Sitecom WL-122 firmware help

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo.

Ik heb onlangs een Sitecom WL-122(v2) aangeschaft die ik gebruik als accesspoint.
Nu is het draadloze bereik erg slecht, en ik had ergens gelezen dat een firmware zou
kunnen helpen. Dus ik had de firmware opgezocht op de sitecom site. Toen ik het
bestand eenmaal had, opende ik mijn scherm van men router. Maar toen ik het
firmware bestand wou openen, zei die dat het alleen een .img bestand mag zijn. Wat
moet ik nu doen? Ik lees op internet dat de meeste mensen deze router wel makkelijk
kunnen upgraden. Of weet misschien iemand waar ik de goede firmware kan downloaden?

Verwijderd

Heb je het gedownloade bestand wel uitgepakt? Bij Sitecom worden de bestanden meestal gezipt. Verder werkt een firmwareupgrade alleen via een draad, dus niet wireless.

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
ok, de firmware is nu gelukt, maar ik heb nog steeds erg weinig bereik met het accesspoint. Op welk radio channel moet ik hem zetten? standaard is 12, dacht ik. En maakt het radio channel ook uit voor je sterkte of alleen voor de stabiliteit?

Verwijderd

Het beste kun je een kanaal gebruiken dat niet wordt gebruikt door andere apparatuur. Als bijvoorbeeld je buren op kanaal 12 zitten, kun je zelf beter een paar kanalen lager gaan zitten. Je kunt dus verschillende kanalen proberen om te kijken of dat beter gaat. Een andere mogelijkheid is NetStumbler, dat is een programmaatje dat scant of er draadloze netwerken zijn en laat ook de kanalen zien die daarbij gebruikt worden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zegt de help van Sitecom c.q. wat staat er op de download pagina uitgelegd over het te downloaden bestand.

Ik vind dit wel erg makkelijk hoor 'ik download een firmware, lukt niet, start topic'.
Probeer eerst zelfs een iets; om te beginnen de handleiding lezen ofzo.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.