Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] waarom kan ik niet surfen naar google?

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een zeer raar probleem en het begint me aardig te irriteren. Ik heb net Vista Business geïnstalleerd en na een clean install kan ik niet meer surfen naar google.be, google.nl of welke google dan ook. Ik kom van XP Home en daar werkte alles perfect. Ik heb nog nooit iemand gehoord met dit rare probleem. Of ik nu surf met IE of met FF of wat dan ook, ik geraak niet aan google. Ook mijn zus heeft hier hetzelfde probleem. Zij heeft een laptop met Vista en kan ook niet surfen naar google. Naar andere sites surfen lukt dus wel. Ook hebben we ontdekt niet naar hotmail te kunnen surfen. :? Het enige wat wel lukt is naar het ip-adres van google te surfen, maar dat is toch geen manier van werken? God weet welke sites werken eveneens niet? :| En neen, het ligt niet aan een antivirus of dergelijke dingen want na een clean install kan ik zelf niet naar google surfen.

Wat is hier aan de hand? Ik snap er echt niks van en het is zo frustrerend! Help me aub

Grtzzz

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hebben jullie dezelfde provider?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Dat moet aan je internetverbinding liggen, na een clean install kan er geen programma zijn die je verhindert op google te komen. Misschien een tijdelijke storing van de DNS-server van je provider ?

Verwijderd

Topicstarter
@pven: we zitten allebei thuis dus ja we hebben dezelfde provider
@stefanbstefan: een tijdelijke storing? Mijn zus heeft haar laptop al een maand en het lukt al zolang niet. Van een tijdelijke storing kan toch geen sprake zijn?

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Hmm dat is vreemd. Nou, als het via het IP-adres van google wel direct mogelijk is om op google te komen en via de domeinnaam niet, dan moet er volgens mij iets mis zijn met de DNS. Hebben jullie een router?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een D-Link DI-804 maar wat als ik je zeg dat er ook nog op twee andere computers XP Home en Pro staan en dat het daar allemaal wel werkt?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb net Vista Business geïnstalleerd
Gezien de tijd en de vergelijking met je zus gok ik dat je thuis zit en niet 'op de zaak'. Waarom heb je een zakelijke editie gekocht? Ik zou zeggen, bel Microsoft, en vraag ze of dit hun manier is om concurrerende searchengines te weren...

Verwijderd

Topicstarter
Aan de concurrerende searchengines had ik ook al gedacht, maar werkelijk niemand anders heeft dit probleem. Daarom denk ik ook dat het daar niet aan ligt. Ik snap het niet...
Ik heb die Vista niet gekocht, maar gekregen van school en andere versies hebben ze niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 18:52 ]

• pven
  • Niet online
Doe aub eens een tracert naar google en post hier de output.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 06-12-2007 18:56 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens een knoppix CD en kijk of je dan wel naar Google kunt surfen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ping www.google.be
-> ping request could not find host www.google.be

tracert www.google.be
-> unable to resolve target system name www.google.be

surfen naar http://66.249.93.147 lukt wel en ook pingen (4 packets)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:06:
ping www.google.be
-> ping request could not find host www.google.be

tracert www.google.be
-> unable to resolve target system name www.google.be

surfen naar http://66.249.93.147 lukt wel en ook pingen (4 packets)
Zijn die webadressen niet geblokkeerd in je router?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 21:31
Stel eens een andere dns server in.

Dubbel klik icon van je verbinding -> eigenschappen -> Internet protocol tcp/ip -> Eigenschappane -> De volgende dns server adressen gebruiken -> Dan 81.171.101.4 invullen. Voor even te testen;) Eweka dns server

• pven
  • Niet online
^^^ met hierboven dus

Heb je op je Vista-PC toevallig handmatig een DNS-server ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 06-12-2007 19:12 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 11:24

Beugelfles

I love rusty spoons

Misschien een dom antwoord, maar staan de prefixes wel goed ingesteld? Maakt het verschil of je http://www.google.nl of www.google.nl gebruikt? Of sla ik nu de plank volledig mis O-)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• xares
  • Laatst online: 29-11 21:31
Haaglander schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:10:
[...]

Zijn die webadressen niet geblokkeerd in je router?
Lijkt me sterk omdat hij aangeeft dat op XP het wel werkt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals aangegeven: test eens een Linux Live CD. Dat het eerder op XP wel werkte zegt niets, misschien dat er pas recent een probleem heeft opgetreden. Beredeneren heeft geen zin als je niets test :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• St-Bun
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 09:22
Ik had dit probleem ook. Je moet je dns-servers handmatig in vista zetten. Dan werkt het wel.

O dus

• St-Bun
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 09:22
Ik ben er zelf ook nog niet achter wat het precies is. Ik denk inderdaad een bug van Vista in combinatie met sommige routers.

O dus

Verwijderd

Topicstarter
xares schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:12:
Stel eens een andere dns server in.

Dubbel klik icon van je verbinding -> eigenschappen -> Internet protocol tcp/ip -> Eigenschappane -> De volgende dns server adressen gebruiken -> Dan 81.171.101.4 invullen. Voor even te testen;) Eweka dns server
Dit werkt!!! Kan je even verklaren waarom dit wel werkt en zonder dit in te stellen niet? Ik ben een leek wat DNS betreft. Ik zou wel graag weten wat er nu juist aan de hand is/was?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20

Cassettebandje

SA-C90 TDK

edit: late reactie

[ Voor 94% gewijzigd door Cassettebandje op 06-12-2007 19:25 ]

• jtermors
  • Laatst online: 04-05-2024
www.opendns.com deze instellen, en je kunt weer googlen

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
*excuus voor de schop ;)
Na lang zoeken eindelijk de oplossing gevonden! Nergens de oplossing kunnen vinden.
Waarschijnlijk een bug in Vista. (aangezien ik met een XP / Linux OS geen enkel probleem heb)

Je bent een held _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 13-01-2009 20:36 ]

Pagina: 1