videokaart jat bandbreedte van geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Hallo iedereen..

ik heb het volgende probleempje:
ik heb net een nieuwe videokaart gekocht (elsa erazor III met tnt2pro chipset), en als het ding een beetje zwaar belast wordt, dan gaat het geluid heel raar klinken, ongeveer alsof het geluid zo'n 10x per sec heel eventjes onderbroken wordt...

kent iemand dat probleem, en ook nog de oplossing??

tia

Verwijderd

Ligt dat niet gewoon aan je hd?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
nee, ligt niet aan m'n hdd, die is dan gewoon lui :)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja ik ken het probleem, heb het zelf op mijn oude p166 ook gehad, ik had daar een sounblaster 16 (isa) inzitten en daardoor deed ie dat, andere geluidskaart er in en nergens last meer van. Als je een ISA geluidskaart hebt probeer dan is een PCI.

Eppie

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij ligt het niet aan de geluidskaart of videokaart, omdat de videokaart de AGP poort gebruikt en de geluidskaart de pci/isa bus. Als je een pci videokaart hebt ligt het natuurlijk anders...

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Als je een ISA geluidskaart hebt, dan zou het toewijzen van de IRQ van de geluidskaart in de BIOS naar legacy ISA een oplossing kunnen zijn.
Wat een kromme zin, wat ik dus bedoel is; als de geluidskaart IRQ 5 gebruikt, ga dan naar de BIOS.
Onder PNP/PCI configuration, verander Resources controlled by: in manual en wijs IRQ 5 toe aan legacy ISA i.p.v. PCI/ISA PnP.

P.S.
Bovenstaande gaat uit van een AWARD BIOS.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hou er ook even rekening mee dat je AGP en PCI1 een irq delen!
MIsschien is je probleem voorbij als je je geluidskaart in PCI2 steekt

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:16
Had ik ook laatst. In systeeminfo leek alles goed, maar het geluid klonk zwaar verrot. Ik heb de videokaart en de geluidskaart zo ver mogelijk van elkaar vandaan gezet in de uitbreidingssloten, en toen was het goed.

leek op een irq-conflict ofzo... maar hij gaf het niet aan...

maar ik heb gewoon de geluidskaart in een ander pci-slot geramd, en toen was het goed

suc7
Pagina: 1