[.nl] Meerdere domeinnamen

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok na een lange tijd van afwezigheid begint het weer te kriebelen om een site te maken. Nu had ik vannacht een leuke domeinnaam verzonnen maar die blijkt al te bestaan (vraagprijs 3999), maar gelukkig is de ander die ik in gedachten had nog wel vrij echter vrees ik dat de zoekmachines deze niet echt hoog zullen waarderen.

Wat ik mij dus afvroeg, stel ik wil een site maken over voertuigen in het algemeen:

Ik registreer www.voertuigen.nl en noem mijn site ook zo, ik behandel hier alles van een ferarri enzo tot een militair gevechtsvliegtuig uit de tweede wereldoorlog.

Daarnaast registreer ik:

www.auto.nl www.vliegtuigenzijngaaf.nl www.straaljagers.nl www.chickslovecars.nl, etc.., etc... en deze laat ik allemaal doorlinken naar www.voertuigen.nl. Gaat google hier moeilijk over doen? Ik had vroeger eigenlijk vanaf het begin al een goedlopende site, en heb nooit heel veel moeite hoeven te doen, echter nu vrees ik dat ik toch wat meer geld moet steken in het trekken van bezoekers. Maar iets zegt mij dat google deze vorm van spam(vervuiling van het internet) niet boven aan gaat zetten.

Ook las ik in een stuk dat google domeinnamen die voor de lange termijn geregistreerd zijn hoger plaatst dan domeinen die maar voor een jaar betaald zijn, is dit waar?

Kortom kan ik beter 1 domeinnaam registreren of zullen al die andere domeinnamen mij alleen maar extra bezoekers brengen?

Verwijderd

Google kijkt naar de tekst die op een server staat, oftewel voertuigen.nl en niet naar doorlink-domeinen.

Tip: registreer die domeinen nu meteen, iemand kan dit zien en het meteen kapen ;)

Maar check http://nl.wikipedia.org/wiki/Pagerank hoe google in elkaar zit...

• StephaN900
  • Niet online
Ah dit was als voorbeeld bedoelt, maar het heeft dus geen zin om die extra domeinnamen te bestellen?

Want waar ik een beetje mee zit is dat ik wel een leuke naam voor mijn site heb, maar dat niemand die via google gaat vinden, maar wel via een domeinnaam als:

www.goedkopeauto.nl

Echter klinkt dat weer zo slecht...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Door middel van juiste headers heb je niet zoveel last van Google. Je moet Google netjes vertellen waarom die twee sites dezelfde content hebben, anders wordt 't als duplicate URI gezien en verwijderd uit de index.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
StephaN900 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:56:
Want waar ik een beetje mee zit is dat ik wel een leuke naam voor mijn site heb, maar dat niemand die via google gaat vinden, maar wel via een domeinnaam als:
Via google (of een andere zoekmachine, internet bestaat uit meer dan google) zoek je op TEKST in een site, in principe niet op domeinnaam.

Een makkelijk te onthouden domeinnaam zorgt ervoor dat bezoekers het onthouden en op die manier sneller terug komen. Voor een zoekmachine maakt het niet uit of je domeinnaam www.zkduyf897wyo.nl is of www.gratisauto.nl. Gratis auto zal wel makkelijker blijven hangen, zeker als je hier gratis auto's kunt bestellen.

• StephaN900
  • Niet online
Ah dat wist ik niet,

dus als ik een site zou maken over auto's, maakt het niet uit of ik als domeinnaam

www.stephan.nl
of
www.auto.nl

neem, slechts voor intypen maakt het uit?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Precies, een zoekmachine scant de inhoud van de site.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet helemaal waar... Ook de URL kan betekenis hebben voor de inhoud :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:05
Bij google is het juist dat je een hogere score krijgt als de inhoud van de site overeen komt met de domeinnaam. Dus een site voor auto's met de naam www.gratissex.nl scoort niet echt goed ;)
Dit natuurlijk om te voorkomen dat iedereen populaire domeinnamen gebruikt om onzinnige sites naar boven te krijgen.

• StephaN900
  • Niet online
Ah ok, want ik las net dit artikel, en hierin staat juist weer wel dat de domeinnaam belangrijk is voor google:

http://www.vinden.net/nieuws/domeinnamen-en-zoekmachines.php

Om maar weer auto's als voorbeeld te geven:

Stel ik maak een site voor nederlandse autoliefhebbers

Ik zou hem graag www.caraddicts.nl willen noemen omdat ik dat wel lekker vind klinken
Maar een domeinnaam als www.autoliefhebbers.nl zal weer beter in google staan toch?

Of om een extremer voorbeeld te nemen google zal een site voor autoliefhebbers met de domeinnaam www.108765.nl minder hoog zetten dan een site met het domein www.autoliefhebbers.nl, toch wil ik hem heel graag 108765 noemen omdat ik dat leuk vind klinken, en ik dat ook wel mooi op de merchandise vind staan.

Kan ik dan mijn site maken op www.autoliefhebbers.nl (dus het forum adres wordt dan forum.autoliefhebbers.nl) en www.108765.nl hiernaartoe doorlinken, en dan op de beginpagina bijvoorbeeld zo beginnen:

Welkom op 108765.nl, de site voor autoliefhebbers!

Met een 108765 logo etc?

Beetje gecompliceerd allemaal, maar het is wel het enige wat mij er nu nog van weerhoud om de domeinnamen aan te vragen :).

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De 'inhoud' van de domeinnaam wordt door de zoekmachine ook meegenomen. Als je alleen naar domeinnamen kijkt (en de verdere inhoud van de site negeert) en zoekt op "auto liefhebbers", dan zal www.autoliefhebbers.nl wel als resultaat naar boven komen, maar www.123456.nl niet. Het beste is dus om je domeinnaam overeen te laten komen met de inhoud van de site.
Voor veel interessante informatie zie ook [SEO] Tips & Trucs

[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 08-12-2007 13:45 ]

Rail Away!

Pagina: 1