Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.tp bestanden voor hd-content box aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik heb een soort van multimediabox. Het is een 160gb harddisk met een kastje eromheen. Het kastje heeft usb, svideo, component en hdmi aansluitingen. er staan een paar demofilmpjes op die in winkels draaien om lcdtvs te demonstreren. Deze bestanden zijn allemaal HD-content met de bestandsextentsie .tp
Als ik het apparaat middels een hdmi kabel op mijn lcd aansluit en aanzet kom ik in een simpel menu waar een playlist staat met alle .tp filmpjes. Deze draaien keurig en alles gaat goed.

Nu heb ik geprobeerd om ander soort filmpjes erop te zetten (avi, mpg, wmv etc) maar geen van allen worden herkend in de playlist en zijn dus ook niet af te spelen op mijn tv.

Ik ken de .tp extentie ook niet en zou dus ook niet weten hoe ik hier nou andere content op kan zetten wat wel afgespeeld wordt. het heeft niets te maken met de diverse resoluties (480p, 720p, 1080i of 1080p). hij speelt ze allemaal netjes af, zolang het maar .tp bestanden zijn. Ook hernoemen naar .tp werkt niet.

Wie kent .tp bestanden en weet wat het zijn en belangrijker nog. Hoe kan ik zelf films zodanig encoderen/omzetten naar dit formaat zodat ik ze ook op mijn tv kan kijken.

Ik hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag aangezien het hier puur om een stukje software gaat. Ik hoor het heel erg graag van iemand

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e hit op Google was bij mij de volgende link:

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

Lijkt me dat je daar wel wat mee kan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:32:
1e hit op Google was bij mij de volgende link:

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

Lijkt me dat je daar wel wat mee kan?
Bedankt voor het zoeken, maar dit had ik inderdaad ook al gezien, echter ik heb er te weinig kaas van gegeten om te zeggen dat ik weet wat ze hiermee bedoelen.

ik kan ook niets terugvinden over de manier waarop ik dit soort .tp bestanden zelf kan maken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je dat daadwerkelijk had gevonden had je zelf ook wel kunnen bedenken dat je met [google=create MPEG-TS] nog meer informatie kon vinden. Dat leid dan ook tot http://en.wikipedia.org/wiki/MEncoder waar je had kunnen vinden hoe je deze zelf kon maken.

Vermeld in het vervolg in je topicstart meteen even wat je reeds zelf hebt ondernomen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die hier wat meer van weet?

ik bedoel dus niet *.ts bestanden, maar *.tp bestanden!

alvast dank

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Het lijkt me een propriëtair formaat, uitgaande van het feit dat *.tp vaak voor template-files wordt gebruikt. Ervan uitgaande dat ik gelijk heb is de informatie die je geeft niet volledig: noem even de exacte benaming (typenummer + fabrikant) op van het apparaat.

Bijkomend: heb je er geen software bij ontvangen waarmee je je eigen spul op het apparaat kan knallen?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er geen software bij ontvangen.

Heb ondertussen nog geen oplossing gevonden.

wie weet waar of hoe ik tp bestanden kan maken?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 13:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Een multimediabox via mijn werk', een volledig zwart kastje zonder enig letter of cijfer binnen of buiten de kast? Het type van de HDD is nu juist bijna het enige dat niet interessant is :P Vraag het natuurlijk ook op je werk. Er is iemand die geld heeft betaald voor dat ding. DIe weet vast wat er op de factuur staat...

[google=create tp files] geeft trouwens meteen http://forum.videohelp.com/topic320292.html
(En als je die ook al had gezien: zeg dan even wat je allemaal al hebt bekeken, anders is het zo zonde om dit soort inkoppertjes te bedenken :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat er veelal converters bestaan die van tp naar avi of mpeg omzetten. ik wil juist andersom werken.
hierover is ook op de site die jij aangeeft niets te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een HD-streamer box van het merk samsung die in winkels gebruikt wordt om content op hd (720p of 1080p) op tv's te demonstreren. er staan standaard een aantal *.tp files op. tevens zit er een hdmi-splitter ingebouwd voor 5 tv's. het apparaat heet MR-16S FHD Stream Player

De *tp files zijn in PowerDVD af te spelen, ware het niet dat mijn pc dit niet aankan.

Wat wil ik:
ik wil graag content (HD en/of SD) kunnen converteren/omzetten naar *.tp bestanden zodat dit apparaat ze kan afspelen op tv's. Nu heb ik via google en dit forum gezocht (forum kent *.tp files niet)

google laat wel zien hoe ik *.tp files kan converteren naar *.ts of *.avi Maar dit zoek ik dus niet

Als iemand mij iets kan vertellen over wat voor software ik nodig heb, of als iemand weet dat het uberhaubt niet mogelijk is, vind ik het ook goed, dan stop ik met verder zoeken.

dank dank dank!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Garantie tot de deur, maar
ProjectX will convert to Transport Stream. .TS is the same as .TP

And, although I haven't tried it, you can try THIS app from Japan - http://www.yamabe.org/soft/PS2TS0012.zip

and THIS one looks nice (no, I don't know which button to press, but you'll figure it out) http://www.geocities.jp/tedmiy/PS2TSR30.LZH

Also, there are some commercial apps, like Mpeg2vcr which will also do PS-TS conversion.

Finally, I believe the XmuxerPro has a 30 day eval app.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1