geloof, dat ruikt een beetje naar bedrog vind ik.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
Het werkt dus zo bij jou, je koopt iets en het gaat kapot dus dan is het maar kut want het werkt niet meer? Wat nou als jou VW ineens kapot gaat, koop je dan ook geen VW meer omdat hij niet meer werkt?

• MatMich
rafler schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:53:
Het werkt dus zo bij jou, je koopt iets en het gaat kapot dus dan is het maar kut want het werkt niet meer? Wat nou als jou VW ineens kapot gaat, koop je dan ook geen VW meer omdat hij niet meer werkt?
Relax een beetje dude
Dit is dus jouw verhaal en jouw visie.
Dat je boos wordt kan ik niets aan doen :*)
En wat die VW betreft: ik rij nu al meer dan 10 jaar Volkswagen en ik heb er nog nooit mee langs de kant van de weg gestaan dus ik heb wat dat betreft met dit verhaal voorlopig nog steeds het gelijk aan mijn kant en is jouw stelling dus nog steeds een hypothese, dus kan ik daar ook niet op antwoorden.
Pagina: 1