Toon posts:

Nero .... wat een k@$te pakket.... of is Vista 32 de oorzaak

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

eerder heb ik een post gedaan over het feit dat Nero 7 het geheugen vol laat lopen tijdens het branden en halverwege zegt dat er niet voldoende geheugen beschikbaar is... terwijl er 4 GB in de kast zit.

Na vele uurtjes aankloten heb ik het probleem uitgevogeld......

Nero 7 & 8 icm Windows Vista 32 Bits en 4 GB Kingston HyperX geheugen veroorzaakt dit probleem.

Hoe ik tot deze conclusie ben gekomen is als volgt... mijn PC werkte eerst gewoon op 2 GB en het branden ging hierbij als een speer. Doordat ik wat wilde upgraden heb ik 2GB Kingston HyperX (exact hetzelfde type) in mijn kast erbij geplaatst. Normaal was ik er toen dus al achter gekomen, maar ik heb redelijk snel na deze upgrade een volledige herinstallatie gedaan en daardoor was die upgrade bij mij uit het oog verloren gegaan.

Hoe heb ik het getest.... Nou heel simpel.... een hele basic herinstallatie van Vista 32Bits gedaan, alleen de chipset drivers en Nero erop gegooid en gaan branden met 4GB intern. En inderdaad.... een fout "onvoldoende geheugen beschikbaar" daarna meteen de computer uitgezet en 2GB uit de kast gehaald en maar weer branden.... en SUCCES!! :) het branden lukte... 3DVD's later weer de computer uitgezet en de verwijderde 2 GB teruggezet... en maar weer branden met tot gevolg inderdaad weer een foutmelding.

Maar nu heb ik het probleem gevonden maar de oplossing nog niet :( ... iemand een idee?? Zou een upgrade naar Vista 64 bits helpen???

Wie het weet mag het zeggen. Ik hoop overigens dat ik mensen met hetzelfde probleem hiermee een handje geholpen heb

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Klinkt alsof er een overflow plaatsvindt waardoor de grootte van het geheugen niet goed gezien wordt.

Werkt het wel als je de grootte van de buffer (File -> Options -> tab Ultrabuffer) handmatig op bijv 100MB in stelt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet dat zal ik eens proberen... wanneer dit werkt ben jij mijn held!!!!!. Echt zo lang mee zitten te kloten!!

edit....
uuuuhhmmm ik kan de menuitem File niet vinden, dus waar moet ik die buffer instellen??

Ik begin in Nero StartSmart

edit.... gevonden... nu nog testen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 23:17 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Euh, gebruik je Nero Express? Schakel dan even terug naar de gewone versie (Start menu -> Nero 7 -> Data -> Nero Burning ROM).

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt... en hij doet het!!!. Tnx man Dat van die simpele dingen af en toe zoveel gekloot opleveren !! :)

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:44

QinX

Shai-Hulud

nu is mijn vraag alsnog aan jouw, heb je ook de help pagina's van nero gebruikt of een eventueel nero forum.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus weer eens te vroeg gejuichd en hij doet het toch weer niet ;(.. Ultrabuffer op 50MB gezet

Ja ik heb me het rambam gezocht op allerlei sites en daar kwam ik bijzonder weinig tegen.

Hoezo heb je een interessant linkje?

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Waarom heb je geen 64bit? 32bit kan maar 3,2gb geheugen gebruiken... Misschien dat dat het probleem is? En dat Nero er dan geen snars meer van begrijpt...

Daarnaast: er zijn zat alternatieven voor Nero....

[ Voor 33% gewijzigd door poepkop op 06-12-2007 23:38 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik wil graag uitsluitsel voordat 64 bit ga installeren
Pagina: 1