Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Op het probleem dat windows niet verder wou booten na dat de videodriver was geladen (of dat deze juist werd geladen) na niet, tweede keer deed ie het.CLB schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:55:
Ik las dat er nog wel wat probleempjes waren met 169.25 qua install en dergelijke...
Had dus besloten dat ik 'm nog niet zou installen, maar jij hebt 'm zonder problemen geinstalled?
Service pack 1 Release Candidate (meuk: Microsoft Windows Vista Service Pack 1 RC)offtopic:
Service Pack 1 voor Windows... Is dat net uit? En waar haal ik dat vandaan?
Het witte scherm is toch het POST-screen? Ik heb het over het bewegende balkje met de tekst windows vista welke bij is vervangen door een leuke foto in mijn geval: zelf maken met programma, als je niet zo handig bent of voor de die-hard ik doe alles zelf. Voor vista sp1 rc moest ik dus een beetje combineren tussen deze methodes (voordeel opstart opties zijn weer in het Nederlands).Bootscreen is 't witte scherm waarin je Zepto ziet of niet? En dat kun je veranderen?
Dankje! Even inlezen hoe of wat 't nou precies iszaidoT schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:21:
Service pack 1 Release Candidate (meuk: Microsoft Windows Vista Service Pack 1 RC)

Ahaa wist niet eens dat dat kon joh, ga ik me ook is in inlezen! Dankje[...]
Het witte scherm is toch het POST-screen? Ik heb het over het bewegende balkje met de tekst windows vista welke bij is vervangen door een leuke foto in mijn geval: zelf maken met programma, als je niet zo handig bent of voor de die-hard ik doe alles zelf. Voor vista sp1 rc moest ik dus een beetje combineren tussen deze methodes (voordeel opstart opties zijn weer in het Nederlands).
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het enige wat ik niet standaard heb is de bluetooth driver. want als ik bluesoleil open kan ik daar niets mee.
Als ik ga kijken naar mijn bleutooth apparaat (in bluesoleil) dan vraagt hij welke ik wil gebruiken. usb, uart, pcmcia, bcsp. geen idee wat een ingebouwde bluetooth is??
maar is die ontbrekende driver wel de bleutooth driver?? als ik ga kijke in apparaatbeheer zie ik wel bluetooth moden staan dus het lijkt dat de driver wel geinstalleerd is.
maar wat kan het anders zijn? heb alle drivers voor mijn model laptop van de site gehaald (behalve de grafische driver, die komt van die laptopsite) en geinstalleerd.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
ok idd hij stond niet aan Thx hiervoor.mngm schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:11:
Staat je bluetooth aan? Fn-F2 op 6625WD
Het slechte nieuws is dat er nog steeds een onbekend apparaat is. Ik heb alle drivers van de ftp van zepto geinstalleerd. het irriteerd me een beetje aangezien ik geen idee heb welk apparaat dat is.
iemand nog een tip?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Bij mij was 't onbekende apparaat de touchpad... (ook al werkte hij voor de installatie van de synaptec drivers gewoon). Ik neem aan dat de CIR (handmatig) / FIR drivers ook al zijn geinstalleerd?dread schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:09:
[...]
ok idd hij stond niet aan Thx hiervoor.
Het slechte nieuws is dat er nog steeds een onbekend apparaat is. Ik heb alle drivers van de ftp van zepto geinstalleerd. het irriteerd me een beetje aangezien ik geen idee heb welk apparaat dat is.
iemand nog een tip?
Verwijderd
Voorlopig dus geen service pack voor mij
Heb ik ook gehad de week dat ik de zepto binnen had, heb ik via iemand anders enkele niet-Windows Update patches moeten downloaden.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:40:
om de een of andere reden kan ik niet downloaden van de microsoft website
Voorlopig dus geen service pack voor mij
Als de tekst "evalutie kopie" (verschijnt na de tweede keer opstarten) van je bureaublad wil verwijderen: http://www.mydigitallife....n-watermark-from-desktop/
Verwijderd
Is mijn garantie verlopen als ik mijn laptop open ga schroeven? Ook al is het alleen voor onderhoud?
At0miC
Ondertussen heb ik 'm zelf al opengehad om het RAM, HD en het toetsenbord te vervangen dus...
Verwijderd
beste resolutie: 1280 * 800
Objekt Quality: low
Shadow Quality: low
Shader: medium
Particles: medium
De rest op Very high
de driver die ik gebruik is 169.25 en de 8600 GTS hack
Je speelt zeker op Dx10 (aangezien je anders geen very high hebt behalve als je de truc kent, zie link), zet hem op dx9 levert zo 3 fps op en kijk hier eens onderaan staat deels uitgelegd hoe je very high kunt activeren in dx9. Ik moet er wel bij zeggen ik vond alles op medium al mooi om te zien.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:37:
ik heb een beetje lopen tweaken in crysis om het zo goed mogelijk en zo vlot mogelijk te laten lopen op de znote, dus ik dacht om de resultaten met jullie te delen.
beste resolutie: 1280 * 800
Objekt Quality: low
Shadow Quality: low
Shader: medium
Particles: medium
De rest op Very high
de driver die ik gebruik is 169.25 en de 8600 GTS hack
Verwijderd
ja ik speel het in dx10, ik ga niks meer aan mijn instellingen veranderen 2 uur tweeken vind ik wel genoeg, nu is het tijd om hem opnieuw uit te spelen
Heb Crysis niet meer op mn laptop (de demo dan) en even geen geld voor de full game!Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:02:
en draait Crysis net zo lekker bij de rest als bij mij met deze settings?
Nog even wat Zepto 6225WD foto'tjes n vergelijking met de 7" [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Foto's zijn van mark_vb

[ Voor 75% gewijzigd door Thandor op 19-12-2007 01:17 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als je even de CPU en GPU bench draait kunnen we je het misschien zeggen, aangezien de fps nog al erg van je speelstijl afhangt (vooral granaten in hutjes gooien haalt bij mij de fps redelijk omlaag) en met die benchmarks weet je ten minste zeker dat het iedere keer gelijk is. (Ter informatie: benchmarks bevinden zich in de installatiemap\bin32\ of installatiemap\bin64\)Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:02:
en draait Crysis net zo lekker bij de rest als bij mij met deze settings?
Verwijderd
net even de benches gedaan CPU: 25 fps gemiddeld, GPU 22 fps gemiddeld.zaidoT schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:50:
[...]
Als je even de CPU en GPU bench draait kunnen we je het misschien zeggen, aangezien de fps nog al erg van je speelstijl afhangt (vooral granaten in hutjes gooien haalt bij mij de fps redelijk omlaag) en met die benchmarks weet je ten minste zeker dat het iedere keer gelijk is. (Ter informatie: benchmarks bevinden zich in de installatiemap\bin32\ of installatiemap\bin64\)
ik moet wel zeggen dat het wel lekker speelt, met fraps krijg ik een fps rond de 29, 30
Speciaal in de zin van de processor die erin zit

en zal gelijk wat 6625WD vs 6224W foto'tjes maken, altijd leuk om ze naast elkaar te zien
Verwijderd
Als ze er nou ook gelijk een 'speciale' videokaart indoen ( if u know what i meanCLB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:08:
Morgen krijg ik een 'speciale' Zepto Znote 6625WD om 'n paar daagjes te testen![]()
Speciaal in de zin van de processor die erin zit.. Zal 'm eens grondig gaan proberen
en zal gelijk wat 6625WD vs 6224W foto'tjes maken, altijd leuk om ze naast elkaar te zien
Ik begrijp wat je bedoeltVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:52:
Als ze er nou ook gelijk een 'speciale' videokaart indoen ( if u know what i mean)
Er zit echt 'n freaky processor in haha, namelijk eentje van dit genre:
nieuws: 'Intel introduceert mobiele Penryns op 6 januari'

Als 't goed is ben ik de eerste in NL die er eentje mag testen haha

Voor de rest ben ik nogal sceptisch en toch ook wel benieuwd...
Mag geen concrete benches gaan posten en dergelijke of foto's van de processor zelf..
Stond opeens een zeer leuk emailtje in m'n inboxVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:43:
hoe krijg je dat vor elkaar CLB
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 21-12-2007 18:08 ]
Goh, iets te lang aan het zoeken geweest naar het juiste nummer.
[ Voor 11% gewijzigd door zaidoT op 21-12-2007 18:06 ]
Verwijderd
CLB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:03:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeltMaar daar heb ik niks over gehoord nog...
Er zit echt 'n freaky processor in haha, namelijk eentje van dit genre:
nieuws: 'Intel introduceert mobiele Penryns op 6 januari'![]()
Als 't goed is ben ik de eerste in NL die er eentje mag testen haha![]()
Voor de rest ben ik nogal sceptisch en toch ook wel benieuwd...
Mag geen concrete benches gaan posten en dergelijke of foto's van de processor zelf..![]()
[...]
Misschien zit er wel een X9000 in en sturen ze je hem nu op zodat je buiten kunt gaan zitten om hem te koelen![]()
Stond opeens een zeer leuk emailtje in m'n inbox
En al leuke benchmarks (3dmark) gedraaid? Als je even zegt welke versie je daarvan draait, kijk ik ook wel even op ik ze kan draaien op een T7300 als vergelijking.
Als relatief t.o.v. je T7500.CLB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:03:
[...]
...
Mag geen concrete benches gaan posten en dergelijke of foto's van de processor zelf..![]()
...
[ Voor 31% gewijzigd door zaidoT op 22-12-2007 13:23 ]
Mag wel zeggen: "Yeeeeh performance is echt onwijs omhoog gegaan tov 'n T7500" and so on..
En als je dat ook niet mag zeggen kan je dan de test gegevens bewaren tot zepto wel officeel die processor uitlevert?
Verwijderd
Op Vista 32 Bit werkte mijn CD-rom drive zonder problemen, op 64bit geeft ie een probleem met de drivers (ik probeer nochtans de generische windowsdrivers te installeren, ook op Internet vindt ie niks... Bij apparaatbeheer staat er een gele driehoek met uitroepteken naast mijn drive).
Iemand die al gelijkaardige problemen gehad heeft met deze Optiarc drive? Vooral: iemand die een eventuele oplossing kent?
Verwijderd
Dat ga ik wel voor je testenzaidoT schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:10:
Laten we het dan anders vragen: draait CPU-test van 3dmark06 nu beduidend soepeler of schokt het nog steeds?
En als je dat ook niet mag zeggen kan je dan de test gegevens bewaren tot zepto wel officeel die processor uitlevert?
Ik hoop dan toch echt dat ze 'm morgen afleveren (moet wel werken

gisteren een beamer aan de laptop gehangen voor een lange LOTR sesie. kreeg met geen mogelijkheid voor elkaar dat het signaal via de vga poort ging. uiteindelijk opgelost door met de video uiten de kwaliteit was acceptabel.
dus ik nu eve geprobeerd een extern schem aa de laptop te hangen. weer geen beeld. gespeeld met de fn F4 toest en op het gegven moment wordt het scherm van de laptop wel zwart. Dus de laptop geeft het signaal wel direct door naar de externe monito maar daar blijft hij zeggen dt er geen signaal is. Ook bij instellingen geprobeerd om het buraublad uit te breiden naar het ander scherm. werkt niet.
Mis ik hier iets of is er iets aan de hand met de vga poort van de laptop?
Je kan het eens proberen via NVidia-configuratiescherm==> meerdere beeldschermen installeren. Ik heb het ook al eens gehad dat mijn externe monitor niet werd gepakt en geactiveerd via Fn+F4 (uitvoer was toen via S-video zonder verklaarbare reden zag ik daar).dread schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:08:
...
Mis ik hier iets of is er iets aan de hand met de vga poort van de laptop?
Heb even de advanced versie van PCmark vantage gedraaid op 1280*960 (standaard draait op 1024*768):
PCMarkSuite 2700 PCMarks
Memories Suite 1686
TV and Movies Suite 2224
Gaming Suite 2348
Music Suite 2727
Communications Suite 2842
Productivity Suite 2206
HDD Test Suite 2048
T7300 kan onderdeel TV&movie net niet aan, geluid schokt een beetje bij Picture in Picture.
Ik heb een extreem vreemd probleem met de netwerkkaart in mijn 6625WD. Hij functioneert maar op een zeeer beperkt aantal switches. Op een Linksys WRT54G doet hij het, op 6 andere die ik geprobeerd heb doet hij het niet.
Er gaan op de switches geen lampjes branden, tevens op de laptop ook niet. Al verschillende kabels geprobeerd (Zowel cross als straight).
Ik heb hem al bij N4ALL aangemeld als RMA, maar ik vind het heeel vreemd. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
(Het is ook heel irritant, is maar gokken of ik ergens netwerk heb op niet

Problemen met externe schermen en netwerken ken ik niet.. dus ook helaasch geen oplossingen!
Nog 'n probleem... Ik mag games uitzoeken op www.gamepluim.nl, maarja wat wil ik nou...
[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 24-12-2007 13:06 ]

Pics komen waarschijnlijk morgen.. Wel zo leuk om 'n beetje kerst te vieren!!
Zal hier m'n bevindingen bijhouden en denk ook dat ik 'n Penryn-topicje ga starten
Tevens heb ik 'n topicje gestart op NoteBookReview.com
Zal ook even wat foto's maken van:
6625WD vs 6224W
6 cells vs 12 cells accu
Batterijduurvraagje 6625WD:
Hoe lang kan de 6 cells batterij mee, met de instellingen:
Brightness op hoogste niveau, energiebeheerschem: energiebesparend! (en welke proc heb je!?)
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-12-2007 18:42 ]
Verwijderd
Tijdens internetten haal ik er ietsje meer dan 2 uur uit.
Valt me trouwens op dat mijn accu steeds beter lijkt te worden....
iemand dat gevoel ook? (niet dat ik klaag natuurlijk
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Even voor de duidelijkheid je hebt XP SP3 RC geinstalleerd dus niet de final en dan is er altijd een kans dat het niet werkt omdat de drivers er niet voor beschikbaar zijn.chriroz schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:56:
Ik heb net XP sp3 geïnstalleerd o................
Ik denk eigenlijk eerder dat het ligt aan het feit dat vista, beter met de energie op gaat dan aan het begin (eerder terugklokken, etc.).Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:53:
...
iemand dat gevoel ook? (niet dat ik klaag natuurlijk)
Heb trouwens een nieuw speeltje in gedachten om te kopen, prijs valt wel heel erg mee in vergelijking tot mijn zepto (2000+): nieuwe dslr-camera.(850+)
[ Voor 9% gewijzigd door zaidoT op 24-12-2007 19:04 ]
Dat gevoel heb ik ook ja... Don't complain eitherVerwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:53:
Valt me trouwens op dat mijn accu steeds beter lijkt te worden....
iemand dat gevoel ook? (niet dat ik klaag natuurlijk)
Die 12 cells accu is trouwens wel 'n bakbeest zeg

En dat komt echt niet door de speakertjes aangezien die makkelijk bij de 'buttons' hadden gekund
Mwah ik ben zo gewend aan m'n Znote'je 6224W dat ik nog wel meer 6625WD nadelen kan opnoemen:
- Hij is een stuk zwaarder! Heb ze nog niet gewogen met allebei 'n 6 cells maar scheelt echt 'n stuk!
Dan kun je denk hmm wat is nou 350 gram (staat in TS), maar ik vind 'm 'n stuk zwaarder en logger!
- Het scherm is erg erg mooi qua pixels en de glare laag stoort me ook minder dan ik had gedacht
(m'n vorige Zepto Znote 6214W had ook 'n glare schem) maar die brightness, pfff... Als die op z'n laagste stand zat ben ik nog totaal verlicht en moet ik nog steeds met m'n ogen knijpen om goed te werken...
- Hij heeft 4 USB-poorten, onwijs leuk, maar het zijn er 2 x 2 waarmee ik bedoel dat ze gewoon direct onder/naast elkaar zitten en aangezien vele USB-sticks en troep wel dikker/breder zijn vind ik dat ergnomisch niet erg handigjes. Op m'n huidige laptop zitten er ook 4, maar dan wel 1, 1 en 2 onder elkaar, stukje beter! 1 aan de linkerkant, 1 aan de rechterkant en 2 aan de achterkant.
- Ik merk echt grote toetsenbordflex moet ik zeggen en vind 't toetsenbordje niet echt onwijs goed typen. Mis best wel veel aanslagen, die ik niet mis op m'n 6224W. Of dat ligt aan de assemblage of aan het toetsenbordje van de 6625WD zelf weet ik niet. Ik weet wel als ik dat altijd zou hebben ik 'm terug zou sturen om 't toetsenbordje er nieuw in te laten zetten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Touchpad moet ik momenteel iets meer gebruiken, aangezien ik geen muis meer over heb, maar wat 'n drama is dat zeg

- Het kan aan mij liggen, maar vind het nogal raar dat er geen F-knoppen zijn die samen met de FN-knoppen het volume kunnen regelen!? Het is toch 'n multimedialaptopje met z'n MM-buttons, maar geluidsniveau is niet zo 1,2,3 te wijzigen? Ik kan er ook overheen gekeken hebben hoor, dus...
EDIT: Overheen gekeken dus! Volumeknoppen zitten aan de rechterkant van de laptop!
- Designpuntjes die ik niet echt mooi vind:
- Schuifje om de laptop te openen zit aan de rechterkant van de laptop
- De gaatjes waar de schuifjes invallen zijn imho echt 'grote gaten'
- Ik vind 't jammer dat er maar 3 ledjes op de voorkant zitten die ook nog is onbelangrijk zijn (imho)
- En dat die andere wel belangrijke ledjes onder je scherm zitten te knipperen
- Grote zilveren muisbuttons onder de touchpad
- Grote logge knopjes voor internet/email/P1/P2
- Randje om het scherm vind ik erg dun
- Multimediabuttons vind ik echt heel slick! Werken easy peasy met WMP en functioneren perfect!
Aangezien ik veel muziek luister op m'n laptop vind ik zulke buttons erg handig!
- Scrollfunctie op het touchpad is wel erg relaxed als je met het touchpad werkt!
- Webcam vind ik altijd wel 'n leuke feature..
Maar deze paar puntjes zorgen er niet voor dat ik m'n 6224W'tje zou om willen ruilen!
- Mediabuttonfuncties heb ik bij m'n 6224W toegewezen aan m'n internet/email/P1/P2 button
- Ik werk toch altijd met 'n muis dus een scrollfunctie op de touchpad zelf is niet echt nodig
- Webcam is een 'leuke' feature, geen 'noodzakelijke' Had 'm er liever wel op gehad, maarja pech
- Designpuntjes die me wel aanspreken:
- Toetsenbordkleur past wel mooi bij de zilveren accenten
- Aan/uit button is wel erg strak en geeft mooi licht
Verwijderd
kan je ook gebruiken als hij dichtgeklapt is, vele malen handiger dan "Fn-volume"
-Zelf heb ik geen last van toetsenbord, dus komt misschien door de montage.
-De 6224 is toch wel fijn klein om het maar zo te noemen!
Scherm ziet er niet storend veel kleiner uit, terwijl je dus toch een kleinere en lichtere behuizing hebt, nice!
-Bureaublad achtergrond vand e 6224 is ook mooier
Desondanks nog altijd tevreden met mijn keuze ^^
Didn't know that! Even gucken! Als die dicht zit en muziek luisteren... hmmVerwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:17:
-Je weet dat de 6625 aan de rechter zijkant gewoon volume knoppen heeft?
kan je ook gebruiken als hij dichtgeklapt is, vele malen handiger dan "Fn-volume"
Google @ Tanja Kewitsch-Bureaublad achtergrond vand e 6224 is ook mooier
And I've made that wallpaper myself:

(click for the 1440x900 version)
Dat zou ik ook zeker zijn, zeer mooi product!Desondanks nog altijd tevreden met mijn keuze ^^
Die glare mis ik dus op mijn gewone 22" Acer-scherm, vind de kleuren zelf ook beter.
Als je een laptop koopt dan doe je dat eigenlijk niet om veel USB-apparaten er aan te hangen want omdat los te halen ben je echt te veel tijd kwijt: koop dan een dockingstation.
Toetsenbord voelt wat zwaarder aan (ik vergelijk het nu met de Toshiba's (iets A2) van school) maar ik heb liever een toetsenbord waar ik even mijn vingers op kan laten rusten dan dat je er gelijk toetsenaanslagen produceert.
Voor het touchpad moet je echt de drivers installeren anders ben je echt te veel aan het muizen, ik haal net niet één scherm met de gewone drivers (scheelt iets van 50-60 pixels).
Volume knoppen zitten aan de rechterzjde voor de mic/koptelefoon-aansluitingen.
Dat is hetzelfde als jij de toetsenbordkleur een nadeel vindt en ik niet.. En ik zei zwaarderzaidoT schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:33:
Zwaar is ook een relatief begrip,
Ik heb niks gezegd over de glare waaraan ik me stoor heh...Die glare mis ik dus op mijn gewone 22" Acer-scherm, vind de kleuren zelf ook beter.
Van een 120,- extra... Als ik 'n laptop koop heb ik 'n muis nodig.. dat zijn nog vaak USB'ers..Als je een laptop koopt dan doe je dat eigenlijk niet om veel USB-apparaten er aan te hangen want omdat los te halen ben je echt te veel tijd kwijt: koop dan een dockingstation.
Als ik even wat files moet oversturen doe ik dat dmv 'n USB-stickje of 'n externe HD enzovoort..
Dat heb ik ook niet gezegd heh...Toetsenbord voelt wat zwaarder aan (ik vergelijk het nu met de Toshiba's (iets A2) van school) maar ik heb liever een toetsenbord waar ik even mijn vingers op kan laten rusten dan dat je er gelijk toetsenaanslagen produceert.
Dat zou kunnen dan... Raar dat m'n eigen Zepto'tje zonder speciale driver gewoon goed kan touchpaddenVoor het touchpad moet je echt de drivers installeren anders ben je echt te veel aan het muizen, ik haal net niet één scherm met de gewone drivers (scheelt iets van 50-60 pixels).
Dat was idd al gezegd en heb ik ook al veranderdVolume knoppen zitten aan de rechterzjde voor de mic/koptelefoon-aansluitingen.
En al met al zijn het gewoon m'n ervaringen van deze 2 laptops.. waar bij mij uitkomt dat ik blijer zou zijn (en ook ben omdat ik hem heb) met 'n 6224W'ertje... Het is geen statement van KOOP DE 6224W
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 25-12-2007 19:52 ]
Ik weet dat je zwaarder schreef maar ik doelde meer op de combinatie "zwaarder en logger" terwijl het gewicht ongeveer 15% scheelt en dat je verschil alleen merkt als je een slechte tas gebruikt om hem te dragen.CLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:49:
[...]
Dat is hetzelfde als jij de toetsenbordkleur een nadeel vindt en ik niet.. En ik zei zwaarder
CLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:20:
...
- Het scherm is erg erg mooi qua pixels en de glare laag stoort me ook minder dan ik had gedacht
(m'n vorige Zepto Znote 6214W had ook 'n glare schem) maar die brightness, pfff... Als die op z'n laagste stand zat ben ik nog totaal verlicht en moet ik nog steeds met m'n ogen knijpen om goed te werken...
Laat ik even mij zin aanpassen: Die glare mis ik dus op mijn gewone 22" Acer-scherm, ik vind de kleuren van een scherm met glare zelfs ook beter en het voordeel is je ziet het als iemand je besluipt....
Ik heb niks gezegd over de glare waaraan ik me stoor heh...
...
- Ik merk echt grote toetsenbordflex moet ik zeggen en vind 't toetsenbordje niet echt onwijs goed typen. Mis best wel veel aanslagen, die ik niet mis op m'n 6224W. Of dat ligt aan de assemblage of aan het toetsenbordje van de 6625WD zelf weet ik niet. Ik weet wel als ik dat altijd zou hebben ik 'm terug zou sturen om 't toetsenbordje er nieuw in te laten zetten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
...
Ik zelf mis dus ook aanslagen als ik wissel tussen mijn eigen volledige toetsenbord (een ergonomisch toetsenbord met heel erg lichte toetsaanslagen) en de zepto (je moet echt doorduwen in vergelijking tot mijn gewone toetsenbord)....
Dat heb ik ook niet gezegd heh...
Ik was vergeten op verstuur te drukkenDat was idd al gezegd en heb ik ook al veranderd

Weet ik ook wel, ik heb al bij twee mensen de veel te dure apple's uit hun hoofd proberen te praten door ze een 6224W/6625WD aan te raden hoewel het tot nu toe maar bij één is gelukt (maar die is toen voor een ASUS gegaan die een paar euro goedkoper was, verzendkosten).En al met al zijn het gewoon m'n ervaringen van deze 2 laptops.. waar bij mij uitkomt dat ik blijer zou zijn (en ook ben omdat ik hem heb) met 'n 6224W'ertje... Het is geen statement van KOOP DE 6224W
Als ik even m'n 6224W'tje moet pakken van tafel om naar de bank mee te nemen is dat niks..zaidoT schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:41:
Ik weet dat je zwaarder schreef maar ik doelde meer op de combinatie "zwaarder en logger" terwijl het gewicht ongeveer 15% scheelt en dat je verschil alleen merkt als je een slechte tas gebruikt om hem te dragen.
Als ik even die 6625WD pak moet ik 'm toch echt wel steviger gaan vasthouden hoor
Ik zal ze is wegen, maar kon gisteren onze keukenweegschaal nergens meer vinden!!
Toen ik van glare naar mat ging ging er een wereld voor me open.. Waarom had ik in godsnaam een glare scherm gehad... Ik wist dat de 6625WD weer een glare scherm had, dus wist bijna zeker dat ik het irritant ging vinden, maar dat was absoluut niet zo! Staat idd 'stoor me minder' verkeerde woorkeuze![...]
Laat ik even mij zin aanpassen: Die glare mis ik dus op mijn gewone 22" Acer-scherm, ik vind de kleuren van een scherm met glare zelfs ook beter en het voordeel is je ziet het als iemand je besluipt.
Toetsenbordflex houdt bij mij in dat ik een toets gewoon goed induw en hij dan toch weer naar boven bumpt! M'n eigen toetsenbord moet ik ook echt elke toets ver naar beneden pushen, maar daar mis ik werkelijk geen 1 aanslag. Bij m'n 6224W mis ik er misschien 1 op de 1000, bij de 6625WD misschien 1 op de 100 als het niet meer is...[...]
Ik zelf mis dus ook aanslagen als ik wissel tussen mijn eigen volledige toetsenbord (een ergonomisch toetsenbord met heel erg lichte toetsaanslagen) en de zepto (je moet echt doorduwen in vergelijking tot mijn gewone toetsenbord).
Dacht ik al[...]
Ik was vergeten op verstuur te drukken![]()
en zag pas bij het afsluiten dat er nog een tabblad reageer open stond.
Daarom[...]
Weet ik ook wel, ik heb al bij twee mensen de veel te dure apple's uit hun hoofd proberen te praten door ze een 6224W/6625WD aan te raden hoewel het tot nu toe maar bij één is gelukt (maar die is toen voor een ASUS gegaan die een paar euro goedkoper was, verzendkosten).
Jij gebruikt misschien weer andere applicaties waarbij 1680x1050 weer minimaal is dus zodoende...
Ligt ook een beetje aan welk spel. CoD4 draait echt geweldig als je overclockt en alles op zijn hoogst zet (zo ver dat kan) en dan op 1680x1050. En dan heb jij een van die nieuwe CPU's, daar wordt het alleen maar beter op.[b]CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:27:
DaaromHet voornaamste verschil is het scherm en aangezien je toch niet full kan gamen op 1680x1050 heb ik voor mezelf ook besloten dat 14,1" met 1280x800 en daarna 1440x900 genoeg was!
Jij gebruikt misschien weer andere applicaties waarbij 1680x1050 weer minimaal is dus zodoende...
Maar ja, jammer dat je verder niks erover mag zeggen. Want alleen maar "hij is vele malen beter" wordt ik ook niet veel wijzer van. Zeker aangezien jij al graag een spel speelt met 20FPS, en ik dat niet aan kan zien.
Gewicht van de Zepto Znote 6224W icm 6 cells/ 12 cells accu | |
6 cells accu | 300 gram |
12 cells accu | 600 gram |
Laptop icm 6 cells accu | 2400 gram |
Laptop icm 12 cells accu | 2700 gram |
[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 26-12-2007 20:22 ]
Ah, mooi.. Ik heb hier namelijk ook de 6625WD gehaald voor mijn oom en die was ook niet te spreken over het toetsenbord.. hij miste ook veel aanslagen. Ik hoop dat hier dus een gratis repair komt met een degelijker toetsenbord!CLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:20:
- Ik merk echt grote toetsenbordflex moet ik zeggen en vind 't toetsenbordje niet echt onwijs goed typen. Mis best wel veel aanslagen, die ik niet mis op m'n 6224W. Of dat ligt aan de assemblage of aan het toetsenbordje van de 6625WD zelf weet ik niet. Ik weet wel als ik dat altijd zou hebben ik 'm
Pc: Geen :(
Verwijderd
http://www.hardware.info/...laptops_van_Zepto_getest/
Verwijderd
de fps zijn in orde, maar het volledige spel lijkt om de seconde een klein
beetje in slow motion te gaan, bij need for speed most wanted heb je daardoor
dus geen snelheidsgevoel, het lijkt alsof je soms door siroop moet rijden
bij COD4 heb ik dat ook. Heb al andere NVIDIA drivers geprobeerd maar dit haalt
dus niet uit. Kan dit ook aan de CPU liggen?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of uitzoeken waaraan dit ligt?
Heb je wel gecheckt of de powermizer aanstaat? (nvidia control panel)Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:12:
ik ondervind een probleem bij verschillende games op mn 6224 T7500 2GB Ram (winxp sp2) :
Verwijderd
dit staat enabledfalcon4ever schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:25:
[...]
Heb je wel gecheckt of de powermizer aanstaat? (nvidia control panel)
Het is in ieder geval niet je processor aangezien ik Most Wanted nog heb uitgespeeld op mijn desktop met Pentium 4, maar ik weet wel wat je bedoeld aangezien ik daar ook last van had zowel op mijn desktop als mijn 6625WD met T7300. Op mijn desktop bleek de software voor de draadloze accespoint de schuldige te zijn maar ik heb de oplossing nooit gevonden voor de zepto (interesseerde me ook niet aangezien eigenlijk de fps alleen maar wou vergelijken en ik het spel al uit had).Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:12:
ik ondervind een probleem bij verschillende games op mn 6224 T7500 2GB Ram (winxp sp2) :
Mogelijke oplossingen: afsluiten van software, uitschakelen wifi?
Leuke stukjes wel! Komen in de TSabusimbal schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:16:
Kleine review op hardware.info van de 6324W en de 6625WD.
http://www.hardware.info/...laptops_van_Zepto_getest/
@ scartus:
- Gamen op netstroom
- Welke videokaartdrivers gebruik je
- Energiebeheerschema op 'hoge prestaties'
Verwijderd
zaidoT schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:31:
[...]
Het is in ieder geval niet je processor aangezien ik Most Wanted nog heb uitgespeeld op mijn desktop met Pentium 4, maar ik weet wel wat je bedoeld aangezien ik daar ook last van had zowel op mijn desktop als mijn 6625WD met T7300. Op mijn desktop bleek de software voor de draadloze accespoint de schuldige te zijn maar ik heb de oplossing nooit gevonden voor de zepto (interesseerde me ook niet aangezien eigenlijk de fps alleen maar wou vergelijken en ik het spel al uit had).
Mogelijke oplossingen: afsluiten van software, uitschakelen wifi?
- uitschakelen wifi hielp nietCLB schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:34:
[...]
Leuke stukjes wel! Komen in de TS![]()
@ scartus:
- Gamen op netstroom
- Welke videokaartdrivers gebruik je
- Energiebeheerschema op 'hoge prestaties'
- veel software draai ik niet terwijl ik game (buiten msn, gmail notifier, nod32,...)
uitschakelen hiervan helpt niet
- gamen doe ik met de adapter
- gebruik de drivers van laptopvideo2go, nu v169.28 XP 32bit |(maar met vorige versies had ik het ook)
- energiebeheerschema staat in windows op Laptop (voor uitschakelen schijven enz.)
hoge prestaties vind ik niet terug. Notebook hardware control staat op max performance, uitschakelen van de software heb ik ook geprobeerd.
alvast bedankt voor de hulp, iemand nog tips? Aan de hardeschijf kan het toch niet liggen?
Is er een bepaald benchprogramma dat ik zou kunnen laten lopen?
die zou ik dus uitzetten...
Stel 'm dus in op:
[x] Not manage my power consumption (Disable Powermizer)
en ook het vinkje van "Extend battery charge by using less power for the display" verwijderen..
Verwijderd
het maakt helaas niet veel uit bij het aan of uit vinken hiervanfalcon4ever schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:17:
[...]
die zou ik dus uitzetten...
Stel 'm dus in op:
[x] Not manage my power consumption (Disable Powermizer)
en ook het vinkje van "Extend battery charge by using less power for the display" verwijderen..
fn+F4 drukken gaat het lcd scherm 1 sec op zwart, maar voor de rest niks
Nvidia-configuratie scherm (rechtermuisknop op bureaublad)==> meerdere beeldschermen installeren.sander817 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:02:
weet iemand hoe je de s-video aan de praat krijgt?
fn+F4 drukken gaat het lcd scherm 1 sec op zwart, maar voor de rest niks
EDIT: Kan 't plaatje van bijgeleverde accesoires niet zo 1,2,3 vinden.. Als iemand 'm vind, gooi ik 'm in de TS!
[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 31-12-2007 19:17 ]
Zien we de knop "Mijn Beeldscherm wordt niet in de lijst weergegeven" niet staan?sander817 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:53:
ik zie daar alleen maar "gebruik slechts 1 beeldscherm (standaard)"
Weet iemand hoe je een batterij moet bewaren...
Half opgeladen, helemaal opgeladen of helemaal leeg..?
Donkere ruimte, in plastic, in de koelkast, in 'n laadje?
Storage Temperature | 40% Charge | 100% Charge |
0 °C (32 °F) | 2% loss after 1 year | 6% loss after 1 year |
25 °C (77 °F) | 4% loss after 1 year | 20% loss after 1 year |
40 °C (104 °F) | 15% loss after 1 year | 35% loss after 1 year |
60 °C (140 °F) | 25% loss after 1 year | 40% loss after 3 months |
Source: BatteryUniversity.com[13]
Tabel zelf van wikipedia.
Zelf bewaar ik de ene accu half opgeladen in de koelkast (als ik een tweede accu nodig heb laad ik hem even op) terwijl de andere accu in de laptop zit als back-up (tot dat de temperaturen boven de 25 graden komen dat gaat die ook de koelkast in). Af en toe even om wisselen en ze kunnen allebei nog ergens tussen de 100.2% - 100.3% capaciteit als ze volledig zijn opgeladen (RM-clock). Vriezer kan ook maar dan moet je oppassen dat je niet te laag gaat (zou iets stuk kunnen gaan, maar wat?).
Wat ik echt moet af raden is accu's in een warme ruimte te laten liggen terwijl ze volledig zijn opgeladen (de accu's van mijn (ouders hun) huidige digitale fotocamera liggen al 2.5 half jaar lang bijna altijd volledig opgeladen in de woonkamer waar de temperatuur gemiddeld 25 graden is, die houden het nu geen uur meer uit als ik op volle snelheid fotografeer. Gelukkig heb ik overmorgen mijn nieuwe dslr-camera met nieuwe accu's.)
Waar kan ik vinden hoe goed die nog is dan? Ik kan alleen de huidige stand van zaken zien..?
Remaining capacity: 88398 mWh (96,1%)
Discharge rate: 34106 mWh
Designed capacity: 91973 mWh
Full charged capacity: 91973 mWh
EDIT: O dan moet die natuurlijk helemaal fully charged zijn
M'n eigen 6 cells is dan 100,3%, beste shit dus
Dus gewoon even met 40%/50% in de koelkast gooien will do the trick
EDIT: Wat moet ik hier van denken?

[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 02-01-2008 14:33 ]
Hoewel het blijft natuurlijk dom dat het verkeerd voor weergegeven.
[ Voor 11% gewijzigd door zaidoT op 02-01-2008 17:49 ]
Verwijderd
wanneer komt een nieuw model van zepto uit met de nieuwe processors?
Wat denk je ervan om dat zelf uit te gaan zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:09:
wat is het verschil tussen zepto en BTO?

ABN?ik zag dat ze dezelfde verkoper hebben en dat BTO geassembleerd wordt. toevallig met zepto??
Nieuwe processoren komen binnenkort. nieuwe modellen rond mei 2008wanneer komt een nieuw model van zepto uit met de nieuwe processors?
Hehe, ja dat verwacht ik idd wel. Afwachten dan maar.
- In high mode (gaming) werd de temperatuur van de Penryn nooit hoger dan 95 graden!Pindanoot schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:06:
Raar die temperatuur van de Penryn in de 6625WD...95 graden?! Mijn CPU is 73 graden met gamen, en mijn overgeclockte GPU komt nooit boven de 83 graden uit. Dan vind ik 95 toch wel een beetje hoog.
NotebookHardwareControl waarschuwt me als de processor de 95 graden bereikt (tijdens gamen)
Die waarschuwing (en een automatische shutdown) krijg ik al binnen 10 minuutjes gamen op m'n 6224W'tje... Als ik game met de laptop icm de Penryn processor heb ik dit nooit meegemaakt!
Hè? Je zegt dat in In high mode (gaming) werd de temperatuur van de Penryn nooit hoger dan 95 graden! Dus je zegt dat de temperatuur nooit hoger wordt dan 95 graden. Een paar regels later zeg je dat je dit nog nooit hebt mee gemaakt. Je spreek jezelf tegen in een alinea? Dus wat zijn nou de goede temperaturen van de Penryn tijdens gamen? Ongeveer 95 graden zoals je eerst zei. Of ligt hij rond de 70 graden zoals alle andere 6625WD's?CLB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:41:
[...]
- In high mode (gaming) werd de temperatuur van de Penryn nooit hoger dan 95 graden!
NotebookHardwareControl waarschuwt me als de processor de 95 graden bereikt (tijdens gamen)
Die waarschuwing (en een automatische shutdown) krijg ik al binnen 10 minuutjes gamen op m'n 6224W'tje... Als ik game met de laptop icm de Penryn processor heb ik dit nooit meegemaakt!

Enkele vragen: Omdat zepto.nl nog geen T9300 beschikbaar is keek ik effe naar die van duitsland. Fijn krijg je daar nog eens korting van 100 euro en denk mss om uit duitsland te bestellen. Alleen is het zo dat ik een duitse toetsenbord krijg en ik een azerty(be) wil. Hoe kan ik dit regelen: Dit zijn de config
Znote 6324W
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6324W
120GB 7200umdr SATA Festplatte
Kein OS
SAMSUNG DVD-RW DL Brenner
Tastatur Znote 6x14W weiss DE
6 Cell Akku
NVIDIA® GeForce 8600M GT 512MB
Online Rabatt DE-6
Intel C2 DUO T9300 2.5 GHz 800MHz 6MB
2048MB (1x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM
Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit
24 Monate Pickup & Return EU (INFO)
Prijs 1.186,56 €
Alleen weet ik niet hoe ik dit ga regelen, zou ik een mail sturen en vragen als ze een azerty (zijn ze altijd zwart of bestaan er ook witte) erin willen insteken of hoe zou ik het anders nog kunnen doen. Anders lijkt het me een geweldig systeem !!!!!
Tevens lijken me ze daar geen Belgische Azerty toetsenborden hebben..
Als ze daar bv Engelse US-tobo's hadden, bestellen natuurlijk alle Nederlanders daarzo
Al met al kun je wachten op de Penryn procs op de Nederlandse sites of zelf contact opnemen met DE!
EDIT: En je krijgt al 'n wit toetsenbord, want die worden alleen gebruikt in de 6324W's
Znote 6324W
120GB 7200umdr SATA Festplatte
Kein OS
SAMSUNG DVD-RW DL Brenner
Tastatur Znote 6x14W weiss DE
6 Cell Akku
NVIDIA® GeForce 8600M GT 512MB
Online Rabatt DE-6
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB
2048MB (1x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM
Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit
24 Monate Pickup & Return EU (INFO)
Kost in Nederland: 1065,-
Prijzen van de Engelse Zepto sites voor de proc-upgrades zijn:
The 'power' version of the 6224W comes standard with a T8100!
The extra-prices you have to pay for the processorupgrades are:
T7250: 0,3 pound = 0,4 euro
T8300: 35 pounds = 48 euro
T7700: 99 pounds = 135 euro
T9300: 101 pounds = 137 euro
T9500: 289 pounds = 393 euro
Waaruit je kan concluderen dat je nog ongeveer 137,- moet gaan bijleggen voor 'n T9300'er...
1065+130 = 1195,- en om nou 10,- te willen besparen door 'm moeilijk via DE te laten fixen
[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 08-01-2008 13:45 ]
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:38:
zelf contact opnemen met DE!
Jammer genoeg kan ik geen Duits

Als ik nu de azerty neem voor de Znote 6324W op zepto.nl staat erbij dat het een zwarte is. Daarom vroeg ik het. Trouwens hoe kom je aan die configuratie. Ik stelde dit bij Zepto.nl
SAMSUNG DVD-RW DL
6 Cell Batterij
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2 GB DDR2 PC5300 Original Zepto
120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Keyboard Znotes 6xx4W BE zwart
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB
24 maanden pick up & return garantie
Prijs 1.133,53 €
Dus plus die 137 voor de T9300 is gelijk aan 1270 euro en is een verschil van 80 euro
Stuur je 't toch in Engels.. Zijn geen lompen daarzo hoor
Ik had niet gezien dat je 24 maanden pickup and return garantie hadAls ik nu de azerty neem voor de Znote 6324W op zepto.nl staat erbij dat het een zwarte is. Daarom vroeg ik het. Trouwens hoe kom je aan die configuratie. Ik stelde dit bij Zepto.nl
[config]
Prijs 1.133,53 €

maar dan kom ik alsnog op 1115,- + 135,- = 1250,-
En wij Nederlanders moeten er maar mee leven dat alles goedkoper is in het buitenland..
Auto's, computers, laptops enzovoort.. Daar is van bekend dat het goedkoper is over de grens
(voor de rest houd ik er over op, aangezien dit op een slowchat begint te lijken)
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 08-01-2008 14:00 ]
En wij Belgen dan ??????????????CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:59:
[...]
Stuur je 't toch in Engels.. Zijn geen lompen daarzo hoor![]()
[...]
Ik had niet gezien dat je 24 maanden pickup and return garantie had![]()
maar dan kom ik alsnog op 1115,- + 135,- = 1250,-
En wij Nederlanders moeten er maar mee leven dat alles goedkoper is in het buitenland..
Auto's, computers, laptops enzovoort.. Daar is van bekend dat het goedkoper is over de grens
(voor de rest houd ik er over op, aangezien dit op een slowchat begint te lijken)
In nederland is alles goedkoper dan belgië dus mogen jullie niet zo veel zeuren. Wij hebben daar meer recht op
Lukt maar niet he, die hollanders aan de lijn maken het zo moeilijkCLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:09:
Bestel eerst je XPS'je maar, voordat die in je sig staat![]()
Ik dacht eenmaal dat de Belgen wat geluk konden hebben, dan verstoren jullie het alweer he

Dit topic is gesloten.