Toon posts:

HDMI aansluiting stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort werkte mijn TV out probleemloos op mijn Panasonic Plasma. Afgelopen zaterdag, werkte hij ineens niet meer. Ik heb van alles geprobeerd (o.a. nieuwe drivers, nieuwe kabel, windows herstel etc.) maar ik krijg hem niet meer aan de praat. Op beide HDMI aansluitingen doet hij helemaal niets meer.. Resolutie staat ook goed en als ik de VGA kabel op m'n TV aansluit, werkt hij wél gewoon. Ik gebruik Windows Vista.

Het vreemde is dat ik alleen de optie "gebruik slechts één monitor" aan kan klikken in m'n Nvidia Control Panel (heb een Geforce 7300 LE videokaart en er staan gewoon geen andere opties in het control panel). Zowel m'n gewone monitor als m'n plasma zitten aangesloten op de DVI aansluiting van mijn PC. Ik verwissel dus steeds de stekker. De monitor detecteren gaat daarom ook niet.. heb wel geprobeerd m'n monitoraansluiting eruit te halen, de muis op die positie te laten staan, tv aan te sluiten en daarna geprobeerd te detecteren.. maar ook dat werkte niet.

Ik heb nu zelf het idee dat m'n HDMI aansluitingen stuk zijn.. Maar twee tegelijk lijkt me erg vreemd.. Heeft iemand misschien nog een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik kom er echt niet meer uit.. Dat hij het wel doet via de VGA connector, vind ik raar maar wie weet is daar een andere logische verklaring voor?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Anybody?

Ik zit al een week zonder TV out |:(

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:39:
Ik heb nu zelf het idee dat m'n HDMI aansluitingen stuk zijn.. Maar twee tegelijk lijkt me erg vreemd.. Heeft iemand misschien nog een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik kom er echt niet meer uit.. Dat hij het wel doet via de VGA connector, vind ik raar maar wie weet is daar een andere logische verklaring voor?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Heb je al een andere kabel geprobeerd, wat je zelf al zegt het zou wel vreemd zijn dat ze allebij stuk zouden zijn. Dus het is waarschijnlijk gewoon de kabel zelf?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 15:00
rafler schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:59:
[...]

Heb je al een andere kabel geprobeerd, wat je zelf al zegt het zou wel vreemd zijn dat ze allebij stuk zouden zijn. Dus het is waarschijnlijk gewoon de kabel zelf?
Die HDMI aansluiting word door 1 verbinding gesplit net als bij USB. Kan best zijn dat de aansluiting in de TV zelf defect is

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

ik heb het ook gehad,
vorige week nieuw moederbordje in de tv laten zetten,
en de HDMI werkt weer als een tierelier

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb al een andere kabel geprobeerd en dat werkte ook niet. Ik ga dus toch maar eens met m'n tv terug naar de winkel.. Mag ik vragen wat voor TV je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
En natuurlijk alledrie in ieder geval bedankt voor de reactie! _/-\o_

Verwijderd

ik heb een philips 37PFL7662D/12

Ik zou niet met de tv terug gaan naar de winkel,
maar eerst kijken of de fabrikant geen monteur thuis kan laten komen..
scheelt je een hoop gedoe.

Verwijderd

kan het probleem niet bij de videokaart liggen? als je een ander apperaat aansluit en ook die geeft op beide poorten geen beeld dan weet je zeker dat je een monteur moet laten komen, ivm eventuele extra kosten. als het onder de garantie valt (1 jaar dacht ik) dan zou ik niet aarzelen en direct een mannetje laten komen :) succes ermee, ben wel benieuwd naar de oplossing.
(had zelf een keer een dvi poort op een geforce ti4600 stuk, dacht dat het aan de monitor lag, na veel gezeur (buiten garantie) toch een nieuwe gekregen, en die was ook 'stuk' :) voortaan ben ik extra voorzichtig met videokaarten )

Verwijderd

Topicstarter
Er komt straks eerst nog effe een vriend met een PS3.. als ik daarmee ook geen beeld meer krijg, weet ik genoeg! En heb nog net aan een paar weken garantie dus als hij het niet doet, ga ik inderdaad morgen meteen bellen voor een monteur!

Mijn monitor zit op dezelfde aansluiting en die doet het gewoon. Die kan dus in ieder geval niet stuk zijn gelukkig..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de PS3 doet het gewoon op allebei m'n aansluitingen. Het moet dus haast wel aan m'n instellingen of driver liggen (Kabel getest en is okee). Ik heb al diverse malen nieuwe gedownload (en de oude eerst grondig verwijderd met driver cleaner pro). Als ik m'n nvidia control panel open, staat er:

Kies de te gebruiken weergavemodus:

gebruik slechts 1 beeldscherm (standaard)

Verder staan er geen opties bij. Iemand enig idee nog? Het heeft altijd gewerkt dus het zou nu ook moeten kunnen..

Verwijderd

Ik heb niet graag gelijk :) maar liever nieuwe drivers, desnoods nieuwe videokaart in plaats van je televisie moeten laten repareren.

vraag bij het nvidea topic hoe je alle drivers kan verwijderen, installeer vervolgens de nieuwste en dan zou het weer moeten werken, mits je videokaart niet defect is natuurlijk.
oh en koop een ps3 want een mooie tv verdient een mooie console :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok Saladin, je had idd gelijk.. _/-\o_ Maar ik heb de drivers in veilige modus erafgehaald, daarna Driver Cleaner Pro eroverheen (ook in veilige modus) en daarna de nieuwste geïnstalleerd.. Daar kan het dan niet in zitten toch.. Misschien in m'n 3D instellingen maar weet niet hoe dat dan wel zou moeten staan. Aangezien ik wel beeld heb via m'n VGA aansluiting, kan het ook niet aan m'n videokaart liggen denk ik? Je hoort het al, ik weet er geen eind meer aan!

Enneh, wilde zo'n PS3 pack (met twee games + extra controller) hebben maar die bleken uitverkocht.. :( en dan een 40 gb voor 399,-.. daar kun je geen PS2 games op spelen ook natuurlijk, erg onhandig. Ik wacht wel op een alternatief..
Pagina: 1