[Photoshop]Brushes realistisch gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik werk alweer een tijdje met Photoshop omdat ik het een leuk programma vind. Ik speel ermee en doe soms eens wat meer serieuzere dingen. Maar ik ben er zeker geen expert in. Daarom heb ik ook een vraag over het gebruik van brushes.

Nu kan je zeggen: "Brushes? Op google kan je tutorials vinden over het gebruik".

Maar die heb ik allemaal bekeken en die gaan niet over hetgeen ik wil met die brushes, misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden. Maar ik heb echt goed gekeken.

Ik wil namelijk weten hoe ik een brush er realistisch uit kan laten zien. Een zwarte boom ergens plaatsen ziet er niet uit tenzij hij in de schaduw staat. Maar hoe kan ik zo een boom er nou echt realistisch uit laten zien met groen, maar ook echt kleurverschillen etc. Ik zie weleens de mooiste creaties voorbij komen en dan vraag ik hoe ze dat maken. Veel antwoorden dan met brushes, maar dan ziet het er echt goed uit allemaal.

Wie kan me kort uitleggen hoe je dat kan bereiken of weet wel een goede tutorial hierover?

ps. Ik heb dus me best gedaan om zelf erachter te komen hoe dit moet. Vergeef me als het toch via google te vinden is. Ik kon het niet vinden.

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 19:51
Om je een idee te geven hoe dat in z'n werk gaat. Zoek is op speed painting op youtube.

Deze bijv.
http://nl.youtube.com/watch?v=8K_NQe57C-k

Verwijderd

'Brushes' in PS zijn heel erg breed inzetbaar. Je kan van standaard rond, met harde zachte randen, tot ieder willekeurige vorm die je zelf in je brush-liberary toevoegt.

Mede kan je onder het brush-palet nog allerlei eigenschappen toevoegen zoals shape-dynamics, scattering, texture, color dynamix... etc. Tevens zijn deze allemaal aan te sturen via een Wacom-tablet.

Ik weet echter niet wat je nou precies bedoelt met:
Damocles.NL schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:48:
Ik wil namelijk weten hoe ik een brush er realistisch uit kan laten zien. Een zwarte boom ergens plaatsen ziet er niet uit tenzij hij in de schaduw staat. Maar hoe kan ik zo een boom er nou echt realistisch uit laten zien met groen, maar ook echt kleurverschillen etc. Ik zie weleens de mooiste creaties voorbij komen en dan vraag ik hoe ze dat maken. Veel antwoorden dan met brushes, maar dan ziet het er echt goed uit allemaal.
Je kan helaas gelukkig niet zomaar 'instant artwork' uit je computer toveren. Maar mischien bedoelen de mensen die je aangeeft alleen dat de hele boom hebben gemaakt met behulp van brushes... "Zeg Bob Ross, hoe heb je die boom geschilderd?", "Met mijn kwast een paletmes en wat vanDyke Brown" Maar dat wil nog niet zeggen dat die boom daar stond zodra de kwast het doek raakte ;)

Mischien kan je een voorbeeld posten van wat je precies bedoelt en wie weet kan ik je wel vertellen hoe ze dat gedaan hebben...

Tip: kijk op http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.3bbf2764/ voor alles wat je ooit wilde weten over PS

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:58 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Veel mensen denken dat het bezit van Photoshop hen een instant kunstenaar maakt, maar om het echt te gebruiken zal je toch je kennis over tekenen en schilderen wat moeten bijwerken. Als je in het echt op een vel papier niet meer kan dan lijn-poppetjes tekenen, dan zal je met Photoshop ook niets kunnen doen.

Dus hop naar www.conceptart.org en leren die hap :)

Helaas neemt het iets meer tijd in beslag dan een simpele tutorial, maar goed.. wie wat wil.. :)

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:50:
Mede kan je onder het brush-palet nog allerlei eigenschappen toevoegen zoals shape-dynamics, scattering, texture, color dynamix... etc. Tevens zijn deze allemaal aan te sturen via een Wacom-tablet.
Hoe moet dit precies?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Gaat vrij automatisch als je een wacom hebt. Pen registreeert hoe hard je drukt en de hoek waarop je hem vasthoudt. Harder drukker wordt het donker enzovoort.

|{ brrr }] |

Verwijderd

je kunt via je brushtab je control aanwijzen op dingen zoals pen presure etc

Verwijderd

Waar staat dat dan precies? Sorry als ik het gewoon over het hoofd zie maar in mijn tab kan ik scattering etc wel aanvinken, maar ik zi energens wat over pen pressure ed. Mijn wacom doet dus nu ook niks met die pen pressure :(

Verwijderd

zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrichmond.com/blog/wp-content/uploads/2007/03/size-pressure.jpg

Verwijderd

Dank!
Pagina: 1