Lightroom: 100% processorgebruik (OS X)

Pagina: 1
Acties:

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Altijd als ik Adobe Lightroom gebruik (onder OS X), laat de Activiteitenweergave zien dat dit programma zo'n 100% van de processor gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/9629/afbeelding11vr0.th.png

Lightroom is naar mijn weten geen grote taak aan het uitvoeren, en dit is al een aantal dagen zo (ook als ik reboot en dergelijke)

(Het enige dat ik vorige week heb veranderd is 'write changes to XMP files' maar ik kan me niet voorstellen dat hij daar zo lang over doet, heb hem al uren laten draaien).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Siparti op 06-12-2007 19:30 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik herinner me dat het erg lang duurde bij mij (is ook afhankelijk van je hoeveelheid foto's natuurlijk). Bij mij (G5 single processor) gebruikt LR rond de 2% als ik niks doe met het programma. Als hij niet meer met schrijven van XMP's bezig is dan is er iets mis.
Hij is ook geen previews aan het renderen o.i.d.? Kan je de schijf niet horen? Als je die continu hoort schrijven is hij nog met XMP's of previews bezig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

Zoefff

❤ 

Hoeveel foto's heb je in je database zitten? En welke versie van LR gebruik je? Het schrijven naar XMP's kan wel een behoorlijke tijd in beslag nemen, maar in eerdere versies van LR (de huidige versie is 1.3) schijnen wel bugjes te zitten waardoor hij steeds weer opnieuw begint met het wegschrijven van de XMP's :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ah! Kijk eens aan :)
Ja, ik gebruik inderdaad nog 1.1 :)

Dan zal het daaraan liggen, hoop ik :)
(Als ik dat XMP gebeuren uitzet is het inderdaad gewoon zo'n 2% als ik er verder niks mee doe)

-edit-
Ik ben nu de update aan het downloaden.

-edit-
Done!
Ja, dat was het inderdaad. Erg bedankt, nu kan ik weer fatsoenlijk werken met Lightroom.
XMP's creëren was nu een fluitje van een cent (2K foto's met 2 GHz Core Duo en 2Gb RAM).

Bedankt :)

[ Voor 41% gewijzigd door Siparti op 07-12-2007 14:25 ]