2900XT vertoond artefacts in crysis

Pagina: 1
Acties:

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 14:37
Beste Tweakers,

ik ben de eigenaar van een EAH2900XT en het spel crysis. Beide bevallen heel goed, maar na een tijdje spelen (soms al een minuut of 10) verschijnen er allemaal artefacts op het scherm. Deze artefacts zijn voornamelijk texturen die weg vallen of van kleur veranderen of flikkeren. De temperatuur in mijn case stijgt flink (gemeten met de ingebouwde thermometer), maar dat mag toch niet echt het probleem zijn? Ik kan niet nog meer casefans plaatsen wegens te weinig plek en ik ga niet graag gaten zagen in een goede kast. Toch wil ik graag een oplossing vinden. Ik speel Crysis op High(XP) en op een resolutie van 1024x800(omdat dit het probleem misschien zou verminderen(helaas niet waar))

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:41
Download AtiTool en test hem daar op Artifacts door een tijd lang de '3D View' open te hebben.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 15:41
Heb je je grafische kaart overclockt? Het kan zijn dat je de core wat moet terugschroeven...
Wat is "flink" trouwens? :P
/offtopic
vertoonT

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 18:22
Heb je al getest in andere spelen of is dit enkel in crysis?
Als het enkel in crysis is, heb je de laatste driver 7.11 dacht ik en de hotfix van de Ati website?
Ik dacht namelijk dat de hotfix was om problemen met flikkerende textures op te lossen.

linkje:
http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=30533

Crysis houdt met gewone driver bljkbaar niet echt van Ati kaartjes.

[ Voor 25% gewijzigd door -AzErTy- op 06-12-2007 20:23 ]

God does not play dice

• Themba
  • Laatst online: 14-07 14:37
@ kcRogue: nee mn kaart is niet overclockt. Flink is een graad of 5 ten opzichte van stalker/SCDA temperaturen, dus onder load. (en dat vertoont zag ik vlak na het posten zelf ook(schaam,schaam))

• SirNobax
  • Laatst online: 21-06 10:13
Gebruik die hotfix en alles zal minder bugged zijn.

Het zal niet volledig artifactvrij zijn, maar in iedergeval een flink stuk minder.

Pentaxiaan

Pagina: 1