Het zal ook wel niet de eerste keer zijn dat de magische term "beleggen" weer valt.
Ik ben student en natuurlijk is het leuk om die paar extra centen om te zetten in aandelen.
In de wereld van beleggen kom ik nog maar net kijken.
Ik speel al een tijdje het beurs-spel op iex.nl,
en na een kleine winst gemaakt te hebben wou ik me wel aan het echte werk wagen.
Na wat lezen en zoeken kwam ik tot de conclusie dat Binckbank een leuke online beleg instelling is voor de beginnende belegger.
Dus ik netjes aanvragen
formuliertjes invullen,
*heh waar is dat nederlandse passport nou*
ohja die heeft de duane ingenomen toen ik terug kwam van vakantie.
Er zat een klein barstje in en dat kan natuurlijk echt niet!
(NL passport weer in aanvraag maar gaat dus nog wel 3 weken duren)
maar wacht is even... ik heb ook een amerikaans passport als geldig Indentiteitsbewijs,
(amerikaans passport verkregen via me vader die in de USA geboren is.
zo een passport komt wel van pas als ik me familie daar is bezoek.
zelf ben ik gewoon 100% hollander, hier geboren en ga hier pas weg als alles onder water staat )
maar waar waren we... ohja,
dus ik kopieer mijn amerikaanse passport, en gelijk me aanvraag in de bus gedaan.
(Hoef ik ook niet 3weken te wachten op die verveelde gemeente-ambtenaren tot ze eindelijk mijn passport van die stoffige plank halen en in een envelop doen.)
nou dat was dus een grote fout......
Mijn aanvraag duurde zowat 2 weken,
vervolgens werd ik tijdens het eten gebeld door een medewerker die ging uitleggen dat ze mijn aanvraag hebben geweigerd en vernietigd.
Dit om het feit dat de bank weigerd clienten diensten te leveren die een dubbele nationaliteit hebben.
Ik heb 2 managers aan de lijn gehad die me vertelde dat ze geen zaken met mij willen doen en niet openstaan voor discussie.
Nou vraag ik me toch echt af of ze dit wel kunnen maken?
Mogen ze mensen daadwerkelijk weigeren op basis van je nationaliteit of passport bezit?
dat is volgens mij toch pure discriminatie?
"nee sorrie meneer u mag hier geen boodschappen doen want u bent in bezit van een turks passport".
dat voorbeeld is niet hetlzelfde natuurlijk als bij een bank maar het komt op hetzelfde neer.
ik vraag me toch af of ze dat wel mogen?
Ik ben geen advocaat en van die wetsboek website wordt ik ook niet veel slimmer.
Ik snap wel waarom ze me willen weigeren,
zeker met al dit politieke gekibbel over verbod op meerdere nationaliteiten.
wat ik ga doen is gewoon nog een aanvraag invullen waarbij ik mijn nederlandse passport meelever,
hoe kunnen ze nou weten of ik die andere nationaliteit nog heb?
toch hangt er een luchtje aan.
weet er iemand meer?
Ik ben student en natuurlijk is het leuk om die paar extra centen om te zetten in aandelen.
In de wereld van beleggen kom ik nog maar net kijken.
Ik speel al een tijdje het beurs-spel op iex.nl,
en na een kleine winst gemaakt te hebben wou ik me wel aan het echte werk wagen.
Na wat lezen en zoeken kwam ik tot de conclusie dat Binckbank een leuke online beleg instelling is voor de beginnende belegger.
Dus ik netjes aanvragen
formuliertjes invullen,
*heh waar is dat nederlandse passport nou*
ohja die heeft de duane ingenomen toen ik terug kwam van vakantie.
Er zat een klein barstje in en dat kan natuurlijk echt niet!
(NL passport weer in aanvraag maar gaat dus nog wel 3 weken duren)
maar wacht is even... ik heb ook een amerikaans passport als geldig Indentiteitsbewijs,
(amerikaans passport verkregen via me vader die in de USA geboren is.
zo een passport komt wel van pas als ik me familie daar is bezoek.
zelf ben ik gewoon 100% hollander, hier geboren en ga hier pas weg als alles onder water staat )
maar waar waren we... ohja,
dus ik kopieer mijn amerikaanse passport, en gelijk me aanvraag in de bus gedaan.
(Hoef ik ook niet 3weken te wachten op die verveelde gemeente-ambtenaren tot ze eindelijk mijn passport van die stoffige plank halen en in een envelop doen.)
nou dat was dus een grote fout......
Mijn aanvraag duurde zowat 2 weken,
vervolgens werd ik tijdens het eten gebeld door een medewerker die ging uitleggen dat ze mijn aanvraag hebben geweigerd en vernietigd.
Dit om het feit dat de bank weigerd clienten diensten te leveren die een dubbele nationaliteit hebben.
Ik heb 2 managers aan de lijn gehad die me vertelde dat ze geen zaken met mij willen doen en niet openstaan voor discussie.
Nou vraag ik me toch echt af of ze dit wel kunnen maken?
Mogen ze mensen daadwerkelijk weigeren op basis van je nationaliteit of passport bezit?
dat is volgens mij toch pure discriminatie?
"nee sorrie meneer u mag hier geen boodschappen doen want u bent in bezit van een turks passport".
dat voorbeeld is niet hetlzelfde natuurlijk als bij een bank maar het komt op hetzelfde neer.
ik vraag me toch af of ze dat wel mogen?
Ik ben geen advocaat en van die wetsboek website wordt ik ook niet veel slimmer.
Ik snap wel waarom ze me willen weigeren,
zeker met al dit politieke gekibbel over verbod op meerdere nationaliteiten.
wat ik ga doen is gewoon nog een aanvraag invullen waarbij ik mijn nederlandse passport meelever,
hoe kunnen ze nou weten of ik die andere nationaliteit nog heb?
toch hangt er een luchtje aan.
weet er iemand meer?
[ Voor 17% gewijzigd door maever op 06-12-2007 19:20 ]