Toon posts:

Stervende computer

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb me suf gezocht op internet en ik vind deels antwoord op mijn vragen, maar ik weet allemaal niet zo goed meer wat ik moet doen.
Mijn computer is echt aan het overlijden denk ik. Begin januari krijg ik een nieuwe computer, maar tot die tijd moet ik hem levend houden want ik gebruik hem elke dag.
Mijn CPU gebruik is zeer hoog, zelfs als ik niets doe. Op dit moment heb ik alles uitgeschakeld behalve internet explorer en total commander.
Mijn CPU gebruik schiet van 25% tot 85% en dan weer naar 41%, 80%, etc.... Maar over het algemeen erg hoog vind ik.
Ik kan ook niet meer 2 applicaties tegelijk draaien. Dan raakt hij overhit ofzo denk ik, en begint er een alarm te luiden uit mijn computerkast. Op google.nl lijkt het wel alsof niemand anders dit "alarm" heeft.
Ik ben gewend zo'n 5 applicaties tegelijk te kunnen gebruiken, maar op dit moment kan ik er geen eens 2 tegelijk aanzetten.
Ook in taskmanager staan 30 processen, terwijl ik er maar een paar aan heb staan.
Ik ben redelijk met computers, maar over dit soort dingen weet ik nooit precies wat ik moet doen.

Kan iemand mij helpen mijn computer te laten werken voor nog een aantal weken? Het probleem is namelijk ook dat ik tune-up software voor de computer heb, maar mijn computer kan gewoon niets meer aan, dus zodra ik een virusscanner, tune-up utillities o.i.d. draai, raakt hij overstuur, is er geen beweging meer in de computer te krijgen (zo sloom is hij dan) en gaat er weer een alarm af (soms ook midden in de nacht als ik even snel iets wil downloaden of aanzetten...)!!!!

Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen? Ik dank iedereen vriendelijk die hier een antwoord op kan geven!

PS: staat dit bericht bij het goede onderwerp? weer zo'n punt waar ik nooit zeker van ben

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 21:36
Ik denk dat het eerder een software probleem is.. Even windows opnieuw instaleren lost altijd een hoop problemen op is mijn ervaring.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 20:22

Pieroman

/me

Klinkt inderdaad als een probleem met de software, een virus of foutief programma wat als een gek je CPU zit te belasten. Zie je zo met taakbeheer niets waarvan de CPU waarde hoog is of het geheugen?
Het lastige is dat je blijkbaar zelfs geen virusscanner kan draaien. Een alarm heeft overigens eerder met temperatuur te maken, kijk dus ook even of je pc niet vol met stof zit.

Ook kan je in taakbeheer nog bij het tabblad processen op beeld klikken en dan kolommen selecteren. Zet hier eens piekgeheugengebruik bij en kijk welk programma soms veel geheugen in gebruik neemt.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Open maken al het stof verwijderen (voorzichtig) voornamelijk uit koelvinnen.
Even kijken of de fans goed draaien.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:30

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 03:15:
Ook in taskmanager staan 30 processen, terwijl ik er maar een paar aan heb staan.
Da's normaal: dat zijn de achtergrondprocessen van Windows, je virusscanner, firewall, diverse drivers, enzovoorts. 30 is eerder laag dan hoog ;).
Scan je PC toch eens op virussen (desnoods in safe-mode als het normaal niet wil). Installeer Speedfan eens en kijk eens wat de temperatuur van je CPU en mobo doen. Als niks meer lijkt te helpen is windows herinstalleren meestal een wondermiddeltje.

Zo scherp als een voetbal!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:30
Mijn gok is eigenlijk grotendeels ook software, maar toch heb ik het idee dat je computer te heet wordt. Bij zo'n alarm, start je computers eens opnieuw op en ga direct naar je bios om te kijken wat voor temperaturen er daar aangegeven worden.
Je kunt ook in Windows een programma als Fanspeed (of speedfan) gebruiken, deze geeft ook de temperaturen weer.

Volgens mij is dat alarm een standaard bios melding als je computer oververhit raakt. Heb ik zelf ook in mijn bios zitten. Je kunt vaak instellen bij welke temperaturen je pc gaat piepen. (bij mij staat het eigenlijk gewoon uit).

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 07-12-2007 07:17 ]

Verwijderd

zoals vele al hebben gezegd, het is een software probleem probeer dus je windows te herinstaleren.

dat alarm komt volgens mij door eververhitting, hoe oud is je pc, hoe intensief gebruik je hem en heb je hem uberhaupt al eens uitgestoft sinds je hem heb? een beetje stof in je coolers kan je al 5 graden schelen en als hij helemaal vol zit jah dan wil het nog wel eens voorkomen dat ie te warm wordt :P

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik zou windows opnieuw installeren en btw 30 is echt niet hoog hoor, hier 87 processen... geen problemen van slome pc. Er zit bij jou dus gewoon een proces gigantisch te stressen of het is zo'n interupt die je kunt zien met proces explorer.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:49
Geen idee of Windows opnieuw installeren nog nut heeft voor een maandje... Maarja zo is die ook niet werkbaar natuurlijk.

Wat ik zou doen: Virusscannen, eventueel eerst Norton er af gooien mocht die er op staan, alleen al door Norton kun je zulke CPU belasting krijgen is mijjn ervaring. * GENETX geeft Norton nogmaals een trap

Verder gewoon simpel en makkelijk HitmanPro er overheen halen

Dan cmd -> "msconfig" en programma's die opstarten die je niet gebruikt er uit halen

Dan nog wat ruimte vrij maken mocht hij vrij vol zitten (ik adviseer iig 2GB vrije ruimte op C: voor je swap)

Vervolgens eventueel nog defragmenteren :)

Verwijderd

vooraleer te beginnen knoeien met windows te herinstalleren zou ik toch maar eens kijken naar dat stof, na een halve kilo (overdreven) stof en kruimels van mijn koekjes uit mijn laptop te halen liep die weer als een trein

een volledige herinstallatie van windows is echt wel een van de laatste dingen om te proberen

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

offtopic:
Een luchtalarm, of andere alarmbellen? :+

Evenals alle bovenstaande reacties gok ik op een software-probleem, waar de optie van malware/spyware/botnet helemaal open blijft staan.
Schone install is in beide gevallen mijn advies.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Staat je HDD misschien op PIO mode ipv UltraDMA?
Heb dit ooit gehad op een laptop, veel CPU, geen performance.
Kijk het even na :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

bedankt voor de reacties. Computertechnisch ben ik niet zo sterk!
Mijn vader is hem nu aan het uitstoffen :) hihi
En wat betreft de computer zelf, hij is zeker oud, een aantal jaren zo'n 6 jaar denk ik.
Maar ik onderhoud normaal gesproken de computer wel goed. Computers gaan hier altijd lang mee
maar zulke problemen had ik dan nooit.
Het is trouwens een 2,4 GHZ processor, 512 intern geheugen als ik het goed zeg, en dat iets duidelijk maakt over de (sloom)snelheid van mijn computer.
Ik ga niet windows opnieuw installeren, dat heb ik pas nog gedaan en dat hielp niet zo.
Dus wat ik ga doen is elke tip op dit forum uitproberen behalve opnieuw installeren :)
En dan zal hij het nog wel een maandje redden!!
:D

PS: dat van mijn processen is dus normaal :) Dan is het goed
Wat het CPU betreft: er is geen speciaal programma dat een hoog CPU heeft, maar elk programma dat een beetje zwaar draait (Virusscanner, adobe photoshop en zelfs msn live) verneukt mijn hele computersnelheid en veroorzaakt een alarm??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 15:12 ]

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Controleer ook even of de elco's (soort ronde tonnetjes op het moederbord) bolstaan of prut lekken. Als dit het geval is dan kun je opnieuw installeren tot je een ons weegt, Want deze dingen zorgen voor stabiele spanning voor bijv de processor.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:39:
Het is trouwens een 2,4 GHZ processor
GHz'en zegt geen drol, je hebt 2.4 GHz Celeron processors en 2.4 GHz Core 2 Quad processors die zo'n 10x sneller zijn...

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Als je niets bijzonders doet moet zelfs de langzaamste 2.4 GHz processor snel genoeg zijn. Ik draai hier al 5 jaar een 3.0 GHz prescott en op games na loopt alles gewoon als een trein. Kwestie van goed onderhoud.

Dat stof veel verschil kan maken heb ik hier overigens ook gemerkt. Ik dacht dat het wel meeviel, tot ik het stof van mijn processorkoeler afhaalde en de temperatuur opeens meer dan 20 graden zag zakken! Kun je nagaan wat 6 jaar stof happen kan doen...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37
Ongeveer 6 jaar oude PC en 2.4 GHz?

Dikke kans dat het een P4 is, op een Northwood Celeron kun je eigenlijk nooit echt multitasken, een Northwood P4 trekt dat wel.

Dit weet ik uit eigen ervaring.

Mijn gok is dat de koelpasta uitgedroogd is, dan krijg je dit soort hitteproblemen.
Even nieuwe koelpasta op de CPU na het uitstoffen moet helpen, mits er geen onderdelen echt kapot zijn.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 11:39
6 jaar geleden was er volgens mij nog geen enkele 2,4 ghz processor.
ik heb 6 jaar geleden een amd1800+ gekocht die toen echt t snelste van t snelste was , die 't overigens tot op de dag van vandaag zonder enige problemen doet .
zal wel gewoon telfoutje zijn :)
maarja het is dus niet zo dat een processor (of wat voor computer onderdeel dan ook) op een gegeven moment zo langzaam gaat worden dat er niet meer mee te werken valt .

• GENETX
Timba- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:58:
6 jaar geleden was er volgens mij nog geen enkele 2,4 ghz processor.
ik heb 6 jaar geleden een amd1800+ gekocht die toen echt t snelste van t snelste was , die 't overigens tot op de dag van vandaag zonder enige problemen doet .
zal wel gewoon telfoutje zijn :)
maarja het is dus niet zo dat een processor (of wat voor computer onderdeel dan ook) op een gegeven moment zo langzaam gaat worden dat er niet meer mee te werken valt .
Jup, ik gok ook op 5,5-5 jaar oud. In maart viert onze Athlon XP 1800+ zn 6e verjaarag :+

Die PC mag overigens ook weer leeg dit weekend, vol met virii etc. Krijg ja als je broertje en zusje er op werken. Eigen PC FTW _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 08-12-2007 12:02 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09

MsG

Forumzwerver

Misschien een latje geheugen erbij. En photoshop en MSN is ook geen lichte koek hoor. Welke photoshop draai je?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai photoshop CS3
Die is dus best wel zwaar, zeker op een computer als de mijne.
Hij is overigens weer hersteld, snel zal hij nooit worden maar na het opvolgen van jullie tips is hij weer draaiende!
Hopelijk voor nog een maandje, want gister dacht ik echt dat hij was overleden... Internet instellingen waren opeens weg, de muis BEWEGEN opzich ging nog met moeite en hij ging elke keer als ik hem opstartte op zo'n scherm met: er is iets niet goed met je software of hardware en daardoor kon windows niet opstarten. En dan kies je voor Windows veilige modus, widows normaal opstarten, windows opstarten volgens laatste bekende werkende instellingen etc....
Ik weet niet wat er dus allemaal aan de hand was, maar nu doet hij het weer gelukkig!!
Btw, op virus gescand had ik maar 1 file gevonden die gevaarlijk kon zijn, dus ik denk dat dat niet eens de reden was dat hij zo kapot was...
En hij is wel iets van 6 jaar oud, maar kan het niet dat er een nieuwere processor in zit?
Ik had deze computer toen ik 11 of 12 was en nu ben ik 19... Dus hij is zelfs misschien nog ouder!
Nou in ieder geval bedankt

Ohja, mijn vader zei, installeer maar geen virusscanner, dat trekt je computer niet en hij gaat nog wel een maandje mee zo.. Zijn jullie het daarmee eens/oneens??

Verwijderd

als je een beetje op je surfgedrag let maakt het niet heel veel uit als je dan wel een firewall gebruikt en niet teveel dingetjes download waar wel eens wat in zou kunnen zitten,niet dat je dat van tevoren weet maar het helpt al iets
zonderVscanner draaien is iig niet al te goed op langere termijn

maar er zijn zat "lichtere"Vscanners te vinden
ook gratis gevallen zoals Avast! of AVG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 16:00 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:54:
Ik draai photoshop CS3
Die is dus best wel zwaar, zeker op een computer als de mijne.
Hij is overigens weer hersteld, snel zal hij nooit worden maar na het opvolgen van jullie tips is hij weer draaiende!
Hopelijk voor nog een maandje, want gister dacht ik echt dat hij was overleden... Internet instellingen waren opeens weg, de muis BEWEGEN opzich ging nog met moeite en hij ging elke keer als ik hem opstartte op zo'n scherm met: er is iets niet goed met je software of hardware en daardoor kon windows niet opstarten. En dan kies je voor Windows veilige modus, widows normaal opstarten, windows opstarten volgens laatste bekende werkende instellingen etc....
Ik weet niet wat er dus allemaal aan de hand was, maar nu doet hij het weer gelukkig!!
Btw, op virus gescand had ik maar 1 file gevonden die gevaarlijk kon zijn, dus ik denk dat dat niet eens de reden was dat hij zo kapot was...
En hij is wel iets van 6 jaar oud, maar kan het niet dat er een nieuwere processor in zit?
Ik had deze computer toen ik 11 of 12 was en nu ben ik 19... Dus hij is zelfs misschien nog ouder!
Nou in ieder geval bedankt

Ohja, mijn vader zei, installeer maar geen virusscanner, dat trekt je computer niet en hij gaat nog wel een maandje mee zo.. Zijn jullie het daarmee eens/oneens??
512 MB memory en CS3 draaien, Ja daar wordt je PC ubertraag door. Adobe start ook aantal processen op bij starten van machine..

Als ik jou was zou ik tot je nieuwe PC CS2 installeren dat trekt deze nog wel een beetje. CS3 is notdone op deze machine. MSN terkt tegenwoordig ook mbtje of 50??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28
Bij een hoge cpu load (waar die ook vandaan mag komen) wordt je processor warmer.
Bij veel stof in je systeem zal de processor vanaf een bepaalde temperatuur langzamer gaan werken (gevolgen: trager met programma's werken etc, en omdat hij lager klokt, lijkt het alsof je cpu load omhoog gaat)

Ik gok dat na het beeindigen van de schoonmaakbeurd, en eventueel plaatsen nieuwe koelpasta tussen processor en koelblok, dat je nog lang van je pc kunt genieten

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je zo'n hoog CPU gebruik hebt, start de taskmanager dan eens en sorteer je processen op CPU gebruik. Maak dan een screenshot en post die hier eens, kunnen we eens kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
rdfeij schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:01:
Bij een hoge cpu load (waar die ook vandaan mag komen) wordt je processor warmer.
Bij veel stof in je systeem zal de processor vanaf een bepaalde temperatuur langzamer gaan werken (gevolgen: trager met programma's werken etc, en omdat hij lager klokt, lijkt het alsof je cpu load omhoog gaat)

Ik gok dat na het beeindigen van de schoonmaakbeurd, en eventueel plaatsen nieuwe koelpasta tussen processor en koelblok, dat je nog lang van je pc kunt genieten
Northwood had deze feature niet binnen zijn desktop markt...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

The Third Man

The Third Jellyfish

To_Tall schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:15:
[...]

Northwood had deze feature niet binnen zijn desktop markt...
Een northwood is op kloksnelheid na nauwelijks verschillend van de originele Willamette die deze feature introduceerde, een northwood ondersteunt wel gewoon het vertragen (thermal throtteling door Intel genoemd) bij hogere temperaturen. Check de datasheets maar.

Verwijderd

Nu we het toch over CPU e.d. hebben, kan iemand mij uitleggen of je bepaalde tasks kunt uitschakelen want ik word vaak niet wijs uit wat nu wat betekent en wat je echt nodig hebt om je PC redelijk te laten draaien. Al die afkortingen zeggen mijn nl. niet zoveel.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:11:
Nu we het toch over CPU e.d. hebben, kan iemand mij uitleggen of je bepaalde tasks kunt uitschakelen want ik word vaak niet wijs uit wat nu wat betekent en wat je echt nodig hebt om je PC redelijk te laten draaien. Al die afkortingen zeggen mijn nl. niet zoveel.
Pak een paar uurtjes vrij en ga googlen op de procesnamen die je ziet. Erg leerzaam :)

• GENETX
Opzich heb ik gewoon 2,5 jaar een (en dit eindigde 1,5 jaar geleden pas) PentiumII 350MHz gedraait met 256MB. Prima voor tekstverwerken en ook geen virusscanner gebruikt. Zolang je geen top secret docs hebt en geen bakzaken ed ermee doet (en daar ook geen info van hebt op die PC) kan het prima opzich. Al draait jou PC prima een lichte virusscanner. Boven hebben we nog 2 langzamere bakken staan (waarvan 1 net leeg is en de andere morgen leeg gaat) waar prima ESET SmartSecurity op draait.

Als je echt snelehid terug wilt dan gooi je MSN er af en vervang je dat door Pidgin en gebruik je Winamp oid ipv WMP. Dat scheelt pas.

* GENETX mompeld iets over internet/muziek/MSN en een Linux distribute

• Microkid

Microkid

Smile

Wat denk je zelf? Ik neem aan dat je ingeent bent tegen pokken, mazelen enz? Als je met een computer zonder bescherming het internet op gaat is de kans 100% dat je binnen de kortste keren een virus te pakken hebt. Wellicht verklaart dat ook je hoge CPU gebruik. Ik heb zo'n vermoeden dat je eens een virusscanner moet installeren en ook eens AdAware moet gaan draaien.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Microkid schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:21:
[...]

Wat denk je zelf? Ik neem aan dat je ingeent bent tegen pokken, mazelen enz? Als je met een computer zonder bescherming het internet op gaat is de kans 100% dat je binnen de kortste keren een virus te pakken hebt. Wellicht verklaart dat ook je hoge CPU gebruik. Ik heb zo'n vermoeden dat je eens een virusscanner moet installeren en ook eens AdAware moet gaan draaien.
sorry maar dat vind ik een overtrokken conclusie, ik kan je vertellen dat ik nooit een virusscanner heb gebruikt, en nog nooit een virus heb gehad.
En jah ik heb het wel eens laten controleren ;)
PICNIC he ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Microkid

Microkid

Smile

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:05:
[...]

sorry maar dat vind ik een overtrokken conclusie, ik kan je vertellen dat ik nooit een virusscanner heb gebruikt, en nog nooit een virus heb gehad.
En jah ik heb het wel eens laten controleren ;)
PICNIC he ;)
Dan heb je mazzel gehad.
nieuws: Pc zonder recente updates binnen 18 minuten besmet
http://www.volkskrant.nl/...twaalf_minuten_het_haasje

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
Het maakt erg uit of je wel of geen firewall hebt draaien volgens mij.

Heb zelf ook geen virusscanner draaien zover ik weet, pluk soms zo'n gratis ding van internet om ff te checken, maar die vind nooit wat. Zelfde geldt voor anti-spyware ding van microsoft.

Heb je geen firewall-achtige bescherming, dan is 't inderdaad meestal snel mis, ik kan me nog een keer herinneren waarbij mijn tante een virus had, ik opnieuw die pc installeren, sp2 downloaden en terwijl die daarmee bezig was, was 't alweer mis...

• Microkid

Microkid

Smile

Ga dan eerst het principe van een firewall nog maar eens nakijken, aangezien een firewall totaal niets doet met virussen die meeliften op webpagina's, executables enz enz. Een firewall is er primair voor om omgevraagd verkeer van buiten te filteren. Dat kan soms wel (softwarematig) gecombineerd worden met een virusscan.
Een PC draaien zonder enige vorm van bescherming is wel erg naief hoor.
Testje: http://www.eicar.org/download/eicar.com.

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 08-12-2007 23:50 ]

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:45:
Een PC draaien zonder enige vorm van bescherming is wel erg naief hoor.
Als je weet waar je mee bezig bent niet hoor. Ik draai nu al een installatie van een jaar, ik dacht laat ik eens kijken wat voor rotzooi erop staat, niets gevonden met 4 verschillende scanners, ook op trojans gecheked door verbindingen te monitoren, niks gevonden.

edit: bovenstaande link zou ik als "ervaren" gebruiker dus al niet vertrouwen ;) ff getest met nod32 aan en die zag het gelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 23:53 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het niet installeren van Windows patches is natuurlijk heel wat anders dan het niet installeren van een virus-scanner... Zelf ook geen virusscanner maar wel altijd de laatste patches en drivers, en ook bijna nooit een vier rus of spionwaar hier. Hooguit 1x per jaar, maar ik format toch om de 3 maanden.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah microkid, maar jij weet net zo goed als ik dat dit soort berekeningen gebaseerd zijn op de doorsnee gebruikers (maw klikdebielen (nofi)
ik blijf bij mijn standpunt dat het aan de user ligt niet aan de computer
ik kom op een paar sites die ik vertrouw en de rest staat keihard dicht in me firewall(linux)

ik quote
de extra kwetsbaarheid die veroorzaakt wordt door de gebruiker door te e-mailen, surfen en p2p-programma's te gebruiken.
P2P is scary. word op mijn netwerk NIET toegestaan (policy in firewall).
surfen let ik dus gewoon op wat ik doe.
emailen kan me niks gebeuren daar ik bijna geen spam ontvang(i love barricade :) ) , en onbekende afzenders kei hard gebounced worden :)

Om mijn punt kracht bij te zetten, zet een nieuw geinstalleerde pc neer sluit hem aan op internet , en laat er niemand aan, wedde dat dat ding na 2 weken nog geen virus heeft :X

*klikdebielen = mensen die zomaar op ja klikken bij alles en nog wat wat ze tegenkomen, of (net als mijn schoonbroer) te snel de mooie woorden geloven in spam/reclame voor mooie programma's die dan zelf de spyware zijn etc

[ Voor 37% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-12-2007 13:31 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1