[Asus P5K] Ethernet werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vorige week zat eindelijk m'n pc elkaar: een combinatie van de multimedia- en high-end gaming best-buy guides. Alles functioneert perfect, behalve het Gigabit ethernet (de controller werd ook niet gevonden). Ik probeerde de drivers te downloaden van de asus-supportwebsite (Attansic L1 Driver and Utility V2.1.6000.0 for Windows 2000/XP(WHQL) & 64bit XP(WHQL)), maar als ik deze probeerde de installeren gaf de installer de melding dat ik niet over een onboard gigabit ethernet controller van Attansic beschik. Ik weet niet wat nu te doen.

Kan iemand hulp bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

De controller werd niet gevonden. Dus er staat ook geen vraagteken in apparaatbeheer? Als dat niet het geval is, staat de LAN controller dan wel aan in het BIOS? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen vraagteken in apparaatbeheer en voor zover ik kan vinden staat lan aan in bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:56:
Nope, geen vraagteken in apparaatbeheer en voor zover ik kan vinden staat lan aan in bios
Dat is dus alleen de optie 'Onboard GbE LAN' onder 'Onboard devices' of iets dergelijks.

Staan er verder geen items onder 'Network Adapters' in apparaatbeheer? Behalve dan misschien '1394 network adapter'. Maar die telt niet mee. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, alleen de 1394 network adapter... weet iemand wat de oorzaak is? Of is het mobo gedeeltelijk defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan een oplossing bieden door de drivers los via een setup.exe bestandje te openen/installeren ipv de hele asus driver software te openen en via de asus wizard dat te doen. Of te wel klik op rechtermuisknop en dan verkennen. Dan naar ethernetdriver en mayby dat t werkt. Heb ik zelf in ieder geval al is gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het is in ieder geval niet waarschijnlijk dat het moederbord defect is. Lijkt mij eerder een BIOS-instelling of een driver-probleem.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de replies, maar hiermee is het probleem niet opgelost. Alle ethernet-related dingen staan in het BIOS op 'Enabled', en in apparaatbeheer is alleen maar de 1394-netwerkkaart te vinden. Als ik de drivers installeer van de asus-cd (via de setup.exe van Attansic), krijg ik volgende melding: "Installer can't find Attansic L1 ethernet controller on your system". Zijn er nog mogelijke oorzaken?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Asus even mailen/bellen misschien? Lijkt idd of er iets fout staat in je bios of de drivers kloppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 18:41
Ik loop tegen ongeveer hetzelfde probleem aan. Heb ook de orginele asus drivers voor het moederbord geinstalleerd, en heb in mijn apparaatbeheer een vraagteken bij de ethernet controller staan.
Is hier ondertussen al een oplossing voor beschikbaar?

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 18:41
Na lang zoeken gevonden.
Er zijn voor de ethernet-aansluiting apparte drivers nodig, die niet in de laatste update voor het moederbord zitten.
Deze zijn hier te vinden

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentWRX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-08 20:22
Precies hetzelfde probleem na het bouwen van me pc .. blijkbaar heeft asus toch problemen met de p5k borden en Lan ?
Dus ook maar weer terug naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Littleman666 schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:55:
Precies hetzelfde probleem na het bouwen van me pc .. blijkbaar heeft asus toch problemen met de p5k borden en Lan ?
Dus ook maar weer terug naar de winkel
Daar lijkt het wel op ja.
Een paar weken geleden postte er ook al iemand exact hetzelfde probleem.

Bij een vriend van me heb ik dit bord ook gebruikt, maar daar was er gelukkig niets aan de hand.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik loop hier tegen dezelfde problemen aan met de lan aansluiting

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een driver cd bij die alle onboard features/MB installed? heb je die al geprobeerd? of vind ie hem dan ook niet? want ik heb die cd gebruikt bij de alle eerste install naar de bouw, en alles werkte daarna goed, ook the ethernet poort.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Drivers die bij het mobo geleverd worden geprobeerd in de eerste instantie, daarna heb ik verse drivers van asus site gedownload wat ook niet werkt.

De onboard nic krijgt netjes een DHCP, samen met een IP, DNS, en gateway.
Lokaal kan ik bestanden wel kopieren, verder kan ik de dns resolven, maar daar houd het dan bij op.
Er word geen data binnen gehaald, vanaf het internet.

't lijkt iets te maken te hebben met de drivers. En verder dan dat kom ik niet.
Het installeren van een extra nic , in een PCI-poort werkt wel meteen.

Ik heb zelf al, het een en ander opgezocht en ik kom tot de conclusie dat er niet echt een werkende oplossing is, anders dan het nieuwe moederbord te RMA'en. 8)7

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb dit zelf ook met mijn p35-ds4, extern netwerk kaartje does the job.
Dat RMA'en is zo'n gedoe, maar ik denk dat ik er binnenkort ook aan moet geloven.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Had ook irritante problemen met mijn asus P5K moederbord...lan viel uit na een paar minuten...mijn andere computer ernaast met een ander P5K bordje erin loopt vrolijk door :)
Na wat opzoekwerk leek het probleem eruit te bestaan in de combinatie drivers/SP3 xp.
Heb de laatste drivers van Attansic zelf gedownd en nu loopt het bordje normaal

http://www.station-drivers.com/page/attansic.htm

Beging toch wat teleurgesteld te worden in asus, bij mijn ander P5k bordje moest ikzelf achter de Jmicron drivers gaan omdat de oude zich verslikte in een IDE DVD speler voor een verse installatie te maken (de IDE word gedeeld met een externe Sata)
Voel me een beta tester :+

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Na weer met het probleem geconforteerd te worden, heb ik gezocht op het asus forum. Ik heb het vermoeden dat dit probleem heeft te maken met de Attansic netwerkchip die te vinden is op moederborden van diverse fabrikanten.

Schroef als eerste je kast open.
Op de zijkant van de powerconnector op het moederbord staat je Macadress van de NIC vermeld. Schrijf dit adres ergens op met hoofdletters en na elke 2 karakters een - teken.

Even een slordige copy/paste van het Asus forum; Hier kan je eventueel het topic bekijken in pagina 2

1. Connect the cable to the onboard lan
2. Open "cmd" and type "getmac", so you know the mac address of your card
We suppose that this number is "ED-9F-E9-D7-F7-F7" (its different, this is mine!)
3. Open regedit.exe
4. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\
Here are stored all the information about network adapters
5. Under this key you will find a bunch of sub keys labeled as 0000, 00001, 0002. Search the sub key with "DriverDesc" with "Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller"
6. We suppose that is the label number 0005. Then add a string value named "NetworkAddress".
7. Right Click on the just added "NetworkAddress" and click on "Modify"
8. If our MAC is "ED-9F-E9-D7-F7-F7", we write "00-9F-E9-D7-F7-F7" and click ok
9. Now, disable the network card throug "Network Connection", wait couple of seconds and re-enable it.

10. Enjoy Internet Experience :-)

Ik kan dit niet meer testen op een p5k moederbord, maar goed nooit geschoten is altijd mis!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
freak1982 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:38:
Na weer met het probleem geconforteerd te worden, heb ik gezocht op het asus forum. Ik heb het vermoeden dat dit probleem heeft te maken met de Attansic netwerkchip die te vinden is op moederborden van diverse fabrikanten.

Schroef als eerste je kast open.
Op de zijkant van de powerconnector op het moederbord staat je Macadress van de NIC vermeld. Schrijf dit adres ergens op met hoofdletters en na elke 2 karakters een - teken.

Even een slordige copy/paste van het Asus forum; Hier kan je eventueel het topic bekijken in pagina 2

1. Connect the cable to the onboard lan
2. Open "cmd" and type "getmac", so you know the mac address of your card
We suppose that this number is "ED-9F-E9-D7-F7-F7" (its different, this is mine!)
3. Open regedit.exe
4. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\
Here are stored all the information about network adapters
5. Under this key you will find a bunch of sub keys labeled as 0000, 00001, 0002. Search the sub key with "DriverDesc" with "Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller"
6. We suppose that is the label number 0005. Then add a string value named "NetworkAddress".
7. Right Click on the just added "NetworkAddress" and click on "Modify"
8. If our MAC is "ED-9F-E9-D7-F7-F7", we write "00-9F-E9-D7-F7-F7" and click ok
9. Now, disable the network card throug "Network Connection", wait couple of seconds and re-enable it.

10. Enjoy Internet Experience :-)

Ik kan dit niet meer testen op een p5k moederbord, maar goed nooit geschoten is altijd mis!
Ik had laatst hetzelfde probleem met mijn Asus P5E VM HDMI:

http://www.vistax64.com/n...driver-can-installed.html

Uiteindelijk RMA gestuurd > defecte network controller

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
zlefde probleem gehad met een asus p5n32-e sli plus. met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. bordje rma gestuurd. het nieuwe bord heeft soms last van uit de slaapstand komen. Op dat moment komt de ethernet controller niet meer mee. op nieuw opstarten helpt dan ook niet. clear cmos is de enige remedie dan nog.

alle biosen inmiddels wel uitgeprobeerd maar probleem blijft bestaan.
Pagina: 1