Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 50.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb contact gehad met Zepto, en de verwachting is dat de laptops van Zepto medio Q3 uitgerust worden met een HDMI of DVI uitgang. Dit is voor mij wel degelijk belangrijk.
Er zit een aanzienlijk verschil in een VGA (analoog) of een DVI/HDMI (digitaal) aansluiting.
en aangezien ik hem mede wil gebruiken om HD films op me HD TV af te spelen wil ik een digitale uitgang.
Anders is het hele nut van HD films gewoon weg.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:22
Het nut van HD-films t.o.v. DVD-films is dan niet weg als je het via een VGA-aansluiting op je grote beeldscherm (er zijn namelijk op plasma's met VGA en HDMI aansluiting). DVD-films hebben een maximale resolutie van 720 × 576 pixels terwijl HD-films meestal 1920x1080 pixels bevatten (4096×2160 pixels kan ook maar er is op dit moment nog geen tv voor, 1920x1080 is op dit moment meer gebruikelijke) en VGA kan dat met gemak aan enige nadeel is dat er twee extra conversies zijn in het signaal (D/A en A/D).

(Hoewel ik niet helemaal weet hoe het zit met hdcp.)

[ Voor 5% gewijzigd door zaidoT op 01-02-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
sinds kort geeft vista aan dat de 12 cells accu niet meer wordt opgeladen!

Is de accu dan stuk en moet ik een RMA aanvragen, of zit het aan een instelling in vista. Ik vind het vreemd dat dit in 1x niet meer oplaad!!

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Met Vista drijft er om de zoveel tijd wel een foutmelding boven waarvan je denkt wat is er nou mis.

Brandt er wel een oranje lampje op de laptop zelf wanneer je even zonder stopcontact bezig bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
er brand wel een oranje lampje, maar zonder voeding is alles meteen uit!! dus hij laad echt niet meer op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Meteen alles uit bedoel je daarmee dat hij zonder voeding niet opstart of dat windows de boel afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
De prijzen zijn volgens mij net weer gedaald, lijkt al eerder op een fout in de site de voorbije dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal morgen de prijzen in de TS even aanpassen :) Kunnen jullie ze nu nog even vergelijken ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn 6625wd gekregen :)

Vista + drivers geinstalleerd. Maar ik zit met 1 probleem.

Het draadloos netwerk wilt niet altijd werken. Gisteren vond ik een manier om toch op het internet te kunnen: beveiliging van draadloos netwerk afzetten, andere driver voor wifi kaart op de laptop installeren en dan een driver rollback doen.

Vandaag ging ik dus proberen om het draadloos netwerk toch te beveiligen maar dat lukte niet zonder dat ik internet op de laptop kwijt raakte. Heb dan maar besloten om die beveiliging later te doen en ik zette mijn beveiliging terug af. Nu krijg ik echter op geen enkele manier nog toegang tot mijn draadloos netwerk via mijn laptop.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee, of weet iemand raad?

Alvast bedankt

oh ja, ik heb die Zepto Zpro 300 Mbit wifi kaart

-edit-

Na heel wat geprobeerd te hebben ben ik op zoek gegaan naar een andere driver. Momenteel werkt het en is mijn netwerk ook beveiligd.

Hopelijk werkt het morgen ook nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
zaidoT schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:35:
Meteen alles uit bedoel je daarmee dat hij zonder voeding niet opstart of dat windows de boel afsluit?
nee, geen afsluiten van windows, maar gewoon geen stroom.. laptop is dan dood!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik ga een Zepto Znote 6324W aanschaffen met de volgende specs:

Configuratie
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6324W
Geen besturingssysteem
Keyboard Znote 6xx4W wit US
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (werkt alleen met Vista)
4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 Original Zepto
200GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
12 Cell Batterij (6xxx series)
Intel Pro/Wireless 4965AGN
SAMSUNG DVD-RW DL

Accessoires
AC Adapter 3xxx/6xxx series
Zepto Sleeve M

Service
24 maanden pick up & return garantie

Mij lijkt het 't beste om de laptop via zepto.nl zelf aan te schaffen. Nu heb ik echter wel nog een vraagje over de VGA aansluiting. Ik heb een Dell 2001FP 20" TFT scherm, met een DVI aansluiting. Kan ik m'n laptop via een converter (VGA -> DVI) aansluiten op DVI?

De resolutie op het externe scherm is 1600x1200. Kan de grafische kaart dit goed aansturen? Is 't beeld dan scherp genoeg? Graag zou ik wat ervaringen van jullie horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jainoxi schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:43:
Kan ik m'n laptop via een converter (VGA -> DVI) aansluiten op DVI?
ja
Kan de grafische kaart dit goed aansturen?
ja, maar ligt meer aan je drivers
Is 't beeld dan scherp genoeg?
Of 1600x1200 scherp genoeg is op 'n 1600x1200 scherm :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
CLB schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:46:
Of 1600x1200 scherp genoeg is op 'n 1600x1200 scherm :?
Nee. Elke grafische kaart heeft z'n eigen prestaties, ook op het gebied van 2D aansturing van een simpel beeld (lees: Windows desktop). Deze 2D eigenschappen worden bepaald door de RAMDAC van een kaart. Mijn vraag is: hoe goed is de RAMDAC? Oftewel: is het beeld goed, scherp, helder?

Mijn MSI S270W had bijvoorbeeld een erg slechte RAMDAC, en het beeld op de monitor was erg onscherp. Hoe zit dit bij de Zepto Znote 6324W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Rudy_X schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:49:
[...]
Dan zal het of aan je accu liggen of aan het laad-systeem in de laptop zelf. Ik zou contact opnemen met je leverancier en vragen hoe verder aangezien het in beide gevallen niet zelf op te lossen is.
Jainoxi schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:43:
...
Kan ik m'n laptop via een converter (VGA -> DVI) aansluiten op DVI?
...
Alleen als je monitor DVI-A ondersteunt want je krijgt met een VGA->DVI converter geen digitaal signaal maar je veranderd hooguit de stekker.
Jainoxi schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:51:
...
Mijn MSI S270W had bijvoorbeeld een erg slechte RAMDAC, en het beeld op de monitor was erg onscherp. Hoe zit dit bij de Zepto Znote 6324W?
Ik vraag me ook deels af waar je het over hebt aangezien ik zelfs op mijn goedkope Acer-monitor het beeld kan verscherpen door de instellingen te veranderen op de monitor en ik eventueel het beeld kan verscherpen door dat via de driver instellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:21:
Ik vraag me ook deels af waar je het over hebt aangezien ik zelfs op mijn goedkope Acer-monitor het beeld kan verscherpen door de instellingen te veranderen op de monitor en ik eventueel het beeld kan verscherpen door dat via de driver instellingen te doen.
Het gaat niet over de instellingen op je monitor, maar meer over de kwaliteit van de RAMDAC op de videokaart. De ingebouwde ATI videokaart in mijn huidige laptop kan niet overweg met 1600x1200, waardoor het beeld onscherp en wazig word. De videokaart in m'n desktop heeft een betere RAMDAC (die dus geschikt is om zulke resoluties aan te sturen), en daardoor is het beeld van die kaart veel scherper.

De vraag is dus, nogmaals, kan iemand z'n Zepto Znote 6324W eens via VGA op een grote monitor met ditto resolutie aansluiten, en z'n bevindingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het helpt, het scherm in de 6625WD is 1680x1050 met dezelfde vid kaart en haarscherp.
zal toch niet zoveel schelen met 1600x1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Het scheelt wel, aangezien die 1680x1050 op de interne monitor is, en 1600x1200 via de VGA moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Ik draai zelf wel eens World in Conflict op 2 monitors (interne monitor(1680*1050): de kaart en op externe via VGA(1680*1050): het belangrijke opdrachten geven) en ik kan zeggen hij kan met gemak beide beelden perfect houden (alleen ik speel het tegenwoordig niet meer op 1680*1050 omdat je dan meer naar een dia show(10fps) kijkt maar op 1280*800). En in de 6324 zit dezelfde videokaar als in de 6625 dus het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:11:
Ik draai zelf wel eens World in Conflict op 2 monitors (interne monitor(1680*1050): de kaart en op externe via VGA(1680*1050): het belangrijke opdrachten geven) en ik kan zeggen hij kan met gemak beide beelden perfect houden (alleen ik speel het tegenwoordig niet meer op 1680*1050 omdat je dan meer naar een dia show(10fps) kijkt maar op 1280*800). En in de 6324 zit dezelfde videokaar als in de 6625 dus het werkt perfect.
Bedankt voor je reply, maar ik ben toch echt op zoek naar de prestaties van 2D, dus windows (desktop) zelf. Spellen en films zullen ongetwijfeld goed uit de verf komen, maar daarbij wordt de RAMDAC niet/nauwelijks gebruikt.

EDIT:

Overigens ben ik niet zozeer bang dat de 6324W onder de maat presteert (aangezien 'ie een fatsoenlijke videokaart aan boord heeft, en zelf al 1440x900 kan doen), maar ben ik meer op zoek naar bevestiging van het enige puntje waar ik nog over nadenk.

De keuze om de 6324W aan te schaffen is verder al genomen. Nu nog een geschikte shop vinden. Ik kom helaas niet verder dan Zepto.nl en Denned.nl...

[ Voor 21% gewijzigd door jpiscaer op 04-02-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Jainoxi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor je reply, maar ik ben toch echt op zoek naar de prestaties van 2D, dus windows (desktop) zelf. Spellen en films zullen ongetwijfeld goed uit de verf komen, maar daarbij wordt de RAMDAC niet/nauwelijks gebruikt.

EDIT:

Overigens ben ik niet zozeer bang dat de 6324W onder de maat presteert (aangezien 'ie een fatsoenlijke videokaart aan boord heeft, en zelf al 1440x900 kan doen), maar ben ik meer op zoek naar bevestiging van het enige puntje waar ik nog over nadenk.

De keuze om de 6324W aan te schaffen is verder al genomen. Nu nog een geschikte shop vinden. Ik kom helaas niet verder dan Zepto.nl en Denned.nl...
Er zijn geen andere mogelijkheden dan die 2 (web)shops voor Nederland. Een andere mogelijkheid is dat het het op de internationale site besteld, maar dat hoeft niet persé voordeliger uit te pakken en support is uiteraard ook lastiger...

Een zepto is nu eenmaal niet bij een 'gewone' winkel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Rudy_X schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:49:
[...]

Het kan zijn dat je accu te ver ontladen is, daarom wil hij dan niet meer opladen. Wat dan kan werken is je accu ff in de vriezer te leggen, dan krijgt hij weer wat vermogen en kan je hem dus opladen.

Maar als je nog garantie hebt zou ik het via die weg proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
falcon4ever schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:46:
[...]

Er zijn geen andere mogelijkheden dan die 2 (web)shops voor Nederland. Een andere mogelijkheid is dat het het op de internationale site besteld, maar dat hoeft niet persé voordeliger uit te pakken en support is uiteraard ook lastiger...

Een zepto is nu eenmaal niet bij een 'gewone' winkel verkrijgbaar.
Dat vermoeden had ik al. Niks aan te doen. Is het zo dat Denned een reseller is van de Zepto's? Ik kreeg in een reactie per mail het volgende:
Denned.nl via e-mail
Wij leveren exact hetzelfde, en voor dezelfde prijs als op Zepto.nl

Alleen heeft Zepto Denemarken onze database nog niet aangepast, waardoor het nog niet mogelijk is de juiste config en prijzen te selecteren.
Dan vraag ik me af, wat het verschil is tussen de twee. Enige waar ik zo op kan komen zijn service-gerichte zaken als bereikbaarheid, return-policy, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Jainoxi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:17:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Niks aan te doen. Is het zo dat Denned een reseller is van de Zepto's? Ik kreeg in een reactie per mail het volgende:

[...]

Dan vraag ik me af, wat het verschil is tussen de twee. Enige waar ik zo op kan komen zijn service-gerichte zaken als bereikbaarheid, return-policy, etc...
De prijzen zijn inderdaad identiek en Denned en Zepto.nl zijn beiden officiele resellers van Zepto notebooks. Dus de keuzen waar je het besteld ligt geheel bij jouw.

De return policy is in beide gevallen gelijk, de bereikbaarheid van de shops... tja daar verschillen de meningen/ervaringen een beetje. Eigen ervaring leert dat e-mailen minder goed werkt dan gewoon bellen als je informatie wilt omtrend de order status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Denned.nl heeft ook de mogelijkheid om voor 3 jaar van buiten komende onheilen te verzekeren zoals:

36 maanden dekking tegen van buiten komende onheilen zoals: vallen en stoten, bliksem, kortsluiting (incl. inductie en piekspanning), brand, ontploffing, water, vocht e.d.;

(zie verder hun website onder: service ==> Garantie en Verzekeringen )

Ik heb dit zelf genomen voor het geval dat maar ik hoop dat ik het nooit nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:30:
Denned.nl heeft ook de mogelijkheid om voor 3 jaar van buiten komende onheilen te verzekeren zoals:

36 maanden dekking tegen van buiten komende onheilen zoals: vallen en stoten, bliksem, kortsluiting (incl. inductie en piekspanning), brand, ontploffing, water, vocht e.d.;

(zie verder hun website onder: service ==> Garantie en Verzekeringen )

Ik heb dit zelf genomen voor het geval dat maar ik hoop dat ik het nooit nodig zal hebben.
Dat is idd een voordeel, ik wil 'm ook verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:31
Toch benieuwd of meer mensen dit hebben. Ik heb sinds kort een 6024w met T8100 Penryn.
Er draait XP Pro SP2 op. Officieel niet gesupporteerd dus.

XP Pro draait gewoon goed, op 1 probleempje na. Hij wil niet lekker vanuit slaapstand terugkomen.. XP komt weer terug, maar is dan enorm traag. En met enorm traag bedoel ik dan 286 niveau waar Vista op draait. Op notebookreview zag ik nog iemand die dit had.

Uiteraard kan het liggen aan de CPU die dus niet gesupporteerd wordt. Maar hebben meer mensen dit probleem? (ook met andere CPU's?)
Ik heb trouwens de XP hotfix erop gezet voor Deep Power Down. Helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Streamz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:54:
Toch benieuwd of meer mensen dit hebben. Ik heb sinds kort een 6024w met T8100 Penryn.
Er draait XP Pro SP2 op. Officieel niet gesupporteerd dus.

XP Pro draait gewoon goed, op 1 probleempje na. Hij wil niet lekker vanuit slaapstand terugkomen.. XP komt weer terug, maar is dan enorm traag. En met enorm traag bedoel ik dan 286 niveau waar Vista op draait. Op notebookreview zag ik nog iemand die dit had.

Uiteraard kan het liggen aan de CPU die dus niet gesupporteerd wordt. Maar hebben meer mensen dit probleem? (ook met andere CPU's?)
Ik heb trouwens de XP hotfix erop gezet voor Deep Power Down. Helaas geen oplossing.
Dat lijkt mij niet echt een cpu probleem, eerder een moederbod or videokaart driver probleem.
Ik raad je aan om es wat verschillende videokaart drivers uit te proberen, ik geloof dat CLB in eerdere topics ook wat aantekeningen heeft gemaakt of ze wel of geen standby support hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Mijn eerste gedachte is ook de drivers maar dit gaat over de 6024 en die is uitgerust met een Intel GMA X3100 en niet de Nvidia waar CLB's tabel over gaat.

Maar download en installeer even de nieuwste drivers van ftp://ftp.zepto.dk/Znote6024W/Drivers/XP/ (doe dat wel met IE en niet met FF anders blijf je maar op F5 rammen) die op de CD-rom staan zijn meestal beetje erg verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
HammerT schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Het kan zijn dat je accu te ver ontladen is, daarom wil hij dan niet meer opladen. Wat dan kan werken is je accu ff in de vriezer te leggen, dan krijgt hij weer wat vermogen en kan je hem dus opladen.

Maar als je nog garantie hebt zou ik het via die weg proberen ;)
Het is inderdaad gebeurd nadat hij een keer helemaal leeg is getrokken.. Ik denk dat ik jouw manier ga proberen.. alleen 2 vraagjes.

1) hoe lang moet hij in de vriezer?
2) moet hij luchtdicht verpakt worden??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus lees even rond. Zoek op GoT of google.

Zelf zou ik zeggen een paar uur, en uiteraard in een plastic zak ivm het vocht in de vriezer. Misschien zo'n mooie anti-statische zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij moet iig neit te lang in de vriezer, dat is namelijk ook niet goed als hij zo leeg is.
Ik zou zeggen, probeer eerst een hlf uurtje, en als dat niet aanslaat kan je er telkens een kwartiertje bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisten jullie al dat Zepto een andere distributeur in Nederland heeft?
Vorige week heb ik nog rondgekeken op www.zepto.nl en nl.zepto.com (zijn volgens mij precies dezelfde sites). Daar stond bij contactgegevens dat n4all de distributeur in Nederland is, staat er overigens nog steeds. Vreemd!!...
Mijn neef, wil ook een Zepto kopen net als ik, is via google terechtgekomen op www.zeptoshop.nl.
Hij heeft daar gekeken en was een stuk goedkoper uit vergeleken met nl.zepto.com en hij heeft hem op laten sturen en de volgende dag (gisteren)had hij hem al binnen. Ze leveren uit voorraad, hij had de 6625WD met T9300 besteld. ZeptoShop blijkt de nieuwe distributeur van Nederland te zijn, ook voor Belgie trouwens. Weet iemand hier al iets van dat er een nieuwe distributeur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Dan zouden er onder tussen 3 distributeurs zijn hier in Nederland (zepto.nl/nl.zepto.com, denned.nl en zeptoshop.nl).

Maar ik ben altijd sceptisch ten alle tijden op het internet dus ik ram even zeptoshop in mijn zoekmachine ik vind er na 150 resultaten nog niks over zeptoshop.nl (kom vooral verwijzingen naar dit forum, denned en zepto.nl tegen). Daarnaast staat er op de global website te lezen dat ze werken volgens het build-to-order model dus ik vraag me af waarom wijkt er een bedrijf vanaf. En over goedkoper, ik heb even gekeken: Scheelde ongeveer €25.

Daarnaast vraag ik me af: "Wie registreert zich om als eerste bericht dit mee te delen?"
Ik beschuldig je nergens van maar ik zou wanneer ik nu mijn laptop zou kopen op High Alert springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
http://whois.domaintools.com/zeptoshop.nl
zeptoshop.com == www.degreef.nl

Ook staat het handelsregister op www.nextgenmobiles.nl

Dit is wel arg wazig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja zullen wel pauperlui zijn die wat van Zepto's graantjes mee willen pikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ zaidoT: Ik heb me geregistreerd omdat ik dit topic al een tijdje volg en ik nu iets te melden heb. Voelt een beetje als een 'primeur'. Om dit te kunnen melden moet je je registreren dus vandaar...en ik dacht iets nieuws te kunnen melden

Anyway, volgens mijn neef kreeg ie bij google, toen hij zocht op 6625wd, aan de rechterkant een advertentie van zeptoshop te zien en hij heeft daarop geklikt vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
Rudy_X schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:52:
[...]

Het is inderdaad gebeurd nadat hij een keer helemaal leeg is getrokken.. Ik denk dat ik jouw manier ga proberen.. alleen 2 vraagjes.

1) hoe lang moet hij in de vriezer?
2) moet hij luchtdicht verpakt worden??

alvast bedankt
Ik heb de vriezer aktie maar niet gedaan.. Ik vond net op tijd mijn 6 cells accu en die heb ik in de laptop gestoken.. en deze werkte.. dus kan ik er vanuit gaan dat hij kapot is.. RMA wordt vandaag maar aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ben nog niet verder met mijn probleem helaas. Alle drivers gecontrolleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zou het kunnen dat de CPU niet "wakker" wordt vanuit een diepe (C6) slaapstand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:46:
@ zaidoT: Ik heb me geregistreerd omdat ik dit topic al een tijdje volg en ik nu iets te melden heb. Voelt een beetje als een 'primeur'. Om dit te kunnen melden moet je je registreren dus vandaar...en ik dacht iets nieuws te kunnen melden

Anyway, volgens mijn neef kreeg ie bij google, toen hij zocht op 6625wd, aan de rechterkant een advertentie van zeptoshop te zien en hij heeft daarop geklikt vandaar.
Het is ook iets nieuws maar ik ben zelf niet zo'n google(-ads) fan.
Streamz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:35:
Ben nog niet verder met mijn probleem helaas. Alle drivers gecontrolleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zou het kunnen dat de CPU niet "wakker" wordt vanuit een diepe (C6) slaapstand oid?
BIOS-versie is de laatste (z14I006)?
En wat bedoel je met:
Streamz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:54:
...
En met enorm traag bedoel ik dan 286 niveau waar Vista op draait. Op notebookreview zag ik nog iemand die dit had.
...
EDIT: Kijk net in het vorige generatie zepto topic en daar lees ik dat n4all stopt en ik kijk nog eens op: http://nl.zepto.com/Information/Contact.aspx en het is veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door zaidoT op 07-02-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:10:
EDIT: Kijk net in het vorige generatie zepto topic en daar lees ik dat n4all stopt en ik kijk nog eens op: http://nl.zepto.com/Information/Contact.aspx en het is veranderd.
N4All is er inderdaad mee gestopt. Ik had gisterenavond mailcontact met ze (met Joep) over de komst van een nieuwe distributeur in NL (Zeptoshop.nl). Joep vertelde me dat ze waarschijnlijk zouden stoppen, en blijkbaar is vandaag het nieuws vanuit DK doorgekomen dat NextGenMobiles het overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officiele bericht:

Zepto heeft na lang beraad besloten een nieuwe distributeur aan te stellen voor de Benelux. Wij hebben altijd een uitstekende relatie met N4all gehad; en zijn hen dankbaar voor het hoge niveau aan service en klantvriendelijkheid die zij ten alle tijden tentoon hebben gespreid. Wij zien het als een uitdaging dit hoge niveau te handhaven, en zien er naar uit via onze nieuwe distributeur onze klanten in de Benelux te beleveren.

BTO en Zepto zijn in dezelfde distributeur gegroeid als twee nieuwe en uitdagende merken in de built-to-order markt in de Benelux. Zepto wil de focus op de Zepto Znotes nog meer opschroeven, dan al via N4all het geval is geweest. De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd.

N4all zal in de toekomst niet langer aansprakelijk zijn voor service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van onze service afspraken, kunnen zich aan onze nieuwe distributeur te wenden.

Met vriendelijke groet,

Zepto Computers A/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er niet rouwig om ben. Het feit dat de site rare veranderingen had in prijzen, foute links en in veel gevallen slechte (of geen!) afhandeling van mails - gaf mij niet erg veel vertrouwen in de professionaliteit van het hele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
*komt er weer dwars doorheen*

Yup, 006 staat erop. Wat ik bedoel is dat het systeem enorm traag is als 'ie vanuit slaapstand weer terugkomt. Zowel beeld als geluid. De muispointer heeft een verraging van enkele seconden. Ook de Windows tune bij het afsluiten stottert en duurt 3 keer langer dan normaal. En zo mooi vind ik die tune niet ;)

Opnieuw opstarten en hij doet 't weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:01:
En over goedkoper, ik heb even gekeken: Scheelde ongeveer €25.
Inderdaad, het is niet eens echt goedkoper. Ik heb even navraag gedaan, en ze werken met dezelfde database (en dus prijzen) als Zepto.nl en Denned.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
[quote]zaidoT schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:21:
[...]

Dan zal het of aan je accu liggen of aan het laad-systeem in de laptop zelf. Ik zou contact opnemen met je leverancier en vragen hoe verder aangezien het in beide gevallen niet zelf op te lossen is.

[...]

Ok, begin toch het laad-systeem te verdenken....

Ik heb de 6 cells accu geplaats en gisteren was de laptop gebruikt zonder netstroom. Gisterennacht de netstroom er weer opgehad om bij te laden. Tot op heden is de accu van 25% opgeladen naar 44%.. Het kan toch niet zijn dat hij meer dan 12 uur erover doet om 19% te laden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet goed nee...... volledig laden moet binnen 2 uur wel gedaan zijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jainoxi: Ik weet niet waar je navraag hebt gedaan en wat je gevraagd hebt maar ik heb vanmorgen en zojuist weer (voor de zekerheid, na jouw post van 11:51) een vergelijking gemaakt maar voor de configuratie die ik op het oog heb ben ik bij zeptoshop.nl toch behoorlijk goedkoper uit dan bij nl.zepto.com.

Het gaat om de volgende configuratie:

6625WD
processor: T9300
geheugen: 2x 2048MB DDR2-667
200GB 7200rpm
Intel wireless 4965AGN
DVD-RW-DL
extra 12 cell batterij
geen OS

bij nl.zepto.com betaal ik 1688,77 en bij zeptoshop.nl betaal ik 1586,50, dat is een verschil van 102,27
Ik heb het een paar keer gechecked maar ik kom telkens op dezelfde bedragen uit.

Ik ga hem zodirect bij zeptoshop.nl bestellen. Ik denk dat ik het telefonisch ga doen om zeker er van te zijn dat het klopt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Zal ik nog even erger maken bij nl.zepto.com heb je niet eens een extra 12-cell accu gekozen maar upgrade van 6 naar 12.

Vergelijk eens even deze contact pagina met de eerste regel onder info op deze pagina. Oeps zelfde bedrijf.

Vraag me af wat Denned gaat doen, ze zijn hun website aan het upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen upgrade van 6 naar 12 cell batterij maar 6 EN 12 cell gekozen bij nl.zepto.com

Ik heb zeptoshop vanavond nog gebeld maar er werd niet opgenomen. Morgen dan maar bellen.
Nextgenmobiles is de distributeur staat er op nl.zepto.com EN zeptoshop. Volgens mij hebben ze dus naast nl.zepto.com ook hun eigen shop.
Och, nou zie ik het.... in het berichtje van CLB van gisteren, officiele bericht van Zepto, staat het zelf:

"De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd"

Ik zal morgen eens vragen hoe het nu allemaal precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb een configuratie via Zepto.nl gemaakt:

Zepto Znote 6324W
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (werkt alleen met Vista)
4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 Original Zepto
200GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
12 Cell Batterij (6xxx series)
6 Cell Batterij (6xxx series)
Intel Pro/Wireless 4965AGN
SAMSUNG DVD-RW DL
AC Adapter 3xxx/6xxx series (extra oplader)
Zepto Sleeve M
24 maanden carry-in garantie
Prijs: € 1676,29 €

Via Zeptoshop heb ik exact dezelfde configuratie gemaakt. Daar kom ik op € 1497,95. Er dus in dit geval iets meer prijsverschil dan ik zelf gedacht had.

Zeptoshop.nl is ongeveer 180 euro goedkoper in mijn geval, en dat is zeker de moeite waard!

[ Voor 16% gewijzigd door jpiscaer op 08-02-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:42:
Heb geen upgrade van 6 naar 12 cell batterij maar 6 EN 12 cell gekozen bij nl.zepto.com

Ik heb zeptoshop vanavond nog gebeld maar er werd niet opgenomen. Morgen dan maar bellen.
Nextgenmobiles is de distributeur staat er op nl.zepto.com EN zeptoshop. Volgens mij hebben ze dus naast nl.zepto.com ook hun eigen shop.
Och, nou zie ik het.... in het berichtje van CLB van gisteren, officiele bericht van Zepto, staat het zelf:

"De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd"

Ik zal morgen eens vragen hoe het nu allemaal precies zit.
Dat is http://www.degreef.nl/

Kijk maar naar de contact informatie :P
http://www.degreef.nl/index.php?fun=tekst&tekst=info
http://www.zeptoshop.nl/index.php?fun=tekst&tekst=info

Ze hebben best een goede shopreview, alleen er zijn er nog niet zo veel reviews geplaatst.

De site is wel een zootje zeg, daar moeten ze echt wat aan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Overigens valt me nu iets op in de startpost:

-800MHz RAM loopt maximaal op 667MHz snelheden, upgrade is dus weggegooid geld!

Waarom is dit? De CPU loopt toch op een FSB van 800? Waarom heeft sneller geheugen geen zin dan? De Zepto winkels bieden ook 800MHz geheugen aan, dus ik ben een beetje in de war. Kan iemand me dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santa Rosa platform ondersteund maar tot 667MHz snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
CLB schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:22:
Santa Rosa platform ondersteund maar tot 667MHz snelheden :)
En Santa Rosa gaat ook niet sneller ondersteunen door een BIOS-update of iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Nee, zal vreemd zijn want het ligt aan de chip waar santa rosa rond is gebouwd: Die ondersteunt een FSB (naar processor) van 800Mhz en de geheugenbaan 667Mhz.

FSB: 200Mhz * 4 = 800Mhz
Memory: 333Mhz * 2 = 667Mhz

Enige voordeel is dat je geheugen wel gegarandeerd op de frequentie loopt bij mij zit het er net onder.

[ Voor 19% gewijzigd door zaidoT op 09-02-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Iemand al opgevallen dat op laptopvideo2go onder de "Release 167 drivers (Laptop branch)" de driver serie 167.59 getagged met Zepto staat?

Ze staan ook op de zepto (o.a. 6224W) ftp...

Overigens gebruik ik nu zelf de 169 (desktop series???) maar ik neem aan dat Zepto zelf wel wat heeft getweaked voor de mobiele gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Heeft iemand al een benchmark gedaan met de 169.61, 171.16 en 173.65?

Want ik hoor dat sommige laptops niet goed werken met de 169.61 (vooral HP's, maar ben benieuwd of Zepto hier ook last van heeft), dat de 171.16 heel erg heet wordt en dat de 173.65 alles veel koeler houdt, en goeie resultaten heeft (met gamen dan, niet met 3dMark06, dat programma is gewoon niet meer te gebruiken omdat het al weer te oud is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Ik had de data gisteren al, was het alleen vergeten te posten :P

versie3dmark061crysis CPU2crysis GPU3
169.043309
169.09341114.90416.734
169.12340714.9214.39
169.13340714.7915.05
169.17340914.8515.04
169.17 + Vista SP1 beta341114.9015.07
169.21 + Vista SP1 beta340314.9115.09
169.25 + Vista SP1 beta340914.8915.00
171.16 + Vista SP1 beta341214.8815.20
vanaf hier Crysis 1.115.1016.00
173.65 + Vista SP1 beta342414.3016.11

1: 1280*854
2: 1280*800 medium (physics and sound high)
3: 1280*800 medium (physics and sound high)
4: afwijkend van de bovengenoemde: 1280*800 medium (physics and sound medium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

is er hier niemand die het vreemd vind dat zo'n High end Laptop uitgerust is met slechts een VGA poort om videosignalen uit te zenden?
Van zo'n Laptop mag je toch verwachten dat er een HDMI of op zijn minst een DVI uitgang op zit?!?
Dit is voor mij echt doorslaggevend om te wachten met het kopen van een laptop.
De niewe asus, acer en dergelijke hebben allemaal DVI of HDMI uitgang, waarom zo'n top laptop dan niet???
VGA is ondertussen wel voort erg achterhaald met de huidige schermen en LCD TV's...
Zeker aangezien deze laptop ook perfect geschikt is om HD films af te spelen op een LCD TV.
Ik vroeg me af wie dit nog meer bezwaarlijk vind...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wacht je toch lekker |:( Is al meerdere malen (met jou) besproken dus... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
zaidoT schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:14:

169.043309
169.09341114.90416.734
169.12340714.9214.39
169.13340714.7915.05
169.17340914.8515.04

thnx voor de stats. Ik neem aan dat je hierbij Vista x86 gebruikt (en de 32bit versie van crysis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
zaidoT schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:14:

169.043309
169.09341114.90416.734
169.12340714.9214.39
169.13340714.7915.05
169.17340914.8515.04

Domme vraag misschien, maar moet ik een speciale driver voor deze mobile videokaart downloaden, of zijn de normale ForceWare drivers goed? Waar halen jullie deze nieuwe versies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
DVI en HDMI zijn het laatste jaar pas erg in opkomst voor de gewone consument, ga maar eens naar de mediamarkt en vraag waarom er op hun kaartjes bij de LCD/TFT computerschermen geen informatie staat welke aansluitingen er op zit (Rede die ik te horen kreeg: Pas twee jaar geleden kwam DVI op voor de consumenten markt=goedkoop genoeg). Ik heb de 4 jaar voordat ik overstapte naar deze laptop al een DVI-aansluiting op mijn desktops (2, die bedoeld waren voor de zakelijk markt) maar er waren toen geen goedkope LCD/TFT.
falcon4ever schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:55:
[...]
thnx voor de stats. Ik neem aan dat je hierbij Vista x86 gebruikt (en de 32bit versie van crysis)?
32-bit
Jainoxi schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:07:
[...]
Domme vraag misschien, maar moet ik een speciale driver voor deze mobile videokaart downloaden, of zijn de normale ForceWare drivers goed? Waar halen jullie deze nieuwe versies vandaan?
Is al x aantal maal voorbij gekomen maar nu ik toch bezig ben: http://www.laptopvideo2go.com/forum/ download de juiste versie van de driver en de modded inf; Unzip; vervang de inf; start setup en je start met installeren; Windows zal ik geval met Vista klagen dat het niet ondertekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:42:
Dan wacht je toch lekker |:( Is al meerdere malen (met jou) besproken dus... :w
Ik weet niet wat voor een irritante *** jij bent, maar omdat je dit topic gestart hebt wil niet zeggen dat je ook maar overal zo dom op moet reageren!
Ik vraag me gewoon af of er nog meer mensen dit als struikelblok zien, en of er eventueel alternatieven zijn!
Ik dacht dat dit een discussie topic was over deze laptops, dus ook dit mag gewoon besproken worden.
dus als je geen nuttige bijdrage aan mijn vraag kan leveren stel ik voor dat je gewoon je mond houd!
ik stel een hele normale vraag en verwacht dus ook gewoon normale antwoorden....

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What the fuck heeft dat nou voor nut... Komen er nog 5 mensen die zeggen: 'Ja jammer' en dan...
Ga je die 5 reacties copy pasten naar Zepto en hopen dat ze er een HDMI-aansluiting in gaan zetten :?

Voor de rest dien ik niet zo aangesproken te worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
N-E-R-D (what's in a name) Je stelt geen normale vraag. Je stelt een overbodige vraag. En meer dan een keer ook nog eens.
Wat wil je hiermee bereiken?

Het zit er niet op. Punt. Wil je DVI/HDMI, koop een ander merk die het wel heeft.
Zoals ieder ander die dit perse wil een ander merk koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
N-E-R-D schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:34:
is er hier niemand die het vreemd vind dat zo'n High end Laptop uitgerust is met slechts een VGA poort om videosignalen uit te zenden?
Van zo'n Laptop mag je toch verwachten dat er een HDMI of op zijn minst een DVI uitgang op zit?!?
Dit is voor mij echt doorslaggevend om te wachten met het kopen van een laptop.
De niewe asus, acer en dergelijke hebben allemaal DVI of HDMI uitgang, waarom zo'n top laptop dan niet???
VGA is ondertussen wel voort erg achterhaald met de huidige schermen en LCD TV's...
Zeker aangezien deze laptop ook perfect geschikt is om HD films af te spelen op een LCD TV.
Ik vroeg me af wie dit nog meer bezwaarlijk vind...
Waarom is het achterhaald? Er zijn nog een heleboel schermen die een vga aansluiting hebben, ook ondersteunen veel schermen nog een analoog signaal over hun dvi aansluiting (DVI-I), je moet niet zo kijken naar D-sub connectoren en DVI of HDMI connectoren. Het enige voordeel van digitaal is eigenlijk dat je een hogere resolutie kan halen dan met analoog. En dat is pas nodig bij schermen van 30" :P

Maar al wil je nou het nieuwste van het nieuwste moet je wachten op displayport. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Modbreak:houden we het weer een beetje centraal en gezellig vanaf hier ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zit er al een tijdje over te denken om een 6625WD te bestellen, maar ik begin nu ondertussen steeds meer verhalen te lezen over vastlopers, crashes en eng knipperende lampjes. Alleen de spontane zelfontbranding ben ik nog niet tegengekomen!

Wat ik me nu echt verschrikkelijk hard afvraag: hoe heet wordt zo'n 6625WD met minimaal een T8100, 4GB en een 7200rpm schijfje? (dat laatste is echt een keiharde eis, 5400 trek ik helaas niet meer).

Ik ben niet van plan om er spellen op te gaan spelen (zelfs geen patience :+), maar er zal wel een hoop 3d gebeuren op gedaan moeten kunnen worden. Daarmee doel ik op het gebruik van programma's als ZBrush, Houdini, Blender, etc. Hoe staat het met de hitte die de grafische kaart afgeeft?

Verder moet er natuurlijk ook nog gerenderd worden, dus de hitte die de CPU afgeeft na een paar uur tot een paar *dagen* 100% stressed is ook niet onbelangrijk..

Is het misschien een vereiste om met deze laptop minstens een koelmatje erbij te halen, of laat ik mij te bang maken door de verhalen?

Verder is de dealer die opeens offline is ook niet echt positief, maar goed. Ik zal me eens inlezen voordat ik daar een oordeel over kan geven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:15:Verder is de dealer die opeens offline is ook niet echt positief, maar goed. Ik zal me eens inlezen voordat ik daar een oordeel over kan geven.
De dealer heeft het meer over de service dan over de performance van de laptops, niet? Als ik de recenties van deze thread doorneem zijn het verder prima laptops. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:37:
[...]

De dealer heeft het meer over de service dan over de performance van de laptops, niet? Als ik de recenties van deze thread doorneem zijn het verder prima laptops. :)
Nee maar wel wat over de service, dat is ook belangrijk.

Wat ik wel goed vind is dat er niet overal van die "void warranty" stickers op zitten :Y)

offtopic:
Welkom @ GoT *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klopt, het lijken prima apparaten te zijn, maar ik kan op het moment even geen extra problemen hebben, dus ik zoek het liefst een dealer op die betrouwbaar is en die garantie ook daadwerkelijk kan geven :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Stukfruit schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:19:
Klopt, het lijken prima apparaten te zijn, maar ik kan op het moment even geen extra problemen hebben, dus ik zoek het liefst een dealer op die betrouwbaar is en die garantie ook daadwerkelijk kan geven :)
Dan is de nieuwe zeptoshop.nl je leverancier. De oude (ondertussen gestopte) leverancier had zijn nadruk minder op service en zekerheid en meer op dozen schuiven liggen. Wat dat betreft zijn we met de nieuwe leverancier (die zowel nl.zepto.nl als zeptoshop.nl heeft), en natuurlijk Denned, een stuk beter af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Even een opmerking over de nvidia vga 167.59 drivers van de zepto FTP.

Op zich werken de drivers prima (in games), maar bij het opstarten van windows blijft het scherm soms zwart (terwijl 't login scherm zou moeten verschijnen).

Dit gebeurt bij mij onder Windows XP SP2 (32 bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:37:
[...]

Dan is de nieuwe zeptoshop.nl je leverancier. De oude (ondertussen gestopte) leverancier had zijn nadruk minder op service en zekerheid en meer op dozen schuiven liggen. Wat dat betreft zijn we met de nieuwe leverancier (die zowel nl.zepto.nl als zeptoshop.nl heeft), en natuurlijk Denned, een stuk beter af!
Precies, heb vorige week m'n zepto laten bestellen bij DenneD. Prima service, alleen hun website is al een aantal dagen down. Had wel verwacht dat hun nieuwe site sneller in de lucht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
falcon4ever schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:50:
Even een opmerking over de nvidia vga 167.59 drivers van de zepto FTP.

Op zich werken de drivers prima (in games), maar bij het opstarten van windows blijft het scherm soms zwart (terwijl 't login scherm zou moeten verschijnen).

Dit gebeurt bij mij onder Windows XP SP2 (32 bit).
Heb ik bij meerdere versies van nvidia gehad (zowel van ftp.zepto.dk als laptopvideo2go.com) maar met de 169.xx en 17x.xx tot nu toe nog geen problemen. Zal zometeen even de resultaten van 173.80 plaatsen ben nu aan het downloaden.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:19:
[...]
Precies, heb vorige week m'n zepto laten bestellen bij DenneD. Prima service, alleen hun website is al een aantal dagen down. Had wel verwacht dat hun nieuwe site sneller in de lucht zou zijn.
Niet echt de meest slimme manier van upgraden van hun website. Zelf zou ik eerst zorgen dat ik het nieuwe gedeelte gereed heb voor ik de oude eraf haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Ik weet het dubbel post :Y

169.043309
169.09341114.90416.734
169.12340714.9214.39
169.13340714.7915.05
169.17340914.8515.04
173.80 + Vista SP1 beta344415.1616.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die scores boven de vista+sp1 beta van xp of vista pre sp1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Allemaal Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb enkele dagen geleden de volgende bestelling gedaan bij Denned:

Znote 6625WD 15.4" WSXGA
Configuratie

Geen besturingssysteem
Keyboard Znotes 6xx5WD US grijs
15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
6 Cell Batterij
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.40 GHz Intel C2 DUO T8300 800MHz 3MB (alleen met Vista)
2GB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM
120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung
Zepto Zpro 300Mbit Wifi Kaart (ABGN)
SAMSUNG DVD-RW DL
Intel® Turbo Memory 1GB

Deze zou als het goed is vrijdag of maandag geleverd moeten worden bij mij.
Na dit forum een beetje doorgelezen te hebben, denk ik dat ik een aantal drivers op een "bizondere" manier moet installeren.
Kan iemand me beknopt vertellen welke drivers, waar geinstalleerd moeten worden voor optimaal game resultaat? (waarom mag er ook bij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je installeert gewoon alle drivers van de bijgeleverde CD/ DVD/ gedownload van 'n FTP

Videokaartdriver vind je op www.laptopvideo2go.com
Je moet dan ook de zogenaamde 'modded .inf' erbij downloaden (staat erbij aangegeven)
Dan pak je de driver uit in een mapje waar dus ook een .inf bestandje in komt te staan...
Je copy pasted de 'modded .inf' in dat mapje en schrijft hem dus over, daarna run je de setup.exe :)

Welke driver je wil gebruiken.. Tsjaa dat kun je zelf wel uitzoeken!? De 169.xx serie is best goed!
Maar zoals je ziet in zaidoT's resultaten doet de 173.80 versie het ook zeer goed, dus dat kan ook!!

@ zaidoT: Die 173.80 geeft dus de beste resultaten! Is die ook te OC'en en heeft die slaapstand?
/me gaat CLB weer eens z'n drivers upgraden van 169.21 naar 173.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Het geeft de beste resultaten van de drivers die ik heb geprobeerd (ik weet niet hoe 171.12/169.38 presteren). En 173.80 is OC-baar en heeft slaapstand.

Heb eergisteren crysis opnieuw uigespeeld (VWO6 en maar 19uur/week school) en ik vond het beduidend soepeler spelen ondanks dat de benchmarks weinig verschil aangeven: Vooral de laatste minuten van het spel was eerst een dia-show, nu ging het redelijk soepel (af en toe een haperingetje bij een explosie maar dat was het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajaa bedankt, morgen maar is updaten dan en wat benches draaien, ben toch dagje vrij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vreemd.

Bij mij waren met de 17x.xx drivers veel games qua FPS niet slecht, maar had ik elke 4 a 5 seconden wel een hickup. Bij Homeworld 2 (mét dikke polygons mod :P) en Lord of the Rings Online was dit vooral merkbaar.

Verwijderd

ik draai momenteel de 173.65 en tot zover niets dan lof over deze driver!
UT3 draaid al veel soepeler dan met de 169 drivers. en ook in COD4 merk je een duidelijk verschil.

Zal na de resultaten van hierboven de .80 ook is proberen,
helaas zit ik niet meer in VWO6 en moet ik morgen eerst nog even aan de bak ;)

wat betreft hitte,
Ik merk wel dat mijn floptop na een tijdje lekker gamen kenmerken van een straalkacheltje gaat vertonen, maar ik heb hem nog nooit zo heet gekregen dat het resulteerde in slechtere prestaties.
Zonder OC's that is.

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:59:
Hmm, vreemd.

Bij mij waren met de 17x.xx drivers veel games qua FPS niet slecht, maar had ik elke 4 a 5 seconden wel een hickup. Bij Homeworld 2 (mét dikke polygons mod :P) en Lord of the Rings Online was dit vooral merkbaar.
Ah, nou hier zit nog zo'n fan... waar kan ik deze vinden? :)

Verwijderd

brinxter schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:52:
Na dit forum een beetje doorgelezen te hebben, denk ik dat ik een aantal drivers op een "bizondere" manier moet installeren.
Werkt het onder Vista niet allemaal dan, of worden er gewoon brakke video drivers meegeleverd?
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:52:
Werkt het onder Vista niet allemaal dan,
of worden er gewoon brakke video drivers meegeleverd?
Hij zegt 'denk' ;) Onder Vista werkt alles perfect en drivers zijn overal vrij verkrijgbaar :)

• jpiscaer
CLB schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:04:
[...]

Hij zegt 'denk' ;) Onder Vista werkt alles perfect en drivers zijn overal vrij verkrijgbaar :)
Sterker nog, zelfs alle drivers voor Vista 64bit staan netjes op de Zepto FTP-site. Dit is uniek, om zo duidelijk en compleet alle drivers op orde te hebben!

EDIT:

Ik heb zojuist een 3DMark '06 testje gedaan op mijn nieuwe Zepto Znote 6324W (T9300,4GB): 3754 punten. Niet slecht!

[ Voor 14% gewijzigd door jpiscaer op 14-02-2008 10:07 ]

• kibje
  • Laatst online: 06-05-2021
En op MIJN nieuwe 6324W (T9300,1GB) haal ik ondanks flink wat geheugen minder toch nog 3626 puntjes :)

Lid van Team Kodi sinds 2013

En dan graag jullie resoluties erbij vermelden ;)

• jpiscaer
kibje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:23:
En op MIJN nieuwe 6324W (T9300,1GB) haal ik ondanks flink wat geheugen minder toch nog 3626 puntjes :)
Niet slecht! Stel je voor dat we de nieuwe 17x driver proberen, wat voor scores we dan hebben >:)
Ik ga nu de 173.80 driver installen en benchen, I will let you know!
Ook al heb ik een schamele T7500, I will beat you all >:)

EDIT: Mwah lukt denk niet, als ik zie dat 'n T9300 al 500 punten meer scoort dan 'n T7500 }:O

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 14-02-2008 10:33 ]

• jpiscaer
CLB schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:31:
En dan graag jullie resoluties erbij vermelden ;)
De resolutie is 1280x800, op Vista 64bit, met driverversie 167.59.
Als je dan ziet dat ik dit scoor:
Driverversie: 169.21
Clock: 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3D Mark score: 3493

en dat op een resolutie van 1280x854, vind ik het eigenlijk maar 'n nihil verschil...? :?

Als je hier kijkt zie dat de proc-score al 500 punten moet schelen..

Maarja ik blaat al een uur dat ik de driver ga updaten en benchen, ga ik NU doen :+

EDIT: 173.80 geinstalleerd, en gebenched, scoort echt weer stuk hoger dan m'n vorige driver!

Videokaartdriver- , Benchmark- en OverClockingtabel CLB
Driver
Clock1
3D Mark '062
UT3 fps3
Crysis fps 4/5/6
101.08
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3329
X7
X
158.45
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3339
X
X
163.44
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3321
25fps
17 / 12fps
167.26
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3483
27fps
18 / 14fps
167.26
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3673
29fps
19 / 14fps
167.26
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3878
30fps
20 / 14ps
167.26
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4007
31fps
22 / 15fps
169.02
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
27fps
18 / 14fps
169.02
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3666
29fps
19 / 14fps
169.02
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3932
30fps
20 / 14ps
169.02
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4146
32fps
22 / 15fps
169.13
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3491
31fps
X
169.13
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4015
33fps
X
169.17
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
32fps
X
169.17
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4147
34fps
X
169.21
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3493
X
X
169.21
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4155
X
X
173.80
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3519
X
X
173.80
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3691
X
X
173.80
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3958
X
X
173.80
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4216
X
X

1 ==> Core Clock/ Shader Clock/ Memory Clock
2 ==> Getest op een resolutie van 1280x854
3 ==> Getest op een resolutie van 1440x900 met object- / worddetail op level 3 (vd 5)
4 ==> Getest op een resolutie van 1280x800 met alle instellingen op medium en AA niet aan
5 ==> 1ste fps is in de jungle/ 2de fps is tijdens gevechten
6 ==> Crysis is op DX9 en op DX10 getest en gaf dezelfde framerates.
Na aandachtig het Crysis topic gelezen te hebben kwam ik erachter dat DX10 pas merkbaar is vanaf 'very high'
instellingen en aangezien ik alles op medium heb staan, heb ik dus helemaal geen DX10 kunnen testen eigenlijk!
7 ==> X = Is niet gebenched, omdat ik deze drivers maanden terug gebruikt heb of de game niet meer heb.

* Test-device:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900/ nVidia GO 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 200GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW/ Integrated BT & Wi-Fi/ Windows Vista Home Premium x86

** Alle tests gedraaid op energieschema 'hoge prestaties'

IK ZAL VANDEWEEK DE TS GRONDIG AANPAKKEN QUA BASISCONFIGURATIES EN DEGELIJKE!

De voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot Zepto Shop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. !

ZODOENDE GAAT ALLES GELINKT WORDEN NAAR:

Afbeeldingslocatie: http://www.zeptoshop.nl/sysimgs/footer3.gif
tel: 073-6312867
fax: 073-6311745
info@zeptoshop.nl
De Vutter 29, 5221 BD
's-Hertogenbosch
Afbeeldingslocatie: http://www.zeptoshop.nl/sysimgs/footer3.gif

Voordelen van Zeptoshop.nl
- Prijzen zijn lager dan via andere sites bv http://nl.zepto.com
- Ze hebben veel laptops op voorraad, zodat de levertijd veel korter is
- Ze hebben als eerste in Nederland een showroom, zodat je de Zepto's kunt zien en testen

[ Voor 101% gewijzigd door CLB op 14-02-2008 13:09 ]

Verwijderd

brinxter schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 05:31:
[...]

Ah, nou hier zit nog zo'n fan... waar kan ik deze vinden? :)
De mod?
www.battlestarmod.com

Drivers?
http://www.laptopvideo2go.com

Ik draai nu de nieuwste zepto drivers die geloof ik eerder in deze topic zijn gelinked. 167.nogwat

Draait iig lekker soepel itt. de 17x.xx drivers

• jpiscaer
CLB schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:37:
IK ZAL VANDEWEEK DE TS GRONDIG AANPAKKEN QUA BASISCONFIGURATIES EN DEGELIJKE!

De voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot Zepto Shop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. !

ZODOENDE GAAT ALLES GELINKT WORDEN NAAR:

[afbeelding]
tel: 073-6312867
fax: 073-6311745
info@zeptoshop.nl
De Vutter 29, 5221 BD
's-Hertogenbosch
[afbeelding]

Voordelen van Zeptoshop.nl
- Prijzen zijn lager dan via andere sites bv http://nl.zepto.com
- Ze hebben veel laptops op voorraad, zodat de levertijd veel korter is
- Ze hebben als eerste in Nederland een showroom, zodat je de Zepto's kunt zien en testen
Ik heb dinsdagmiddag rond 14u m'n laptop besteld. Ik kon de volgende dag, rond 14u, de laptop afhalen. Als ze 't niet zo druk hadden, zou ik 'm al diezelfde dinsdag afgehaald kunnen hebben... 24 uur is dus al lang voor ze :)

Zeptoshop.nl heeft wat mij betreft de afgelopen dagen absoluut pluspunten verdiend: erg goede respons via e-mail / telefoon, goede informatievoorziening, snelle service, goede scherpe prijs, en een leuke babbel bij het ophalen van m'n laptop.
Jainoxi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:45:
De Greef / Zeptoshop.nl heeft wat mij betreft de afgelopen dagen absoluut pluspunten verdiend: erg goede respons via e-mail / telefoon, goede informatievoorziening, snelle service, goede scherpe prijs, en een leuke babbel bij het ophalen van m'n laptop.
Ja zeker heh :) Vrijdag de 22e heb ik een afspraak daar in Den Bosch (wel een eind reizen zeg :9 )
dus we gaan wel is zien hoe of wat.. Ben benieuwd hoe ze de Zepto's daar presenteren aan het publiek.

• jpiscaer
CLB schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Ja zeker heh :) Vrijdag de 22e heb ik een afspraak daar in Den Bosch (wel een eind reizen zeg :9 )
dus we gaan wel is zien hoe of wat.. Ben benieuwd hoe ze de Zepto's daar presenteren aan het publiek.
Er staat een aantal modellen uitgestald op bureau's , met Windows Vista geinstalleerd. Je kan er rusig gaan zitten en gaan spelen met laptops.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.