[iTunes] Muziek sorteren op bestandslocatie

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Hey mensen, ik zit met het volgende probleem. Mijn vader en ik hebben samen een riante muziekcollectie. We luisteren allebei soms wel naar dezelfde soort muziek maar ik hou ook van muziek waar hij niks mee heeft, dit staat dan ook op mijn pc. Veel andere muziek staat op de zijne in het netwerk. Nu wil ik in iTunes alleen de nummers zien die op mijn PC staan. Kan ik op een of andere manier een slimme afspeellijst ofzo maken die alleen alle muziek die van MIJN computer komt isoleert? Heb niks kunnen vinden en ook niet verder op GoT.

Bvd

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 08:53

The_DoubleU

Tweaker in München

Als je 2 PC's hebt dan kan je elkaars bibliotheken delen.
Dus PC A itunes met jouw muziek en PC B met muziek van papa.
Als je dan de bibliotheken deelt, dan kan je in iTunes elkaars bibliotheken zien en beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Andere oplossing is de Grouping/Groeperen tag gebruiken: bij al jouw nrs de tag op "pietje" zetten, en twee smart playlists maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
M'n vader gebruikt geen iTunes dus het voorstel van The_DoubleU valt af, maar die van Dreamvoid klinkt als een goede, bedankt!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:15:
M'n vader gebruikt geen iTunes dus het voorstel van The_DoubleU valt af, maar die van Dreamvoid klinkt als een goede, bedankt!
Simpele manier om dit te doen:
- maak een normale playlist in iTunes aan, "Tijdelijk"
- sleur-en-pleur vanuit verkenner je eigen muziek folder erin
- select all, en zet de grouping tag op wat je wilt
- haal die playlist weg
- vervolgens kan je met smart playlists, zoeken, sorteren, etc precies onderscheid maken tussen welke van jou zijn en welke niet.