Toon posts:

Nieuwe videokaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor de tweede keer een videokaart ontvangen die ik niet werkend krijg.
Bij het opstarten hoor ik een lange piep en twee korte piepjes en krijg geen beeld.

Na wat googlen betekenen die piepjes waarschijnlijk probleem met de videokaart wat ook wel logisch is want met mn oude videokaart is er niks aan de hand.

Systeem:
asus a8n-sli
amd3500
2x 512 mb kingston pc3200 werkgeheugen
chieftek 400 watt voeding
oude videokaart nvidia 6600gt 128mb

Nieuwe Videokaart: gainward nvidia 8600gt 512mb silent

Dus bij het 2e exemplaar nog steeds geen beeld, en daarom begin ik me af te vragen of het probleem niet ergens anders dan bij de videokaart kan liggen.

Opnieuw terugsturen of heeft iemand van jullie een oplossing? :)

Verwijderd

Heeft je nieuwe videokaart misschien een aansluiting voor de voeding ? Die je vergeten bent. Nieuwere kaarten hebben een extra aansluiting voor voeding. Ik weet niet of de 8600 dat ook heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 22:09 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:00
je hoort piepjes - dus er is iets mis.

Ik denk idd dat je de voeding vergeten bent, mij ook wel eens overkomen hoor...

Verwijderd

Inderdaad even controleren of de kaart geen extra aansluiting heeft(denk het niet) maar check het maar even. Hoe oud is je voeding? kan die eventueel het probleem geven?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:12:
Inderdaad even controleren of de kaart geen extra aansluiting heeft(denk het niet) maar check het maar even. Hoe oud is je voeding? kan die eventueel het probleem geven?
Zo'n systeem heeft hooguit 250 watt nodig, denk niet dat dat het probleem is. Zeker niet zo spontaan.

Voedingsstekkertje, of anders checken of je de videokaart niet in het onderste slot hebt gedaan ipv het bovenste.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Voeding zou het idd niet mogen zijn, aangezien het toch een chieftec is, en ook al zijn die oud, het blijven goede voedingen :)
Tja, als de ene videokaart het wel doet, maar de ander niet, dan is de enige optie, of ik moet iets over het hoofd zien, dat hij kapot is.

www.koopeendroom.nl

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 21:46
leonpwner1 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:14:
[...]

Zo'n systeem heeft hooguit 250 watt nodig, denk niet dat dat het probleem is. Zeker niet zo spontaan.

Voedingsstekkertje, of anders checken of je de videokaart niet in het onderste slot hebt gedaan ipv het bovenste.
Een GT heeft géén voedingsstekkertje nodig, een GTS wel (voor de duidelijkheid vermeld ik het maar even)

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je kaart er niet goed inzit?(dat heb ik toch al eens voorgehad). Anders moet je je oude kaaart eens terug steken en zien of die nu ook piepjes geeft en als dat niet zo is die 8600GT gewoon terug eens proberen?
Misschien heb je per ongeluk bij het steken van de videokaart ergens een andere aansluiting eruit getrokken? (vb. S-ATA aansluitingen hebben dit gemakkelijk vind ik)

Off-topic: Als je je 8600GT ten volle wilt benutten raad ik je ook aan om nog een gig geheugen bij te prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik had het er meteen bij moeten vermelden maar er hoeft idd geen extra voeding stekkertje aangesloten te worden. En ik heb de de oude/nieuwe videokaart vaak genoeg er in en eruit gehad, na elkaar, om te kunnen concluderen dat het probleem zich alleen voordoet met de nieuwe videokaart. Helaas.
Voeding is dus blijkbaar goed.

Vind het maar vreemd.. de kans lijkt me toch klein dat ik twee keer achter mekaar een defecte videokaart krijg opgestuurd.
Maarjah, het zou theoretisch gewoon moeten werken.
Zou het moederbord niet moeilijk kunnen gaan doen omdat er op deze videokaart geen fan zit(passief) ? dat ie geen "fan activiteit" meet ofzo?

Misschien de winkel nog maar eens mailen.

en daarna 1 gig extra werkgeheugen :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:01:

Zou het moederbord niet moeilijk kunnen gaan doen omdat er op deze videokaart geen fan zit(passief) ? dat ie geen "fan activiteit" meet ofzo?
Nee, dat wordt niet gemeten of aangestuurd door je moederbord. Wordt gewoon door de kaart zelf geregeld met behulp van je drivers. Als het gewoon goed op z'n plaats zit lijkt het me gewoon een DOA, vreemd dat het bij je 2e kaart ook is maar misschien kun je het eens in de winkel proberen?

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-02 11:05
probeer anders nog een BIOS/CMOS reset.... kleine moeite, misschien groot plezier

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Je bent niet een PCIe16 kaart in een PCIe4 slot aan het duwen, of dat soort geintjes?

• Avalaxy
frickY schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:44:
Je bent niet een PCIe16 kaart in een PCIe4 slot aan het duwen, of dat soort geintjes?
Dat past fysiek toch niet, tenzij je de zeikant van het slot er uit zaagt.

Verwijderd

Topicstarter
Well, ik heb de videokaart voor de 2e keer teruggestuurd.
Nu dus tijd voor een ander merk/type.
Nu zoek ik een videokaart die het beste is in combinatie met de rest van mn systeem. Dus niet dat mn processor een al te grote bottleneck wordt. En mn voeding moet het aan kunnen.

Mn systeem:
Chiefteck 400 Watt voeding
Asus A8n-Sli moederbord
Amd 3500 processor
1 gig pc 3200 werkgeheugen (nog 1 gig erbij?)

Opties:
De 8600gt silent 512 mb die ik teruggestuurd had koste iets van 135 euro. Nou wil ik daar niet te ver boven zitten. En de vervangende kaart moet ook niet al te veel lawaai maken, iig niet tijdens rust, tijdens games maakt me niet zoveel uit.

Nu zat ik te denken dat de nieuwe ati hd 3850 op dit moment de beste keus is.
vanaf 150 euro te krijgen 256 mb versie. vanaf 170 een 512 versie.

Gaat dit werken met mijn systeem (voeding?)? Wordt mn processor een te grote bottleneck?

Andere suggesties zijn welkom. :)

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-02 13:19
Met de voeding zal het wel gaan werken, de nieuwe HD3850 serie van Ati vraagt niet zoveel stroom (max 90 watt?). De processor die jij hebt is qua snelheid vergelijkbaar met mijn eigen 3800 X2, dus ik verwacht niet dat dit een grote botteneck zal zijn. Alleen je loopt voor de rest natuurlijk een klein beetje achter (DDR i.p.v. DDR2 etc.)

Maar met een eventueel nieuwe systeem in de toekomst kun je HD3850 nog steeds gebruiken, dus het zal geen miskoop worden! :-P

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Avalaxy
x1950Pro 512MB of anders een XT'tje? 8600 stuff is imho toch zinloos gezien die toch niets heeft aan DX10 en ook nog eens gebottleneckt wordt door de 128-bit mem interface.

Verwijderd

Topicstarter
well.. tis inmiddels een tijdje verder.. maar vandaag een x1950 pro ontvangen. in de pc gestopt.
Deze heeft wel een extra voeding nodig, en dus het kabeltje netjes aangesloten.

Krijg ik weer geen beeld en van het moederbord een piepjesmelding dat er iets mis is met de videokaart. 8)7
Als ik helemaal geen videokaart erin stop krijg ik dezelfde piep code.

ik heb cmos reset geprobeerd.

zoals te lezen in begin, kreeg ik bij twee nieuwe 8600gt's hetzelfde.

stop ik mn oude 6600gt herriebak erin en alles werkt weer gewoon... |:(

Ik zie dus iets over het hoofd, wat kan het zijn?

zucht :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:27 ]

Verwijderd

ook al een bios update geprobeert?
bij mijn a8n sli premium deed de laaste bios wonderen
veel betere transfer rates en voelt stukke stabieler aan
en heb ook gelezen dat een 8800gt werkt met de laatste bios voor mijn mobo
daarom heb ik mijne geupdated aankomende maand 8800gt erin
hopelijk heb je eraan want heb gelezen dat met een bios update meer videokaarten werken met de a8n serie's
kan zo niet meer een bron vinden
net overnieuw geinstaleerd:(
hopelijk heb je er iets aan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 04:04:
ook al een bios update geprobeert?
bij mijn a8n sli premium deed de laaste bios wonderen
veel betere transfer rates en voelt stukke stabieler aan
en heb ook gelezen dat een 8800gt werkt met de laatste bios voor mijn mobo
daarom heb ik mijne geupdated aankomende maand 8800gt erin
hopelijk heb je eraan want heb gelezen dat met een bios update meer videokaarten werken met de a8n serie's
kan zo niet meer een bron vinden
net overnieuw geinstaleerd:(
hopelijk heb je er iets aan
Well.. gister ben ik de hele dag bezig geweest met biossen proberen naar aanleiding van dit draadje:

link

Dit is waarschijnlijk wat jij ook hebt gelezen. Een 8800gt die pas werkte bij een oude(!) bios (1008).

Helaas werkt het bij mij nog niet, heb bijna alles bios versies uitgeprobeerd. Helaas tot nu toe geen resultaat.

Het stomme is is dat mn oude 6600gt gewoon zonder problemen werkt.

ik ga nog wat klooien...
Pagina: 1