Toon posts:

Router stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort steeds problemen met mijn internetverbinding die om de haverklap uitvalt. Mijn router die ik momenteel gebruik is een D-LINK DSL-G304T, waarop 3 pc's zijn aangesloten.

Nu was ik het zo beu dat ik de router uitgetrokken heb en mijn allereerste ADSL modem heb bovengehaald en terug heb ingeplugd. Dit is een ALCATEL SPEEDTOUCH USB en met de modem valt het internet niet meer uit en kan ik ongestoord verder blijven werken. Weliswaar maar op 1 PC.

Nu is mijn vraag of het kan zijn of de router stuk is? Maar waarom komt het dat het internet uitviel en na 5 sec terug werkte?

Mijn vermoeden is dat de router stuk is, en we zijn dan ook op zoek naar een nieuwe, weten jullie een goede aanrader indien de router effectief stuk blijkt te zijn?

Greetz,

Dries

• NBeat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-07-2025
Hier hetzelfde probleem, met een Netgear RP614. Ook 3 PC's en een Xbox360 op aangesloten. (en een tweede router, maar die bied niet de juiste functies om het om te wisselen)

Af en toe valt internet helemaal uit, meestal is het gewoon vreselijk traag.

Samen met de technische dienst van mijn provider alles doorgemeten, conclusie, bottleneck is de router. Verdere analyse wijst op een fout in de hardware van de router, kortom, binnenkort even mailen naar netgear voor een vervanger.

Deze router bevalt me opzich wel, maar of hij voor jou ook de juiste specificaties heeft weet ik niet. Daar zal je dus zelf even naar moeten kijken ;) (www.netgear.nl)

XBOX Live Gamertag > NBeat

Verwijderd

bij mij precies het zelfde , ook met de netgear 614 , om de zoveel tijd geen internet meer valt weg of tering traag , al @home gebeld er lijkt nergens iets mis daar, merja even router stroom eraf, en het werkt weer

Verwijderd

Ik had zelf ook het probleem, nu blijkt dat om de zoveel tijd je DHCP Lease verloopt, in dat geval kun je ook even in de router inloggen, dhcp renew..

Dat is voor mij nu 'de oplossing' maar ik zie wel in dat het hinderlijk kan zijn.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Als in dhcp renew de oplossing zit dan zou je kunnen werken met vaste ipadressen en dhcp uit (volgens mij).

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-02 19:41
Mar2zz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:09:
Als in dhcp renew de oplossing zit dan zou je kunnen werken met vaste ipadressen en dhcp uit (volgens mij).
Die routertjes krijgen toch hun IP van @home doorgestuurd dus vast IP in je modem zetten gaat je vrees ik geen internet meer geven na een tijdje als de lease is verlopen die je van dat ip hebt gekregen.
Pagina: 1