Toon posts:

Hulp nodig bij firewire instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een probleempje en hopelijk kunnen jullie mij helpen ;) . Ik wil een videocamera aansluiten op mn pc via firewire, maar dat werkt niet echt. De firewire staat gewoon bij mijn netwerkverbindingen, er zijn alleen 0 pakketen verzonden en ook 0 ontvangen. Als ik dan op herstellen klik staat er dan dat mijn TCP/IP uitgeschakelt is. Ik heb geprobeerd om via de eigenschappen van de 1394 verbinding op de eigenschappen van de TCP/IP de gegevens handmatig in te vullen aan de hand van deze site:

http://www.microsoft.com/...b60abfb1b87.mspx?mfr=true.

Dat werkt echter niet. Ik ben een beetje vastgelopen en ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.

Alvast bedankt, 1ste post btw :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht naar onderwerpen hierover op deze site maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Sorry btw als dit het verkeerde forum is

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb je wel de juiste drivers voor Firewire geïnstalleerd? (meestal te vinden op de site van de fabrikant van je moederbord ;))

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:07
Denk niet dat je camera tcp/ip praat.. vermoedelijk moet je een applicatie hebben die hem als video media kan aansturen. (probeer eens microsoft movie maker om te testen)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat zegt de handleiding van die camera over dit alles? Lijkt me dat daar wel het een en ander nuttigs in staat? ;)

Verder heb ik zo het vermoeden (maar niet echt ervaring met FireWire) dat je helemaal niks met die FireWire als netwerkverbinding moet doen. Maar dat je gewoon met een video capture programma de camera kan uitlezen via FireWire?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
camera heb ik geleend dus ik heb t boekje niet bij de hand. Maar ik ga kijken of ik drivers erop kan instaleren. Maar bedankt voor de tips, kijken of ie het nu wel doet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

firewire kan je gebruiken om een netwerkje mee aan te leggen, dan zal je pas met tcp/ip te maken krijgen. voor jou dus niet van toepassing.

In jouw geval is het.. camera aan je pc hangen.. camera op de play stand zetten.
videobewerkingssoftware opstarten (windows moviemaker bijvoorbeeld) en capturen maar.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-12-2007 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat doet het dus niet, ik gebruik adobe premiere en er staat:"Capture device offline". Weet iemand trouwens welke driver ik nodig heb hiervoor?

http://www.asrock.com/mb/...?Model=775XFire-eSATA2%2b

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11-2025
Probeer eerst met Movie maker dat werkt bijna altijd ,voordat je met adobe gaat stoeien

Verwijderd

Topicstarter
moviemaker heb ik geprobeerd maar daar herkend hij de camera ook niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:07
Dan acht ik de kans groter dat je fw op je camera moet instellen dan dat het aan moviemaker/jepc ligt.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt volgens mij niet aan de camera want bij iemand anders doet ie het wel gewoon. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat ik drivers nodig heb. Weet iemand welke driver ik moet instaleren om firewire het te laten doen?

http://www.asrock.com/mb/...?Model=775XFire-eSATA2%2b

• job

job

Windows heeft die drivers zelf wel. die hoef je niet te downloaden.

Wat ik zou doen is de firewire in systeembeheer te verwijderen.
Pc opnieuw starten en nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de tip. ga ik proberen

Verwijderd

Topicstarter
moet ik echt de instalatie ongedaan maken of moet ik iets anders doen?

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 22:36 ]

• job

job

je gaat naar systeembeheer, rechtermuis klik op je firewire poort.. verwijderen.
Windows opnieuw opstarten en nog eens proberen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja..

Jandebouvrie: Welkom op GoT.

Helaas heb je blijkbaar niet de Het algemeen beleid doorgenomen toen je registreerde, want dan had je gelezen dat het ongewenst is om "binnen 24 uur je topic opnieuw onder de aandacht te brengen".
Als je extra informatie toe te voegen hebt, dan kan je je vorige bericht gewoon editten als er verder nog niemand heeft gereageerd.

Ten tweede heeft dit probleem niet met Netwerken te maken. Ja, tuurlijk kan je firewaire gebruiken om een netwerkje te maken, maar in dit geval heb je daar niets mee van doen.

Repareer je firewire aansluiting (door de hierboven beschreven manier) en probeer het dan nog eens.

Lukt het niet, dan zou ik je aanraden om eens gebruik te maken van google. Daar zijn vast wel wat guides te vinden over het troubleshooten met firewire en digi cams.

Kom je er dan nog niet uit, dan zou Windows Clients een betere plek zijn om te kijken.

Suc6 iig met je queeste ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.