Media Player Classic met MS Media Center Remote

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Ik heb een MS Media Center Remote aangeschaft en wil die graag gebruiken in combinatie met Media Player Classic. Dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. De stop-button werkt al direct prima, maar play en pause kan ik wel vergeten. Daarom mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met zo'n remote in combinatie met Media Player Classic?

Na wat zoekwerk met Google kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk plugins moet downloaden (WinLIRC bijvoorbeeld), maar die lijken niet met mijn remote te werken.

omniscale.nl

Verwijderd

Neem aan dat je de MPC gebruikt die geleverd wordt via een 3e partij download of codec pack.

Probeer het eens met mplayer2..

start - run - mplayer2

:)

• posttoast
Ik gebruik hier Media Player Classic versie 6.4.9.1, die meegeleverd is met de meest recente RealAlternative.

mplayer2 start bij mij (in Vista) gewoon Windows Media Player 11 op.

Ik heb net ook even deze geprobeerd:
meuk: Media Player Classic HomeCinema 1.0.11.0

Hierin zit in het keys-optiescherm een optie Use Global Media Keys (die zit er bij de normale MPC niet). Helaas heeft het aanvinken daarvan geen zin.

Is er niemand hier die MPC in combinatie met een afstandsbediening gebruikt?

[ Voor 45% gewijzigd door posttoast op 07-12-2007 10:30 ]

omniscale.nl

• posttoast
Schopje!

omniscale.nl

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Nog een schop, maar dan van mij :P Ik wil precies hetzelfde. Heb je het inmiddels al voor elkaar?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Elquinto
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 12:47
Zelf gebruik ik hiervoor het programma HIP:

Aan de hand van profielen kan je 'hotkeys' van je toetsenbord verwijzen naar je afstandsbediening. Daarnaast beschikt HIP over een hud interface waardoor je niet eens van je stoel hoeft af te komen om te wisselen tussen bepaalde profielen. Alternatieve driver voor de MCR afstandsbediening is meegeleverd in het installatie programma.

[ Voor 30% gewijzigd door Elquinto op 09-12-2007 19:54 ]

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 22:28
Ik ben ook te de vervelende constatering gekomen dat de MCE remote control helemaal niet lekker werkt met b.v. Media Player Classic. Is hier echt geen standaard functionaliteit voor? En waar kan ik de remote configureren in Win XP zelf? Ik wil b.v. dat Media Portal opstart als ik de grote groene knop indruk en niet het brakke Media Center. Ik kan nergens iets vinden over de configuratie van de remote. Wie kan mij de weg wijzen?

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Ik heb dat programma van Elquinto geprobeerd en dat werkt bij mij. Je moet echter de snelkoppelingen van MPC gebruiken en die toewijzen aan een knop op je afstandsbediening. Zo heb ik play ingesteld als de spatiebalk (play/pauze) en de ALT + ENTER heb ik toegewezen aan de pauze knop op mn afstandsbediening.

Het zal nooit zo mooi werken als in media center zelf... zo krijg ik de functies van 'menu omhoog' en 'omlaag' enzo niet aan de praat voor in een DVD menu... maargoed, gelukkig heb ik nog een bluetooth muis daarvoor :) Als de film eenmaal loopt kun je nu iig wel even snel de film op pauze zetten.

Standaard functionaliteit / een plugin ben ik ook niet tegengekomen. In PowerDVD 7 werkt de afstandsbediening overigens wel goed kwam ik laatst achter.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1