We maken hier gebruik van een msc (managements console) file met daarin een aantal handige snap-ins. Maar aangezien deze regelmatig gewijzigd wordt met wat nieuwe dingen of andere servers bijvoorbeeld. Nou vroeg ik me af of je zo'n bestand ook vanaf het netwerk kan openen. Want wat ik ook probeer het lukt gewoon niet. Het bestand staat op een gemapte netwerkschijf. Het lukt wel om het document gewoon onder mijn eigen account te openen maar het is de bedoeling dat dit document via uitvoeren als met de domain admin account wordt geopend.
Als ik er een snelkoppeling naar toe maak met de volgende regel:
C:\WINDOWS\system32\runas.exe /user:administrator@domein.com "mmc X:\Helpdesk\Helpdesk.msc"
dan krijg ik de volgende foutmelding:
als ik blader naar de X:\helpdesk en dat het bestand met rechtmuisklik, uitvoeren als open als adminisrator krijg ik de volgende melding:
Weet iemand hier een oplossing voor?
Als ik er een snelkoppeling naar toe maak met de volgende regel:
C:\WINDOWS\system32\runas.exe /user:administrator@domein.com "mmc X:\Helpdesk\Helpdesk.msc"
dan krijg ik de volgende foutmelding:
(geen van alle is van toepassing)MMC kan het bestand X:\Helpdesk\Helpdesk.msc niet openen.
Een mogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat, geen MMC-console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden hebt voor het bestand.
als ik blader naar de X:\helpdesk en dat het bestand met rechtmuisklik, uitvoeren als open als adminisrator krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
| X:\Helpdesk\Helpdesk.msc De mapnaam is ongeldig |
Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 07-12-2007 09:19 . Reden: opmaak even gefix0red ]