Moederbord crash anders Software

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 11:13
Hallo Tweakers.

Even mijn systeempje:
Win XP recentste updates
2 gb corsair PC6400
P5B-e Plus
E6600 op 3.0 ghz
1 Raptor 74 gb 10k rpm( hier staat Anno op)
1 500gb Western digital sata II 16 mb buffer
2 250 gb (seagate maxtor) in raid 0
Ati radeon 1950 Xt 256 MB
Creative X-FI Gamer
2X 17 inch.

Ik heb een beetje raar probleem , het komt namelijk alleen voor als ik Anno 1701 speel.
Me hele pc crashed onder Anno na ongeveer 5 tot 15 min spelen soms kan ik nog 30 min spelen.
Het volledige systeem hangt , geluid gaat piepen schermen staan nog aan met het zelfde beeld, de verlichting van mijn USB keyboard G11 valt ook uit,het enige wat helpt is een reset van de reset knop.

Heb tijdje staan moniteren van temperaturen
Videokaart : 48-51 graden( is idle normaal 32 graden)
CPU 45 graden( is idle normaal 29-32)

Heb andere games gedraait BF2142 , ati tool los gedraaid om te kijken of het de videokaart is.CPU nog een keer gestressed.
Heb nergens anders dit probleem alleen bij Anno 1701.
Daarom dacht ik dat het misschien software matig is maar hoe die crashed is: alles loopt vast, tot lampjes van het keyboard die uitvallen aan toe , daarom vemoed ik toch dat het iets met het moederbord te maken heeft.

Als iemand hier een idee heeft wat ik nog zo kunne checken zou ik het wel graag willen weten.

Edit : reactie en nog wat info toegevoegd
@2bmws
Ja ik draai gewoon XP met alle updates, die MS aanraad.het punt is eigenlijk , dat ik op dit systeem eerder een keer anno heb gedraait en het wel gewoon werkte enige wat ik heb veranderd is dat ik 1 raid 0 setje in me pc heb , maar daar staat het spel niet op geinstaleerd .
Dus het is eigenlijk sinds ik anno heb geinstalled op het zelfde systeem , met nu een raid 0 set schijven erin dat die crashed.

En het was ongeveer een 4 maanden geleden dat ik anno had gedaan dus sindsdien heb ik geformat om de raid 0 te instaleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Rafarion op 07-12-2007 11:37 ]

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Heb je al gekeken of er updates voor anno 1701 zijn? zo ja
heb je al een herinstallatie van Anno 1701 geprobeerd??
ik krijg nl. het vermoeden dat het in het spel zit.

?
en sinds wanneer heb je het
neem aan dat je onder XP werkt? onlangs windows updates geïnstalleerd? zo ja is het sinds die tijd?

[ Voor 28% gewijzigd door 2bmws op 07-12-2007 11:30 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja ik draai gewoon XP met alle updates, die MS aanraad.het punt is eigenlijk , dat ik op dit systeem eerder een keer anno heb gedraait en het wel gewoon werkte enige wat ik heb veranderd is dat ik 1 raid 0 setje in me pc heb , maar daar staat het spel niet op geinstaleerd .
Dus het is eigenlijk sinds ik anno heb geinstalled op het zelfde systeem , met nu een raid 0 set schijven erin dat die crashed.
Tsja, crashes kunnen door de raarste dingen veroorzaakt worden. Dus waarom probeer je niet even een reinstall? Kijk ook eens naar de laatste patch, mocht je die nog niet hebben.