Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verlagingsset voor Fabia Combi

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Mijn Fabia Combi moet over 2 weken worden gekeurd. Weet niet of het APK afkeur is, maar in ieder geval zijn mijn voorste schokbrekers aan vervanging toe. Nu weet ik niet wat 2 losse schokbrekers kosten, maar op marktplaats vond ik wel dit als alternatief. Als ik het goed lees 4 schokbrekers en 4 veren voor 189 euro. Gelijk mijn auto verlaagd. Heeft er iemand hier ervaring met dit soort setjes? Kan ik toch beter alleen de voorste schokbrekers vervangen voor nieuwe?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Ik mnoet eerlijk zeggen dat ik er voor dit geld weinig tot niets van verwacht. Voor een goede set (KW oid) ben je 600€ verder (met montage), maar dan weet je wel dat 't goed zit.....

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
EraZor schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:15:
Ik mnoet eerlijk zeggen dat ik er voor dit geld weinig tot niets van verwacht. Voor een goede set (KW oid) ben je 600€ verder (met montage), maar dan weet je wel dat 't goed zit.....
Is van die 600 euro niet het grootste gedeelte montagekosten? Die zitten in die 189 euro natuurlijk ook niet bij in (maar kan ik voor weinig tot niets laten doen).

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Nee, valt mee. Set zelf is 450€ uit m'n hoofd. Bilstein of een ander a-merk kost net zoiets.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EraZor schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:26:
Nee, valt mee. Set zelf is 450€ uit m'n hoofd. Bilstein of een ander a-merk kost net zoiets.
4 schokbrekers én dempers van een fatsoenlijk merk voor 450? :?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2007 12:44 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

Tja, voor 189 heb je over het algemeen paupertroep. Lekker stuiteren, geen goede demping, nog steeds de wegligging niet echt verbeterd en dat soort ongein. Althans, dat heb ik wel vrij vaak gelezen. Geef gewoon een beetje geld uit aan een fatsoenlijke set :)

Als je echt niet veel geld kwijt wilt zijn maar wel iets fatsoenlijks wilt halen dan kan je het van Ebay Duitsland halen:
Weitec dempers + veren, 30mm omlaag, voor 330 euro ex verzend

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Mee eens. Kies voor kwaliteit. Een goede set kost je minimaal 400 - 500 euro.

• JT

JT

VETAK y0

Niet helemaal waar dus ;) De Weitec set kost 327 euro (In Duitsland) maar das prima kwaliteit :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Weitec is een sub-merk van KW

Verwijderd

Dat is dan toch prima? :)

Verwijderd

Voldoende zou ik willen zeggen. Ben persoonlijk iemand die als het gaat om ophanging en remmen voor het pure A-spul wil gaan.

• JT

JT

VETAK y0

Tja, puur a-spul ben je ook niet voor 500 euro klaar :) Vaak zijn KW schroefsets bijvoorbeeld Koni geel met schroefdraad erop gelast. Het is zeker niet slecht. Het is alleen geen puur a-spul. Dan ga je gewoon dik over de 1000 euro. Weitec bied veel waar voor z'n geld, het doet niks raars met je wegligging, maakt het wat beter, is kwalitatief in orde en kost weinig.

Ecodan warmtepomp

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Maar even resumerend, voor 189 euro krijg ik prut, als een los setje van 2 originele schokbrekers ook om en nabij dat bedrag kost ben ik dus beter uit?

Verwijderd

Klopt.

@JT: Zelf ga ik in februari een Intrax RS schroefset halen

Verwijderd

Een schroefset is nederlands voor coilovers neem ik aan?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Een set van minimaal iets van kwaliteit rondom (dus 4 poten en veren) doet minimaal 350 euro.

Een "OK" set doet rond de 500. (KW, FK, Intrax)

Een "goeie" set doet rond de 900-1000. (Bilstein, Koni)

Het verschil wat je vaak ziet, is dat de "goeie" sets verlagen en voor een sportief weggedrag zorgen, met echter nog het behoud van het nodige comfort. Des te goedkoper je gaat, des te meer comfort je inlevert. Met een "instapset" die niet gelijk uit elkaar valt (de 350 euro klasse dus) heb je dus een verlaagde, harde auto, alleen het spul blijft wel gewoon heel, in tegenstelling tot de hele goedkope meukee, waarbij je blij mag zijn als het er een jaar later nog onder zit of de dempers niet lek zijn enzo.

En idd, "schroefset" is "coilover" (dus met dat draad op de dempers die je kunt verstellen)

Overigens zijn de prijzen die ik noem setprijzen ex inbouw, dus puur het materiaal. Inbouw moet je denken aan toch snel een half uur per poot, en als het tegenzit (zooi vastgeroest enzo) kan dat toch wel flink oplopen.

En ja, na de "goeie" set zijn er nog diverse opties naar boven naar bijvoorbeeld de "super" set, met instelbare ingaande en uitgaande demping en dat soort fratsen, da's leuk als je echt het maximale uit je auto wilt halen of regelmatig op het circuit te vinden bent, maar die prijzen wil je niet weten. ;) (als in, dat soort fratsen begint bij 1500)

[ Voor 26% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-12-2007 14:22 ]

Aannames zijn fataal.

• JT

JT

VETAK y0

Daar heb ik laatst nog een discussie over gelezen; coilover is NIET een schroefset. Coil-veer, over-over, de demper zeg maar. Wiki, ook dit zegt wat anders.

En over comfort, ik ben een meegereden met iemand met een Weitec onderstel. Tuurlijk, het maakt ongetwijfeld verschil, maar een dure set is niet oneindig veel comfortabeler dan een goedkopere maar goede instapset. Hij ging met zijn auto en Weitec schroefset, 5,5cm lager, over drempels met 50-60 waar ik met de Charade met 40 met m'n kop tegen het dak zat. Wat ik vooral heb gehoord over duurdere sets is linieardere vering, betere materialen (geen veerschotels die na langer gebruikt vast "smelten" met het schroefdraaid), beter materiaal (Inox/RVS ipv ijzer) enz. Ik heb niet de ervaring met 6 verschillende sets, maar zo is het mij vertelt.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 08-12-2007 14:49 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:48:
Daar heb ik laatst nog een discussie over gelezen; coilover is NIET een schroefset. Coil-veer, over-over, de demper zeg maar. Wiki, ook dit zegt wat anders.

En over comfort, ik ben een meegereden met iemand met een Weitec onderstel. Tuurlijk, het maakt ongetwijfeld verschil, maar een dure set is niet oneindig veel comfortabeler dan een goedkopere maar goede instapset. Hij ging met zijn auto en Weitec schroefset, 5,5cm lager, over drempels met 50-60 waar ik met de Charade met 40 met m'n kop tegen het dak zat. Wat ik vooral heb gehoord over duurdere sets is linieardere vering, betere materialen (geen veerschotels die na langer gebruikt vast "smelten" met het schroefdraaid), beter materiaal (Inox/RVS ipv ijzer) enz. Ik heb niet de ervaring met 6 verschillende sets, maar zo is het mij vertelt.
Als ik op die wikipedia pagina kijk zegt mij dat juist dat een schroefset een coilover is, toch? :P

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Alsof iedereen hier ervaring heeft met al die verschillende sets, volgens mij lullen de meesten maar wat ze op een forumpje hebben gelezen ofzo.

niet dat ik er wat over weet, maar ik doe me ook niet voor als expert :X

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Rev! schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:16:
Alsof iedereen hier ervaring heeft met al die verschillende sets, volgens mij lullen de meesten maar wat ze op een forumpje hebben gelezen ofzo.

Ik denk dat deze opmerking in heel veel topics op GoT wel hout snijdt :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:12:
[...]

Als ik op die wikipedia pagina kijk zegt mij dat juist dat een schroefset een coilover is, toch? :P
Nee :P Schroefset is een instelbare coil-over set.
Rev! schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:16:

Daarom ook mijn side note dat het vooral is wat ik heb gelezen en gehoord ;)

Edit: wat ik dan wel even wil zeggen wat ik dan weer WEL uit ervaring weet:
1.) Nooit alleen met veren verlagen, dat kan fataal zijn voor je schokdempers en over het algemeen is nog oncomfortabeler dan verlagen met stuggere dempers
2.) Harder onderstel wordt natuurlijk minder comfortabel, maar ga het zelf eens ervaren als je er niet uit bent. Ik merk bijvoorbeeld dat ik vrij veel kan hebben, ik vind iets niet zo snel echt hard. Iemand anders die dat wel vind kan dan tegen mij zeggen "Merk x type y moet je niet nemen want dat is veel te hard" terwijl ik het zelf prima vind.

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 08-12-2007 15:50 ]

Ecodan warmtepomp

• Rev!
  • Niet online
trouwens je wou je auto toch verkopen? Een auto met verlaging verkoopt over het algemeen nou niet echt beter zegmaar.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Rev! schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:00:
trouwens je wou je auto toch verkopen? Een auto met verlaging verkoopt over het algemeen nou niet echt beter zegmaar.
Goed onthouden :). De schokbrekers moeten sowieso vervangen worden. Als ik dat kostenneutraal kan doen samen met een verlagingsset had me dat een interessant alternatief geleken, zeker als ie daar mooier van oogt en strakker rijdt. Dat zou ook weer makkelijker moeten verkopen, dacht ik.

• JT

JT

VETAK y0

Aan de andere kant is de auto dan sportief aangepast...de vraag voor de koper is dan weer, wie heeft daar in gereden dat het ding verlaagd is :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

EraZor schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:15:
Een voorsetje alleen kost dat.

Ik raad koni aan voor gewoon goed. Schroeven ga je toch niet iedere week aan die dingen :)

3cm verlagings veren zijn daar prima mee te combineren.

Laat je niet gek maken door alle merken veren, komen gewoon allemaal uit één fabriek in Nedeland, en ja dat is zeker waar, ik heb zelf de dozen er zien liggen voor inpak :)

Ik heb verschillende sets onder verschillende auto's... Bilstein is erg stug voor dagelijks gebruik, nagenoeg GEEN vering meer ;) Praat ik wel over een schroefset, maar onder een andere zelfde auto is Koni Geel voor dagelijks gebruik goed te doen, al hoewel ik rood toch meer geschikt vind.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 16:15 ]

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:13:
[...]

Een voorsetje alleen kost dat.

Ik raad koni aan voor gewoon goed. Schroeven ga je toch niet iedere week aan die dingen :)

3cm verlagings veren zijn daar prima mee te combineren.

Laat je niet gek maken door alle merken veren, komen gewoon allemaal uit één fabriek in Nedeland, en ja dat is zeker waar, ik heb zelf de dozen er zien liggen voor inpak :)

Ik heb verschillende sets onder verschillende auto's... Bilstein is erg stug voor dagelijks gebruik, nagenoeg GEEN vering meer ;) Praat ik wel over een schroefset, maar onder een andere zelfde auto is Koni Geel voor dagelijks gebruik goed te doen, al hoewel ik rood toch meer geschikt vind.
was dat niet merwede? :?

Verwijderd

Yep, helemaal goed. De Meern.

Ik weet dat Biesheuvel nog wel eens wat met prijzen naar boven toe doet... Sparco setje verkopen en dan direct bij Merwede bestellen :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 16:51 ]

Verwijderd

Om even terug te komen over het coil-over verhaal.

In principe is dat een schroefset maar vaak betekend dit dat het gaat om een schokbreker+veer in een eigen veerschotel.

Intrax RS (welke ik niet als OK maar als Goed beschouw met een aanschafwarde van 1065 euro ex btw) maakt in mijn geval gebruik van de originele Nissan veerschotel.

Verwijderd

Verstelbare hoogte heb je toch geen reet aan, dat doe je 1 keer en daarna laat je het voor altijd zo staan.

Verwijderd

Ja klopt? Dan is het toch goed? Ik sta op 18 inchers, door het platte bandje valt het enorm op als de voorkant te hoog staat tov achterkant. Dus ik wil dat mooi gelijk en traploos naar eigen smaak kunnen instellen.

Het is ook niet bedoeld om elke dag in te gaan stellen...
Ook leuk voor het uitlijnen.

Verwijderd

Uitlijnen ?

Ik denk dat je camber en caster door elkaar haalt, oftewel, heeft er echt NIETS mee te maken.

Wil je dit doen heb je echt dure sets nodig... ik weet waar ik over praat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 20:25 ]

Verwijderd

Ehm... elke keer als jij je auto verhoogt of verlaagd met een schroefset veranderd de stand van je wielen wat dus uitlijnen betekend.

Je weet waar je over praat?

edit

Overigens zijn er bij bijv. Intrax ook camberplates te krijgen zodat je dit zelf in je schuurtje kunt instellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 22:24 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je je auto verhoogd of verlaagd kan de camber veranderen ja. Alleen pas je normaalgesproken met uitlijnen alleen de sporing van je wielen aan.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Klopt, maar daar beweer ik verder niets over. Camber/caster/toespoor/uitspoor, dit alles heeft met uitlijnen te maken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:21:
Intrax RS (welke ik niet als OK maar als Goed beschouw met een aanschafwarde van 1065 euro ex btw) maakt in mijn geval gebruik van de originele Nissan veerschotel.
Ik wilde je spullen niet afzeiken hoor. ;) Maar jij koopt dan ook behoorlijk aan de bovenkant van dat merk in, dus logischerwijze duurder, ik ging meer uit van de "standaard" setjes van de merken, dus gewoon pootjes en veertjes, geen fancy schroefsets met instelbare demping enzo. ;)

Overigens beweer ik ook absoluut geen expert te zijn, maar ik ben een beetje kind aan huis bij een garage waar ze wel vaak met dat soort gein werken, dus daar pik ik ook het nodige op. :)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-12-2007 22:52 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Oke, no offence taken ;)

Ik hou me hier zelf ook al enige tijd mee bezig, vind het interessante materie. Mn eigen veertjes en schokbrekers al diverse malen gemonteerd en gedemonteerd. Via de buitenlandse Primera cq Nissan fora vind je ook een schat aan informatie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:34:
Klopt, maar daar beweer ik verder niets over. Camber/caster/toespoor/uitspoor, dit alles heeft met uitlijnen te maken.
Zoals gewoonlijk veel termen waar de helft van waar blijkt te zijn door maar wat termen te roepen die toch wel zullen scoren, maar ik zal er verder maar niet op in gaan.

Het kan zijn dat je meer toespoor nodig hebt bij een hoger camber, maar dat is zo per auto verschillend en bij 1 graad (wat je vrijwel altijd bij 3CM verlaging hebt) niet van toepassing.

Caster ga je krijgen door camber/caster-platen

Je gaat eerder problemen krijgen met brede sloffen en verkeerde ET waarden, hoewel dit niet echt merkbaar is bij 3 cm verlaging of 1 graad camber, verkeerde ET's rijdt toch al niet lekker.

Zoeken doet een auto met te brede banden toch wel in spoorvorming en van teveel toespoor wordt hij zenuwachtig in het stuur.

Gewoon verlagen zoals men eerder al aangaf met Koni en 3CM verlagingsveren, heb je geen problemen mee, je band zal ook aan de binnenkant niet veel hader slijten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 23:31 . Reden: typo ]

Verwijderd

Zoals gewoonlijk veel termen waar de helft van waar blijkt te zijn door maar wat termen te roepen die toch wel zullen scoren, maar ik zal er verder maar niet op in gaan.
Dan wil ik ook graag weten wat er niet klopt wat ik hiervoor heb gepost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:44:
[...]

Dan wil ik ook graag weten wat er niet klopt wat ik hiervoor heb gepost.
De uitlijning verandert niet, je camber wel.

Je uitlijning verandert in zoverre altijd als je je ophanging los haalt, maar verder niet door je camber, no way.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:25:
[...]
Wil je dit doen heb je echt dure sets nodig... ik weet waar ik over praat ;)
Wow, overtuigend argument, "ik weet waar ik over praat" :/

Camberkit voor de voorwielen, 200 euro.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:36:
[...]

Wow, overtuigend argument, "ik weet waar ik over praat" :/

Camberkit voor de voorwielen, 200 euro.
Vind je goedkoop dus voor een setje alu platen ?

Je kunt dit namelijk ook boven doen, bij de veerschotel.

Hier rijden ze rally mannen ook mee, whatever, ik heb het zelf staan.. dus ach.

En ik had het over Caster platen dus duur zijn :) Camber doe je bij het fusee op de veerpoot, of nog extra met de schotels, het kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 00:48 ]

• JT

JT

VETAK y0

Sorry, maar 200 euro voor zo een setje om je camber zo in te kunnen stellen noem ik niet "echt heel duur" ofzo nee. En ik ben een student die tuned met een vrij beperkt budget. Een kennis van mij die rijd trackdays en die is gewoon 800 euro op een dag kwijt aan benzine, remblokken enzovoort. Zijn remblokken kosten alleen al 200 euro. Dat noem ik pas echt duur :)

En alsjeblieft, mag ik je vragen op te houden met het proberen autoriteit op het gebied van suspension te showen door pseudo argumenten als "ik weet waar ik over praat" en "whatever, ik heb het zelf staan.. dus ach"? Bij voorbaat dank.

Als je de kennis hebt die je pretendeert te hebben dan is er niks aan de hand, kan je gewoon in discussie gaan en dan blijkt het wel. Krijg je dan nog geen gelijk, who cares, niet jouw probleem toch?

Edit: ik zie dat je ge-edit hebt, bedoel je deze? Klik

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 09-12-2007 00:52 ]

Ecodan warmtepomp

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

offtopic:
200 euro is een vrij normale prijs voor een beetje remblokken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 09-12-2007 00:56 ]

39

Verwijderd

Tunen met beperkt budget kan naar mijn mening gewoon niet.

Je hebt kwaliteit en kwantiteit, dat weet je vast ook zelf wel.

De reden, en dat blijken andere mensen ook te willen laten blijken, is dat goedkoop eigenlijk duurkoop is. En dan zie ik liever iemand 1x meer geld uitgeven aan een paar goede remmen in plaats van greenstuff rommel en goedkope dempers onder zijn auto.

Blijft een mens in die kar he ;)

Ik ben bang dat je je eerder aangesproken voelt dat goed gewoon duurder is, en zelf ook eigenlijk wel weet dat: Harder en Beter maar ook Vooral Veilig kunnen blijven rijden gewoon duur is ;)

• JT

JT

VETAK y0

Mwoah, is maar net hoe je het aanpakt. Als je een hot hatch neemt van 1000kg met, laten we zeggen, 150pk en 170nm ofzo, dan heb je echt geen big brake kit en blokken van 200 euro nodig om 2 rondjes Nurburgring achter elkaar te doen. Voor Fietsbel is dat iets anders; die heeft VEEL meer gewicht te stoppen en ook nog eens meer vermogen. Dus tja, het hangt er gewoon vanaf met wat voor auto je je bezig houd. Heel veel Lotus rijders in de UK rijden ook rond met Mintex blokken van 70 euro over circuits en zijn er tevreden mee. Duur is iig niet per definitie beter en nou niet aub wat ik net zeg extreem gaan oprekken :+

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 09-12-2007 01:00 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[b][message=29228957,noline]
Edit: ik zie dat je ge-edit hebt, bedoel je deze? Klik
Ik edit meestal voor typo's :) ben nogal TB gevoelig :9

Ik zie weinig in je link staan, wel erg goedkoop 0 euro.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:58:
[...]
Ik zie weinig in je link staan, wel erg goedkoop 0 euro.
Goed he :+ Zie je wel dat het niet duur hoeft te zijn :+

Deze bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.fullcartuning.nl/images/fotos/3993_IMG_2458.JPG

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:58:
Mwoah, is maar net hoe je het aanpakt. Als je een hot hatch neemt van 1000kg met, laten we zeggen, 150pk en 170nm ofzo, dan heb je echt geen big brake kit en blokken van 200 euro nodig om 2 rondjes Nurburgring achter elkaar te doen. Voor Fietsbel is dat iets anders; die heeft VEEL meer gewicht te stoppen en ook nog eens meer vermogen. Dus tja, het hangt er gewoon vanaf met wat voor auto je je bezig houd. Heel veel Lotus rijders in de UK rijden ook rond met Mintex blokken van 70 euro over circuits en zijn er tevreden mee.
Mintex is bewezen geen rommel te zijn, maar het heeft niet direct te maken met het gewicht, uiteraard is dat wel belangrijk.

Je moet het zo zien:

Een mens is nooit tevreden dus wil meer, iets beter nodigt uit naar meer, dus met de remblokken waar jij het over hebt (die inderdaad erg goed zijn voor circuitgebruik) ga je steeds later remmen.

Iemand die denkt met Greenstuff ook een goede koop gedaan te hebben wil hetzelfde doen, wat denk je dat er gebeuren kan als iemand denkt dat ie goed spul onder zijn auto heeft...

Dat wordt hierboven ook met die remblokken aangeduid ;)

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar die Mintex blokken haal ik voor Japanse hatchjes voor 80-90 euro uit Engeland inc verzendkosten :) Het HOEFT niet duur te zijn en het begint grotendeels met de auto die je kiest. Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe auto, bijvoorbeeld een Civic en daar is zo idioot veel voor te krijgen....spruitstuk voor 100e inc verzendkosten uit de USA (4-2-1). Denk je van, dat is rommel. Nou, zoek maar eens op Amerikaanse fora wat ze daar te zeggen hebben over die dingen. Gingen in het begin nog wel eens kapot (paar jaartjes geleden) maar tegenwoordig zo goed als niet meer. En dan bij Civic Club Holland zit iemand die heeft dat allemaal eens gemeten. De spruitstukken die een paar pk (en niks meer) meer opleveren dan die ubercheape kosten vaak 4-8 keer zoveel. En ik kan je zo de naam geven van die persoon als je het eens wilt navragen ;)

Ander voorbeeldje is Ford. Daar is zoveel over te zetten van hogere types. Als je een Fiesta Turbo hebt en je wilt die grotere schijven geven en betere klauwen (en dat wil je als je er meer mee doet dan soms even het gas aanraken op de weg :X Fiesta Turbo remsysteem sux ) dan kan je het spul zo van een Sierra Cosworth afhalen en met minimale aanpassingen op een Fiesta Turbo zetten. En dan ben je echt goedkoop uit maar je kan wel vet hard ankeren.

En over dat gewicht niet zoveel uit maakt, dat doet het volgens mij wel. De kinetische energie van je auto die vaart heeft die omgezet moet worden naar warmte die van je remmen komen, is toch wel de formule gewicht * snelheid - rol/lucht/versnellingsbakweerstand.

[ Voor 30% gewijzigd door JT op 09-12-2007 01:11 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:07:
En over dat gewicht niet zoveel uit maakt, dat doet het volgens mij wel. De kinetische energie van je auto die vaart heeft die omgezet moet worden naar warmte die van je remmen komen, is toch wel de formule gewicht * snelheid - rol/lucht/versnellingsbakweerstand.
Ja, je hebt opzich best gelijk, tuurlijk kan alles betaalbaar, en zeker in de Honda wereld, die is wel redelijk open gebroken, dus de prijzen zijn niet meer skyhigh.

Over het gewicht is wel waar, maar ik heb al redelijk wat normale remme krom geremd in no-time en dat was met een lichte auto.

Tuurlijk worden die van zware auto's makkelijker heet, om over automaten maar niet te spreken (dat zijn vaak dure zware auto's) ;)

Je hebt geen ongelijk, maar ik probeer je er voor te behoeden dat je een keer "iets te betaalbaar" denkt en het je wat dierbaars zou kosten.

Zoals ik lees ben je echt wel bedachtzaam bezig, ala cossie ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 01:18 . Reden: damn TB ! ]

• JT

JT

VETAK y0

Geloof mij, ik doe mijn research wel ;) Wat ik trouwens gister van iemand hoorde, is dat de verkeerde blokken zelfs kunnen lijden tot kromme schijven. Hij gaf een voorbeeld van een 2 auto's.
Auto A: M3 blok in een E30, 315x28 remschijven met bijbehorende klauwen
Auto B: M3 uit 97, zelfde vermogen, zelfde remmen, zelfde remvloeistof, alleen zwaarder

Op auto b zitten dure echte race blokken, op auto a zaten sportblokken. Met auto b 3 trackdays gedaan zonder problemen. Met auto a na 1 dag hele schijven krom, kokende remvloeistof enz.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Vind ik toch een gekke vergelijking.

Ik denk dat er aan auto A iets niet goed gedaan is, serieus.

Reed dezelfde persoon in beide auto's ? Sommige mensen denken dat goede remmen ook niet kapopt kunnen door met het voetje op het pedaal rond te rijden bijvoorbeeld, je snapt wel wat ik bedoel.

Maar sportblokken zijn niet altijd echt sportblokken... greenstuff-verhaal... snap je ook wel denk ik :)

edit:

Volgens mij gaan we vreselijk offtopic

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 01:33 ]

• JT

JT

VETAK y0

Zelfde eigenaar zelfs ;) Hij heeft nu een nieuwe M3 om trackcar van te maken :P Hij weet wel waar die over praat heb ik toch wel heel sterk het idee :) En hij weet heel goed dat oorzaak nummer 1 van fadende remmen de bestuurder is. Maar zelfs al zijn het sportblokken, sportblokken zijn nog steeds geen raceblokken :) Ik heb eigenlijk geen idee of hij ook hier geregd is, ik dacht het wel. Ik zal eens kijken of hij ff langs kan droppen in het topic om het uit te leggen.

En volgens mij maakt het niet zoveel uit dat we offtopic gaan want de topicstarter heeft volgens mij zijn keuze al gemaakt :)

Edit: nu begin ik ook te twijfelen :+ Misschien een idee voor een mod om de hele rits met posts naar het algemene auto topic te moven?

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 09-12-2007 01:42 ]

Ecodan warmtepomp

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is uberhaupt jullie punt? Of verlaging iets te maken heeft met de uitlijning van een auto of hoe duur een set goede remblokken moet zijn :?
Elke keer als jullie ergens niet uitkomen pakken jullie er weer een ander onderwerp bij ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 09 december 2007 @ 02:33:
Wat is uberhaupt jullie punt? Of verlaging iets te maken heeft met de uitlijning van een auto...
Dat werd gesuggereerd ja (tenministe dat begreep ik), echter vermeldde ik dat je alleen camber krijgt.

Dat wordt dus een discussie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 11:49 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat een kw setje 600€ voor alleen de voorkant is, maar ik heb (toen mijn orig. veren en dempers 'op' waren) een full set (voor en achter dus, veren en dempers) voor 600€ laten monteren. En ja, dat was incl montage. Voornamelijk omdat het stuggere karakter me beter beviel dan de std VAG veren/dempers (heb even vergeleken met een std. auto). Dit alles voor een Golf IV. Voor het zicht hoef je 't niet echt te doen, want die -30mm zie je nauwelijks (ervanuitgaande dat de std dempers naa 200K ook wel wat ingezakt waren).
Even voor de beeldvorming; we hebben het over een saaie GolfIV 90pk tdi mét trekhaak en 15" velgen. Geen opgetjoende sjonniebak met s8 velgen dus (en m'n vrouw rijdt 'm ;))

[ Voor 16% gewijzigd door EraZor op 10-12-2007 12:11 ]

Verwijderd

KW ? Waar heb ik het over KW ?

Ik wil niet eens KW onder mijn auto ;)

En 3CM zie je wel degelijk, wellicht niet na 200K meer omdat de dingen wat ingezakt zijn ja, maar toch staat 3CM verlaging op 15/16" toch wat voller.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:35:
KW ? Waar heb ik het over KW ?

Ik wil niet eens KW onder mijn auto ;)

En 3CM zie je wel degelijk, wellicht niet na 200K meer omdat de dingen wat ingezakt zijn ja, maar toch staat 3CM verlaging op 15/16" toch wat voller.
Hier. tenminste, je quote mijn post over KW, dus ik neem aan dat je het daar over hebt.

Verwijderd

EraZor schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:57:
[...]

Hier. tenminste, je quote mijn post over KW, dus ik neem aan dat je het daar over hebt.
Ik quote over de prijs incl. montage. Iemand had toch ook al eerder vermeld dat een setje voordempers al richting die koers gaat ?

Ach, deze discussie zal altijd blijven bestaan :)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Is wat mij betreft helemaal geen discussie hoor ;) Ik dacht gewoon dat je het over een KW set had. En die was dus compleet 600€. Of je 'm er onder wil, dát is de discussie (waar ik me verder niet in meng).

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
En back on topic. Het kraakgeluidje dat steeds erger werd, en waardoor ik dus begon te vrezen dat mijn shocks blown waren, bleek een droog rubbertje aan de rechter draagarm te zijn. Auto is woensdag compleet uit elkaar geweest, ter voorbereiding van de APK, en er is niets gevonden behalve dat rubbertje. Dat vond ik toch wel leuk nieuws.

Het brengt mij wel op de volgende vraag, waar breng ik mijn auto heen voor een APK renewal als je al zeker weet dat er echt niks gedaan hoeft te worden? Kwik fit vindt altijd wel wat, en zo niet, dan scheuren ze wel een stofhoes kapot, tenminste zo gaat het verhaal.

Dealer lijkt dan logisch, kost een tientje meer maar heb daar minder het idee dat ik genaaid ga worden als bij Ali om de hoek of voornoemde Kwik fit...

Zijn er geen APK keurstations rond 010 die zelf niet repareren, zodat je zeker weet dat je auto objectief wordt bekeken?

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:42:
Zijn er geen APK keurstations rond 010 die zelf niet repareren, zodat je zeker weet dat je auto objectief wordt bekeken?
Een goed universeel reparatie bedrijf zal er niet moeilijk om doen. Deze keuren ook vaak voor beunhazen welke gewoon een centje bijverdienen en geen prutswerk leveren.
Pagina: 1