Booten vanaf netwerk probleem met kaart ?

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik zou voor een project moeten kunnen booten vanaf het netwerk, ik stel hiervoor gewoon de bootvolgorde van m'n bios in op eerst netwerk.
M'n netwerkkaart is een :

Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Wanneer ik nu boot vanaf het netwerk dan gaat het goed (hij boot trouwens linux) maar op een bepaald moment gaat hij de netwerkkaart hernoemen of iets dergelijks met als gevolg dat m'n netwerkverbinding down gaat, met een vastlopend systeem als gevolg.

Eerst wisten we niet waar dit aan zou liggen, nu hebben we daarstraks iemand anders van dezelfde server laten booten , dit ging eerst ook niet, maar achteraf heeft hij in z'n bios de netwerkinstelling op PXE boot gezet, en toen ging het bij hem perfect, dit was een HP laptop en die bios is iets uitgebreider dan de mijne.

Nu wat ik niet begrijp is waarom het bij mij niet zou gaan, als ik boot van de server dan zie ik duidelijk staan PXE: existing PXE rom, dus ik veronderstel dat dan ook wel pxe aanstaat en dat het moet werken.

Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen ?

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 12:57
De beschrijving van het probleem is nogal vaag, maar ik zou automatisch denken aan het volgende: zit de driver voor de netwerkkaart wel in de kernel ingebakken, of is het een module die achteraf geladen moet worden (en niet gevonden wordt als je root filesysteem op't netwerk staat)?

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
De linux distributie is geboot via xen, het is een node die gebruikt moet worden in een virtuale omgeving. Ik kan deze driver dus niet toevoegen ofzow, of toch niet dat ik weet