PC resolutie niet ondersteund en TV ook niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 10:20
Ik zit met een probleem wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt, via de search kon ik ook niets vinden dus ik hoop dat het op te lossen valt.

dit is de situatie:
Ik heb mijn PC aangesloten op mijn LCD televisie via VGA.
dit heeft allemaal prima gewerkt etc. films kijken etc. levert allemaal geen problemen op.
Nou heb ik denk ik toen ik dat gister weer wilde doen, iets verkeerds veranderd bij mijn catalyst control center. (resolutie pc: 1280*1024 & resolutie tv: 1368*786).
Voorgaand zette ik gewoon de resolutie op de resolutie van de tv en zette mijn beeldscherm van de PC uit. Zo kreeg ik optimaal beeld. (de resolutie van de PC gaf melding dat het niet werd ondersteund).
Nou sprong mijn beeldscherm van de PC uit zichzelf gewoon op zwart met de melding:
"Not optimum mode, recommend mode: 1280*1024"
dit blijft in beeld zweven als een screensaver.

Nou dacht ik, geen probleem, verander ik het wel weer omdat ik normaal op de TV wel gewoon beeld had. Toen ik naar PC mode veranderde op de TV, stond er echter: "Niet ondersteund".

Conclusie: Mijn PC & TV geven allebei geen beeld meer! Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan een driverinstelling, maar ik kom met geen mogelijkheid meer normaal in windows.
Ik krijg wel normaal beeld bij het opstarten van de PC, tot na het Windows logo. Hierna gaat het beeld op zwart met de melding.

Ik ga het liefste niet Windows opnieuw installeren oid bij gebrek aan backups de laatste weken.

edit: Heb geprobeerde PC in safemode te opstarten en dit schijnt te werken. Nou even proberen of hij het normaal ook weer doet

edit2: het in safemode verwijderen van beeldschermadapters heeft geholpen! Ik krijg via normale opstartprocedure ook weer beeld.

Kan wel op slot inmiddels.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommzz op 07-12-2007 12:20 ]