MMX zonder MMX :)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is een MX processor te gebruiken op een moederbord wat dat niet ondersteund.

Werkt de processor dan niet, of wordt het MMX gedeelte gewoon niet gebruikt?

Graag snel reakties

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Dan werkt hij niet.
Ik had er zo een (P55T2P4).
Enne dus....

Hij deejutnie dus...
MzzL

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

De MMX heeft een lager voltage, dus ook NIET PROBEREN!!!!!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Een normale Pentium zonder MMX gebruikt single voltage, en eeen MMX gebruikt dual voltage. Dus is het ook logisch dat ie het op een gewoon mobo niet doet want een deel van de CPU krijgt niet eens stroom.

Eppie

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een IBM mobo--> socket 5, heb daarop een socket 7 p1-166MMX op gegooit. Hij doet t gewoon ;) geen problemen, hij wordt alleen een beetje heet :(--> je moet em dan wel goed koelen, maar bij mij doet ie t duzz :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
eppie> da's dus niet waar. Dual voltage betekend alleen maar een verschillend voltage voor je proc en je mobo (P1's lopen net als het mobo op 3.4 V). Je cpu krijgt gewoon stroom, alleen 3.4V ipv 2.8V.

Verder herkend je BIOS de CPU waarchijnlijk niet, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
Dual voltage betekend alleen maar een verschillend voltage voor je proc en je mobo
waarom kan ik dan bij mijn k62tje allebei die waardes veranderen ?
mobo overklocking ? COOL :)

.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat stuk over dat je bios t niet herkent klopt wel--> mijn bios ziet em als een 60 Mhz maar hij presteert gewoon als een 166, ook in dos :)

Cya, Saviour

• Domino
  • Laatst online: 07:46
ehhh, MMX proc's lopen dus echt wel op een dual-voltage constructie, I/O op 3,3 V en core op 2,8 V.

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Domino> I/O is dus je mobo (incl. PCI/AGP en alles wat erop zit). Als I/O een deel van je CPU zou zijn dan zouden de huidige P3's dus voor een deel op 1.X en een deel op 3.3 V lopen: lijkt me heeeeel sterk. (het is ook gewoon niet waar)

Harley> inderdaad, mobo (lees: I/O) 'overclocking'. Meer spanning op je I/O kan ervoor zorgen dat je PCI/AGP stabieler lopen als ze overgeclockt zijn. Verder kan meer spanning op je AGP soms videokaarten die veel stroom vragen stabieler laten lopen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Laatst nog een P166MMX geplaatst in een VX mobo dat officieel geen dualvoltage en MMX procs ondersteund.
Ik dacht: schijt eraan. :)
Toen ding erin, single voltage, redelijke koeler erop (geen superding), boot: bios: pentium-MMX (hij herkende um dus wel!).

Tot nu toe no problemos.

officieel moet ie dus idd 2.8V core en 3.3V io hebben.

• Domino
MMX loopt zeker wel op 2.8/3.3 Volt, kijk maar es <A HREF="ftp://download.intel.nl/design/mmx/datashts/24318504.pdf">hier</A> (pdf-dokument van 600 KB. Zie paragraaf 3.3 tabel 10)

[edit mode]
De vergelijking P3 vs. Pentium gaat hier in zijn geheel niet op omdat de Pentium een P5-core heeft en de P3 een P6-core.
Intel heeft de P6-core geintroduceerd met de PPro.
[/edit mode]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb hier maar 3 woorden aan toe te voegen: domino heeft gelijk.

• Domino
:)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Euhhhhhh.. dan nog een vraag, zijn er eigenlijk wel pentium 200 gemaakt Zonder MMX?

Zo ja, wie heeft die nog liggen? I need one :P

En ja, ik heb al bij pricewatch gekeken :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

gooi er toch gewoon een cyrix 300 of333 m2 op heb ik voor mijn zoontje ook gedaan en draait nu al een jaar probleemloos op een bord (naamloos,ooit van vobis) dat officieel niet hoger kan als 200 zonder mmx met een beetje redelijke koeler uiteraard want een deel van de proc krijgt teveel juice

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Die gaat er volgens mij nooit niet in...

Verwijderd

Op sommige mobo's werkt het, maar je voert je processor dan wel wat meer volt dan ie eigenlijk aan hoort te kunnen, dus...
Maar ik zou het gewoon proberen, dan weet je het zeker. Wel even de temp. ook in de gaten houden (goede koeler erop als ie erg heet wordt).

Ik heb even in m'n kast gezocht, maar de snelste NON-MMX chip die ik nog heb is een IBM 6x68 P150+ (Een Cyrix design, gebakken door IBM; 120 echte MHz geloof ik; ongeveer even snel als een Pentium-150 zeggen ze bij Cyrix) dus dat is waarschijnlijk niet waar je op zit te wachten...

Wat voor mobo heb je trouwens?
Ik heb nog een hele vracht MR (Microid Research)-bios flash upgrades liggen, die veel oude INTEL mobootjes e.a. geschikt maken voor andere dan Intel-procs (de originele oude intel-biossen zetten de processor op halt zodra ze doorhebben dat er geen Intel processor inzit :r ), dan kan er vaak bv nog een oude Cyrix single volt processor op zo'n oud mobo; ik geloof dat die Cyrixen er tot 300MHz (P-rating) zijn, als je er tenminste nog aan kunt komen.

Verder booten die MR-biossen ook nog eens een stuk sneller en hebben ze een makkelijker CMOS bios setup menuutje.

Dus als je het type / nummer / fabrikant van je mobootje even mailt kan ik kijken of ik er nog een MR-Bios voor heb (MR heeft ze al jaren geleden allemaal overal weg laten halen omdat ze ze ineens niet meer gratis wilden aanbieden, gelukkig heb ik nog een aardige verzameling bij elkaar gekregen).

Verwijderd

Het is gewoon stierenpoep dat elke MMX proc. op dual voltage loopt. Ik heb 2 jaar een 233 MMX gehad en dat was gewoon single voltage (cyrix M2). Ook AMD is single voltage, en nog wel een paar. Alleen die k*t Intel ( :r)
is dual voltage!!!
Pagina: 1